کد خبر : 22038

نتایج جدال چهار مدل مختلف از آئودی R8

نتایج جدال چهار مدل مختلف از آئودی R8

آئودی R8 یکی از مطرح ترین سوپر اتومبیل های آلمانی به شمار می رود. پس از رونمایی نسخه کانسپت در سال 2003، نسخه خیابانی این خودرو موتور وسط، در سال 2006 و در پاریس رونمایی شد. از آن تاریخ تاکنون دو نسل از R8 توسط ارباب حلقه ها توسعه یافته است.

به گزارش خودروتک ، از آنجایی که آئودی و لامبورگینی هر دو عضو خانواده بزرگ فولکس واگن هستند، نسل نخست R8 بر پایه لامبورگینی گالاردو شکل گرفت؛ به عبارت دقیق تر این دو خودروی اسپرت از شاسی و موتوری مشترک بهره می بردند. این اتفاق به نوعی دیگر برای نسل دوم آئودی R8 افتاد، چرا که این نسل نیز خصوصیات فنی خود را از لامبورگینی هوراکان به ارث برده است.

Audi R8 vs. Lamborghini Huracan

همانطور که اشاره کردیم در 13 سال گذشته آئودی دو نسل از R8 را در چند نسخه گوناگون ارایه کرده است. برای نمایش تفاوت های تکنولوژیکی و فنی این نسخه ها، به تازگی مت واتسون و دوستان وی در سایت Carwow مسابقه درگی جذاب ترتیب داده اند.

audi-r8-generations-drag-race-main-image

در این مسابقه نسل اول R8 در برابر نسخه های GT Spyder و LMX و همچنین نسل دوم قرار می گیرد. نیروبخش نسل اول موتور V8 تمام آلومینیومی است که می تواند 414 اسب بخار قدرت و 430 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی این موتور توسط گیربکس شش سرعته دستی به هر چهار چرخ ارسال می شود.

Audi R8 4.2 2008

 

GT Spyder در واقع همان نسخه روباز مدل قوی تر GT به حساب می آید. موتور این خودرو همان نمونه 5.2 لیتری V10 گالاردو با 552 اسب بخار قدرت و 540 نیوتن متر گشتاور بوده و با یک گیربکس شش سرعته خودکار تک کلاچه همکاری می کند.

audi-r8-gt-spyder

مثل GT Spyder، آئودی R8 LMX نیز جزو نسخه های تولید محدود است. این خودرو در مسابقات 24 ساعته لمان رونمایی شد و نیروی خود را از همان موتور 5.2 لیتری V10 دریافت می کند؛ البته با این تفاوت که به لطف بهینه سازی های انجام شده قدرت آن به 562 اسب بخار افزایش یافته و گیربکس نیز با نمونه هفت سرعته دو کلاچه تعویض شده است.

audi-r8-lmx

نوبت به جدیدترین نسخه از R8 یعنی مدل فیس لیفت که سال گذشته معرفی شد، می رسد. در پشت صندلی های این خودرو موتور 5.2 لیتری و V10 با 602 اسب بخار قدرت و 560 نیوتن متر گشتاور قرار دارد. به لطف این موتور، R8 2018 قوی ترین R8 تاریخ به شمار می رود. وظیفه انتقال قدرت در این نسخه از R8 بر عهده گیربکس 8 سرعته دو کلاچه خودکار گذاشته شده است.

آئودی R8

حال که با مشخصات مدل ها آشنا شدید، به نظر نمی رسد تشخیص برنده دشوار باشد، اما به دلیل جذابیت ویدیو و رقابت نزدیکی که بین نسخه های مختلف جریان پیدا می کند، دعوت می کنیم ویدیوی ضمیمه شده را نیز مشاهده فرمایید.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها