کد خبر : 21543

مزدا 3 بخریم یا نخریم؟

مزدا 3 بخریم یا نخریم؟

در بازار خودروی ایران کلاس سدان‌های کامپکت طرفداران بسیاری دارد که البته تنوع مدل‌های موجود در این کلاس هم بسیار است. یکی از این سدان‌های کامپکت مزدا 3 نیو است که در بازار ایران فروش خوبی دارد. در این مطلب قصد داریم که ویژگی‌ها و مزایای این محصول کمپانی ژاپنی مزدا را بررسی کنیم و به 5 دلیل برای اینکه مزدا 3 نیو بخرید اشاره کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

به گزارش خودروتک ، مزدا 3 برای اولین بار در سال 2003 میلادی توسط این کمپانی ژاپنی معرفی شد که در کلاس‌ سدان‌های کامپکت قرار داشت. نسل اول مزدا 3 در مدت کوتاهی تولید و عرضه می‌شد که تفاقا توسط گروه بهمن موتورز نیز در ایران مونتاژ می‌شد. در نهایت بعد از گذشت مدتی نسل جدید از این خودرو وارد بازار شد که به مزدا 3 نیو شهرت دارد.

این خودرو از سال 2004 در دست طراحی و آزمایش قرار داشت اما به طور رسمی در سال 2008 در نمایشگاه‌‌هایی واقع در لس آنجلس رونمایی شد. مزدا 3 نیو در واقع مدل بهبود یافته نسل‌های پیشین خود است که مزدا 323 و مزدا 3 از همین کلاس‌ها در بازار ایران فروش فوق العاده‌ای داشتند. در ادامه به 5 مورد از مزایای اصلی مزدا 3 نیو اشاره می‌کنیم و اینکه چرا باید این خودرو را بخرید؟

موتور و پیشرانه قوی:

موتور مزدا3 جدید

موتور مزدا3 جدید

از آن جایی که مزدا 3 نیو در ایران توسط شرکت بهمن موتورز مونتاژ می‌شود در بازار خودرو فقط شاهد یک مدل 4 سیلندری هستیم یا 2 لیتر حجم موتور. این مدل قادر به تولید 147.5 اسب بخار قدرت است که 187 نیوتن بر متر نیز گشتاور تولید می‌کند.

گیربکس این مدل از نوع 5 حالته تمام اتوماتیک است. این موتور و پیشرانه یکی از قوی‌ترین مدل‌هایی است که در این کلاس می‌توانید در بازار خودروی ایران پیدا کنید. از آن‌جایی که پدال گاز و گیربکس این مدل به خوبی با هم مچ شده‌اند شتاب گیری مزدا 3 نیو عالی است. از لحاظ مصرف سوخت، این موتور قدرت بالایی برای خودرو تولید می‌کند که با توجه به ابعاد خودرو و وزن 1260 کیلوگرمی آن مصرف سوخت مناسبی دارد. به طوری که در هر 100 کیلومتر به صورت میانگین 7.6 لیتر سوخت مصرف می‌کند.

ظاهری زیبا و جذاب:

مزدا3 جدید

مزدا3 جدید

مزدا 3 نیو با اینکه تفاوت زیادی با نسل پیشین خود ندارد و تقریبا از همان طراحی الهام گرفته است اما با این حال هنوز هم طراحی زیبایی دارد. ظاهر اسپرت و قدرتمند مزدا 3 نیو باعث شده خریداران آن اکثرا قشر جوان جامعه باشند.

اگر بخواهیم به جزییات بیشتری بپردازیم باید گفت که این مدل در نمای جلوی کمی نزدیک به پژو 207 است و علت آن شیبدار بودن کاپوت است. سپر جلویی بزرگ و عریض این خودرو ظاهری خشن و قدرتمند به آن داده است که این زیبایی با دریچه‌های هوا در دو طرف سپر در قسمت پایینی تکمیل شده است. کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که از ظاهر این خودرو اشکالات عمیقی بگیرد. چراغ‌های مه شکن قرار گرفته در کنار سپر از دیگر مواردی است که در نمای جلویی قابل توجه است.

در بخش جانبی و نمای کناری هم برآمدگی‌های موجود بر روی گلگیر ظاهر قدرتمند آن را بیشتر نمایان می‌کند. اما در نمای پشتی خودرو شاید بتوان یک ایراد کوچکی دید و آن چیزی نیست جز ارتفاع زیاد صندوق. تنها مشکل موجود در نمای عقب همین مورد است که البته آپشن‌ها و طراحی دیگر بخش‌ها آن را کمرنگ‌تر می‌کند. به طور کلی بدون در نظر گرفتن همین یک مورد، مزدا 3 نیو ظاهری زیبا دارد که در کنار این ظاهر زیبا به اندازه کافی قدرتمند هم هست.

مزدا3 جدید خودرویی ایمن:

مزدا3 جدید

مزدا3 جدید

در هنگام خرید خودرو یکی از مواردی که برای خریدارن حائز اهمیت است ایمنی خود و سرنشینان است که خوشبختانه مزدا 3 نیو از این لحاظ توانسته موفق عمل کند. مزدا 3 نیو در تست‌های صورت گرفته و آزمایشات مربوط به ایمنی در تصادف توانسه 5 ستاره دریافت کند که همین موضوع کافی است!

از آپشن‌های ایمنی مزدا 3 نیو می‌توان به کیسه‌های هوا، ترمز ABS، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز، مه شکن جلو و عقب، قفل مرکزی و ریموت کنترل، سیستم قفل دوبل، پشت سری‌های جلو با قابلیت عکس العمل در برابر ضربه، سیستم کنترل پایداری در حرکت (DSC)و کمربند ایمنی پیش کشنده اشاره کرد. کمپانی مزدا برای این مدل از لحاظ ایمنی از چیزی چشم پوشی نکرده است.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی مناسب:

آپشن های مزدا3 جدید

آپشن های رفاهی مناسب مزدا3 یکی از 5 دلیل برای خرید مزدا3 جدید می باشد.با توجه به رنج قیمتی این خودرو، از نظر آپشن‌ها و امکانات رفاهی هیچ کمبودی در مزدا 3 نیو احساس نخواهید کرد. امکانات رفاهی و آپشن‌های در نظر گرفته شده در مزدا 3 نیو کاملا کارآمد هستند و نیاز راننده و سرنشینان را به خوبی بر طرف می‌کنند. دکمه و کلیدها همگی در جای مناسبی قرار گرفته‌اند که دسترسی به آن‌ها برای افراد راحت‌تر باشد.

از نظر تودوزی و متریال استفاده شده برای صندلی‌ها، مزدا 3 نیو دارای روکش‌های چرمی با کیفیت است که زیبایی کابین را دو چندان می‌کند. از مهمترین آپشن‌ها و امکانات رفاهی مزدا 3 نیو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شیشه شوی چراغ‌های جلو
  • کروز کنترل
  • سیستم تهویه مطبوع
  • شیشه بالابر برقی درب‌ها با قابلیت برگشت اتوماتیک
  • نشانگر دمای داخل و خارج خودرو و ساعت دیجیتال
  •  کیلومتر شمار اسپرت
  • چراغ‌های LED عقب
  •  سیستم ضد سرقت و دزدگیر
  •  آینه جانبی برقی تاشو همراه با چراغ راهنمای بغل و همچنین گرمکن روی آینه
  •  کامپیوتر سفری با قابلیت نمایش مدیریت پیمایش
  •  سیستم استارت دکمه‌ای
  • چراغ‌های زنون جلو
  •  تنظیم زاویه چراغ‌های جلو به صورت خودکار
  •  مجهز به برف‌ پاک‌کن‌های سنسوردار
  •  چرخش همزمان چراغ‌های جلو با فرمان (AFS)

کیفیت ساخت مزدا 3 نیو:

طرح فیس لیفت مزدا3 جدید(وارد ایران نشده است)

طرح فیس لیفت مزدا3 جدید(وارد ایران نشده است)

یکی از 5 دلیل برای اینکه مزدا3 جدید بخریم کیفیت ساخت مزدا 3 می باشد.از خودرو گرفته تا لوازم دیگر محصولات ژاپنی همیشه کیفیت قابل قبولی دارند. مزدا 3 نیو هم در این امر مستثنی نیست و کیفیت و مقاومت بالایی دارد. قطعات و لوازم استفاده شده در این خودرو با دوام بوده و کمتر مسیرتان به تعمیرگاه کشیده می‌شود. این مدل از مزدا، در مقایسه با نمونه‌های موجود در همین کلاس که ساخت چین هستند کیفیت بهتری را ارائه می‌دهد.

خالی از لطف نیست بدانید که در این خودرو خبری از تسمه تایم نیست و به جای آن از یک زنجیر استفاده شده است که به این زودی‌ها نیاز به تعویض ندارد.(هر 400 هزار کیلومتر باید تعویض شود) البته نباید این نکته را فراموش کرد که قطعات مزدا 3 نیو کمی قیمت بالایی دارند که از طرفی استهلاک پایین خودرو این امر را جبران می‌کند.

مزدا3 جدید

مزدا3 جدید

این خودرو شاید کمی در حال قدیمی شدن باشد اما هنوز هم برای خریداران جذاب است و توانسته طرفداران زیادی بدست آورد. خبر خوب اینجاست که مزدا 3 نیو بازار دست دوم خوبی هم دارد و در حین خرید و فروش به مشکلی بر نخواهید خورد. به طور کلی مزدا 3 نیو خودرویی با امکانات رفاهی مناسب، تجربه رانندگی خوب و ایمنی بالاست. اگر که در کلاس سدان کامپکت در بازار خودروی ایران به دنبال ماشینی هستید که این امکانات را برای شما فراهم کند پیشنهاد ما به شما مزدا 3 نیو است.

منبع: همراه مکانیک

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها