کد خبر : 21055

نگاهی کوتاه به تویوتا RAV4 هیبریدی

نگاهی کوتاه به تویوتا RAV4 هیبریدی

تویوتا ادعا می‌کند میزان مصرف سوخت تویوتا RAV4 هایبرید 2019 برابر 6.35 (شهر) و 5.7 لیتر بر 100 کیلومتر در سطح بزرگراه است که نسبت به مدل قبلی با میزان مصرف 7.6 (شهر) و 6.9 (بزرگراه)، کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد.

به گزارش خودروتک ، شرکت تویوتا نسخه‌ی هایبرید RAV4 را در سال 2015 به بازار ارائه نمود و اگرچه نمونه هایبرید حجم نسبتا کمتری را در فروش کل مدل RAV4 به خود اختصاص داده، اما با گذر زمان ارزش این مدل رو به فزونی نهاده است.

 

 

 

تویوتا اخیرا نسخه هایبرید RAV4 به میدان باز آورده و امید دارد بتواند سهم آن را بین محصولات مشابه موجود در بازار گسترش دهد.

نسخه هایبرید در حال حاضر تنها حدود 12 درصد از فروش کل RAV4 را به خود اختصاص داده اما با توجه به تجربه‌ای که ما از سواری با نسخه جدید آن کسب نمودیم، احتمالا در آینده نسبت بیشتری از فروش را به خود اختصاص خواهد داد.

 

 

 

شاسی بلند هایبرید جدید تویوتا از یک پیشرانه احتراق داخلی 2.5 لیتری چهار سیلندر به قدرت 176 اسب بخار و 221 نیوتن متر نیرو می‌گیرد.

پیشرانه مذکور با یک موتور الکتریکی که قدرتی معادل 118 اسب بخار و گشتاور 202 نیوتن متر را به چرخ‌های جلو و همچنین نیرویی 54 اسب بخاری با گشتاور 120 نیوتن متری را به سوی چرخ‌های عقب گسیل می‌دارد، همراه شده و در مجموع قدرتی معادل 219 اسب بخار که در حدود 16واحد بیشتر از مدل قبلی است را در اختیار راننده می‌گذارد.

 

 

 

سازنده ژاپنی تغییراتی اندک شامل استفاده از ضربه‌گیرهای جدید برای موتور الکتریکی و ارتقای سیستم خنک کننده متغیر را در سامانه هایبریدی نسخه جدید پدید آورده است.

در این سیستم همانند قبل از یک مجموعه باتری نیکل-هیدرید استفاده شده و سامانه انتقال نیروی آن شامل گیربکس CVT خواهد بود.

 

 

 

لازم است اشاره کنیم که تمامی نسخه های هایبرید تویوتا راو4 به طور استاندارد از سامانه تمام چرخ محرک سود خواهند برد. نکته جالب اینکه همزمان با وجود افزایش توان خروجی پیشرانه، میزان مصرف سوخت آن نیز کاهش یافته است.

 

 

 

تویوتا ادعا می‌کند میزان مصرف سوخت تویوتا RAV4 هایبرید 2019 برابر 6.35 (شهر) و 5.7 لیتر بر 100 کیلومتر در سطح بزرگراه است که نسبت به مدل قبلی با میزان مصرف 7.6 (شهر) و 6.9 (بزرگراه)، کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد.

در مقام مقایسه شایان ذکر است که مصرف نیسان ایکس تریل هایبرید، چیزی معادل 7.6 (شهر) و 6.9 (بزرگراه) بوده و میزان مصرف نسخه غیرهیبریدی تویوتا راو4 2019 نیز برابر 9 (شهر) و 6.9 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر در بزرگراه است.

 

تویوتا راو4 هایبرید 2019

 

 

آن گونه که ما در اینجا بررسی نمودیم، شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت تویوتا راو4 هایبرید نسخه XSE، چیزی معادل 7.5 ثانیه ارزیابی شد که نسبت به مدل قبلی، بیانگر بهبود 0.2 ثانیه‌ ای است.

همچنین این خودرو به مدت زمانی برابر 15.4 ثانیه نیاز دارد تا مسافت 400 متر را با نهایت سرعت 145.5 کیلومتربر‌ساعت بپیماید. رکورد مدل قبلی مساوی 16 ثانیه و 139 کیلومتر بر ساعت بود.

 

 

 

تنها جایی که تویوتا راو4 هایبرید نسبت به مدل استاندارد کمیتش لنگ می‌زند، تست ترمز است. تویوتا راو4 هایبرید 2019 برای توقف کامل از سرعت 96 کیلومتر بر ساعت به مسافتی در حدود 43.58 متر نیاز دارد که این رقم برای مدل غیرهایبرید 39.93 متر خواهد بود.

در هر دو نسخه از دیسک‌های ترمز 12 اینچی در جلو و 11.1 اینچی در عقب استفاده شده و شاید اختلاف قدرت ترمزگیری میان این دو را بتوان به اضافه وزن 76 کیلوگرمی نسخه هایبرید نسبت داد.

 

تویوتا راو4 هایبرید 2019

 

 

با این وجود بسیاری از کارشناسان ما از رانندگی با نسخه هایبرید لذت بیشتری را تجربه نمودند، چرا که به نظر آنها عملکرد پیشرانه هیبریدی نرم‌تر، یکپارچه‌تر و قدرتمندتر احساس می‌شود. اما از سوی دیگر لازم به ذکر است عملکرد شاسی حین عبور از پیچ‌های مختلف، پایداری مطلوب را ایجاد نمی‌نماید.

 

تویوتا راو4 هایبرید 2019

 

 

برخی تمایزات بصری مانند پس‌زمینه آبی رنگ لوگوی تویوتا در جلوپنجره، نشان هایبرید در کناره‌های بدنه، تودوزی آبی‌رنگ ادوات کابین و عقربه‌های آبی‌رنگ پنل سرعت شمار، از جمله مظاهری هستند که نسخه هیبرید را از مدل استاندارد متمایز می‌نماید.

 

 

 

با وجود قرارگیری پک باتری در قسمت تحتانی صندلی‌های عقب، گنجایش فضای داخلی نسخه هایبرید مورد مصالحه قرار نگرفته است. ظرفیت محفظه پشت ردیف دوم نیز برابر با نسخه استاندارد و معادل 1062 لیتر است.

 

 

 

در حین رانندگی، با گزینش حالت اسپرت قواعد بازی تا حدودی تغییر می‌کند و عملکرد پیشرانه دقیق‌تر و هیجان انگیزتر از قبل خواهد شد. در نقطه مقابل، وضعیت اکو حالتی پایدار با کمترین مصرف سوخت را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

در حالت تمام الکتریکی (EV) نیز خودرو می‌تواند مسافت کوتاهی را تنها به کمک نیروی الکتریسیته بپیماید.

 

 

 

تجهیزات ایمنی نظیر: هشدار برخورد از جلو با قابلیت تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، هشدار انحراف از مسیر به همراه سامانه کمکی فرمان، نور بالای خودکار، سامانه ردیابی مسیر و سیستم تشخیص تابلوهای ترافیکی، در این خودرو به صورت استاندارد به کار گرفته شده است.

 

تویوتا راو4 هایبرید 2019

 

 

نسخه XLE به سامانه‌های مانیتورینگ نقاط کور و هشدار ترافیک پشت سر نیز مجهز خواهد بود.

بهای نسخه پایه تویوتا راو4 هایبرید 2019 معادل 28,745 دلار است. نسخه XLE معادل 30,545 دلار قیمت دارد و بهای نسخه‌های XSE و لیمیتد نیز به ترتیب از 34,745 و 36,745 دلار شروع می‌شود.

 

تویوتا راو4 هایبرید 2019

 

 

اتومبیل مورد بررسی در این مقاله نیز ضمن برخورداری از آپشن‌هایی نظیر: غربیلک فرمان گرم شونده، سنسور باران، پکیج پخش صوت پریمیوم، مونروف پانوراما و پاره‌ای موارد دیگر، از بهایی معادل 38,024 دلار برخوردار است.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها