کد خبر : 20672

آشنایی با تمام نسل های هیوندای سانتافه (تصاویر)

آشنایی با تمام نسل های هیوندای سانتافه (تصاویر)

معرفی نسل های مختلف هیوندای سانتافه موضوع این مقاله است که در این مقاله قصد داریم با توجه به رشد محبوبیت سانتافه به معایب این خودروبپردازیم تا شما کاربر گرامی با چشم باز و آگاهانه اقدام به خرید این خودرو کنید.

به گزارش خودروتک ، هیوندای نام شرکتها و کارخانجات عظیمی است که در سال 1947 بنیان گذاری و تاسیس شد و سرانجام به بزرگترین گروه صنعتی کره جنوبی تبدیل شد. این مجموعه از تشکیل اولین شرکت ساختمانی در سال 1947 آغاز بکار کرد. شرکت هیوندای موتورز امروزه شرکتها و کارخانجات زیادی در سراسر جهان تحت نام تجاری هیوندای همچون شرکت صنایع سنگین هیوندای در امر کشتی سازی به فعالیت های بزرگ اقتصادی مشغولند.

در این گروه شرکت خودروسازی هیوندای موتور که در سال 1967 شکل گرفت، شناخته شده ترین بخش این مجموعه است.شرکت هیوندای موتور بخشی از گروه خودرویی هیوندای، بزرگترین کمپانی کره جنوبی است. دفتر مرکزی آن در سئول و محل بزرگترین کارخانه آن در اولسان (Ulsan) می باشد.

تولید اولین خودروهای شاسی بلند در جهان به حدود ۷۰ سال قبل بازمی‌گردد که نمونه‌های اولیه از این خودروها تولید شدند. و پس از گذشت سالها در حدود نزدیک به بیست سال گذشته خودروهای شاسی بلند و کراس اوور محبوبیت بسیاری را در اکثر بازارهای خودرو جهانی پیدا کردند و روز به روز بر مشتریان و خریداران این نوع خودروها افزوده می شود. اما در این مقاله قصد داریم به معرفی تمام نسل های مختلف هیوندای سانتافه بپردازیم.

 

نسل های مختلف هیوندای سانتافه وارد می شوند!

بررسی نسل های مختلف هیوندای سانتافه

معایب نسل های مختلف سانتافه

در اوایل سال ۲۰۰۱ تصمیم جدی شرکت هیوندای برای ورود به رقابت با فورد Escape، مزدا Tribute و پونتیاک Aztek به ثمر نشست و مدل جدید این خودروساز کره ای با نام سانتافه که نام شهری در ایالت نیومکزیکو است، تولید شد و به سرعت در آمریکای شمالی تبدیل به یکی از محبوب ترین خودروهای کراس اوور شد.

هیوندای از سال 2001 تا سال 2019 چهار نسل از سانتافه را تولید کرده است. که نسل های دوم و سوم این خودرو در بازار ایران نیز حضور دارند که در این مقاله قصد داریم معرفی نسل های مختلف هیوندای سانتافه را بررسی کنیم.

 

نسل اول سانتافه

بررسی نسل های مختلف هیوندای سانتافه

معایب نسل های مختلف سانتافه

هیوندای سانتافه نسل اول بین سال های 2001 تا 2007 روی خط تولید هیوندای موتورز تولید شد. نسل اول سانتافه مدل 2001 ظاهری همچون هیوندای توسان مدل 2007 داشت با ابعادی بزرگتر، که از سیستم انتقال قدرت نیمه اتومات به همراه سامانه‌های AWD، FWD استفاده می‌کرد و با پیشرانه های 3300 سی سی، 2700 سی سی و 2000 سی سی تولید و روانه بازار می شد.

مدل 2002 این خودرو با تغییرات جزئی در طراحی داخلی و چیدمان ادوات کنسول تولید می شد.در سال 2003 بدلیل اعتراض خریدارن نسبت به کشش پایین پیشرانه که از معایب نسل اول سانتافه به حساب می آمد، هیوندای تصمیم به عرضه سانتافه نسل اول با موتوری شش سیلندر به حجم 3500 سی سی گرفت و با تغییرات ظاهری اندک این خودرو را روانه بازار کرد.

در سال 2004 سانتافه با همان موتورهای قبلی و اندکی افزایش امکانات تولید شد. اما اولین تغییر ظاهری به نسبت زیاد سانتافه نسل اول در سال 2005 رخ داد و این خودرو با افزایش ابعاد به ظرفیت 7 نفره رسید و با تغییراتی در ظاهر و امکانات تولید شد.در سال 2006 نیز این خودرو تقریبا بدون تغییر نسبت به مدل پیشین تولید و روانه بازار شد.

نسل دوم سانتافه، آغازمحبوبیت هیوندای در ایران!

بررسی نسل های مختلف هیوندای سانتافه

نسل دوم سانتافه از سال های 2007 تا 2012 تولید شد. در سال 2007 با انقلاب هیوندای در طراحی سانتافه، نسل دوم این خودرو با تغییرات بنیادی در طراحی داخلی و خارجی نسبت به قبل معرفی شد.

هیوندای نسل دوم از یک طراحی مدرن بهره میبرد و با طراحی چشم نواز و هماهنگی روانه بازار شد این خودرو از لحاظ قوای محرکه با مدل 2006 آن تفاوت خاصی نداشت تنها، سیستم‌هایی مانند ترمز ضد قفل و کنترل پایداری الکترونیکی از امکاناتی بودند که بروزتر شدند.

 این بروز شدن باعث شد تا سانتافه نسل دوم به رقیبی سرسخت برای میتسوبیشی اوتلندر و هوندا CR-V ژاپنی تبدیل شود.این خودرو در مدل 2008 تغییرات چندانی را نداشت تنها از لحاظ طرح داخلی قدری بروز شد و سانروف به این مدل اضافه شد.

در سال2009 سانتافه نسل دوم با تغییرات اندکی در ظاهر و تغییر در سیستم صوتی خودرو و به روزتر شدن روانه بازار شد. در نسخه 2010، سانتافه با موتورهای 2400 سی سی ۴ سیلندر، و یک موتور جدید 3500 سی سی ۶ سیلندر با کاهش مصرف سوخت و اضافه شدن چراغ eco indicator به‌ اضافه یک جعبه‌دنده خودکار با بهینه‌تر شدن مصرف سوخت، همراه شد.

همچنین تغییراتی نیز در ظاهر خودرو همچون جلو پنجره، چراغها، فرم سپرها و طراحی داخلی ایجاد شد.با توجه به تغییرات مدل 2010 در مدل 2011 شاهد تغییرات بزرگی نیستیم و تنها این مدل با اندکی تغییرات ظاهری و اضافه شدن سیستم صوتی پیشرفته 605 وات با 10 عدد بلندگو تولید شد.

در نسخه 2012 استفاده از جعبه دنده 6 سرعته و امکاناتی مانند صندلی‌های  دارای روکش چرم دارای گرم‌کن، سیستم ناوبری و سیستم صوتی پیشرفته از جمله مواردی بودند که افزوده شدند.

نسل سوم سانتافه، تحول به سبک هیوندای!

بررسی نسل های مختلف هیوندای سانتافه

نسل سوم سانتافه

بعد از ۱۱ سال تولید هیوندای سانتافه و پشت سر گذاشتن یک تغییر اساسی در سال ۲۰۰۷ این بار هیوندای با انقلابی در طراحی سانتافه، وارد بازار شده است. آغاز تولید نسل سوم هیوندای سانتافه در سال ۲۰۱۳ با ظاهری بسیار مدرن و جذاب کلید خورد.

 سانتافه نسل سوم در مدل ۲۰۱۳ با افزایش طول در شاسی خودرو که به تبع آن طول محوری آن نیز بیشتر شده و چیدمان سه ردیف صندلی بر روی آن ارائه شد. البته مدل کوچکتر با فاصله محوری کوتاه و ۵ نفره نیز تولید می شود. این نسخه از سانتافه سربازی تمام عیار از هیوندای  با امکانات و تجهیزات به روز و جذاب برای رقابت در بازارهای مختلف است.

نسل سوم سانتافه در سال 2014 همانند نسخه قبلی و با تغییراتی چون، اضافه شدن آپشن های رادار نقاط کور، حسگر پارک خودرو، تهویه مطبوع برای صندلی‌های جلو و چراغ‌های زنون جلو رونمایی و عرضه شد.در سال 2015 نیز با اندکی تغییر در سیستم های هندلینگ و ظاهر بیرونی این خودرو به تولید رسید.در سال2016 نیز تغییرات خاصی را شاهد نبودیم بر روی سانتافه نسل سوم تنها تغییراتی در ظاهر آن در جهت به روز ماندن صورت گرفت.

اما نسخه 2017 این نسل از سانتافه شاهد تغییرات سنگینی بود که می توان به تغییر در ظاهر خودرو همچون چراغ های جلو، طرح سپر و مه شکن های جدید، و امکانات رفاهی و ایمنی جدید، در کنار یک پیشرانه 2400 سی سی با قدرت 185 اسب بخار، اشاره کرد که سانتافه را بیش از پیش جذاب می کند.در سال 2018 نیز سانتافه با کمترین تغییرات نسبت به مدل قبل وارد بازار شد.

نسل چهارم سانتافه، حرکت در مرز تکنولوژی خودرو!

بررسی نسل های مختلف هیوندای سانتافه

نسل چهارم سانتافه

هیوندای سانتافه نسل چهارم مدل 2019 ، یک تحول نوگرایانه از هیوندای با سبکی جدید از طراح های این کمپانی کره ای است. هیوندای سانتافه نسل چهارم با جلو پنجره 6 ضلعی مشبک ، چراغ های جلو نازک و بلند ، طراحی خاص مه شکن ، ستون های نازک ، برجستگی ها و زوایای فراوان چهره زیبا ، مدرن و هماهنگی را به نمایش میگذارد که خاص هیوندای است.

با طراحی داخلی دگرگون شده و به واقع زیبا! و با پیشرانه های توربو دیزل و هایبرید نیز در کنار دو نوع پیشرانه بنزینی عرضه می شود.در یک کلام می توان گفت با یک خودرو مدرن در مرز تکنولوژی در طراحی و ساخت رو در رو هستیم. با توجه به محدودیتهای واردات خودروهای خارجی فعلا نمی توان انتظار ورود نسل چهارم سانتافه را به بازار خودرو ایران داشت.

کدام مدل از سانتافه در بازار ایران پر فروش تر است؟

بی شک سانتافه نسل سوم، تولید سالهای 2012  تا 2017 از پروفروشترین خودروهای وارداتی بازار ایران و هیوندای در ایران می باشدبا وجود معایب نسل های مختلف هیوندای سانتافه همچنان . این خودرو در ایران با پیشرانه های 2400 سی سی با توان تولید 190 اسب بخار قدرت و پیشرانه دو لیتری توربو با توان تولید264 اسب بخار قدرت عرضه می شود.

 سانتافه نسل سوم مجهز به امکاناتی همچون تعویض دنده پشت فرمان دکمه های کنترلی بر روی فرمان سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم تهویه دوگانه، سیستم صوتی اینفینیتی مجهز به آمپلی فایر ساب ووفر، پشت سری های صندلی هوشمند، تنظیم برقی صندلی راننده گرمکن و سردکن صندلی های جلو دارای حافظه، گرمکن صندلی های عقب، آینه الکتروکرومیک، آینه های تاشو برقی، بخارزدایی اتوماتیک شیشه ها، سانروف برقی دارای سیستم ایمنی، سقف پانوراما، چراغ های زنون، سیستم کروز کنترل هوشمند تطبیقی، سیستم رادار نقاط کور و دوربین ۳۶۰ درجه می باشد.

منبع: همراه مکانیک

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها