کد خبر : 20362

بررسی نسخه جدید کیا سورنتو

بررسی نسخه جدید کیا سورنتو

شاخص‌ترین به‌روزرسانی‌های انجام گرفته بر روی این خودرو شامل یک گیربکس جدید هشت سرعته اتوماتیک بوده که توسط شرکت کیا موتور طراحی و تولید شده و همچنین پیشرانه جدید بنزینی V-6 به حجم 3.5 لیتر است.

به گزارش خودروتک ؛ نکات مثبت زیادی در رابطه با کیا سورنتو فیس لیفت شده وجود دارد. این نسخه نیز که بر مبنای مدل سال 2015 توسعه یافته، بهبود هایی را در قسمت های مختلف نشان می دهد. در سال 2018، کیفیت سواری به همراه هندلینگ، تجهیزات استاندارد ایمنی و سیستم اطلاعات سرگرمی سورنتو مورد بهینه‌سازی قرار گرفته‌اند.

چهار نسخه از این خودرو سال گذشته روانه بازارها شده است که مدل پایه به وسیله پسوند Si قابل شناسائی است. همچنین نسخه‌های اسپرت، SLi در سطوح بالاتر قیمتی جا خوش کرده‌اند. و بالاخره تریم GT-LINE، بر گرانترین اریکه سلطنت کیا سورنتو تکیه زده است.رنج قیمتی این خودرو از مبلغ 43,990 دلار استرالیا برای نسخه پایه شروع شده و به 59،490 دلار در مدل GT-Line می‌رسد.

 

 

شاخص‌ترین به‌روزرسانی‌های انجام گرفته بر روی این خودرو شامل یک گیربکس جدید هشت سرعته اتوماتیک بوده که توسط شرکت کیا موتور طراحی و تولید شده و همچنین پیشرانه جدید بنزینی V-6 به حجم 3.5 لیتر است.

 

کیا سورنتو از لحاظ ظاهری نیز دستخوش تغییرات شده است، از جمله این تحولات می‌توان به استفاده از سپرهای جدید در هر دو انتها، طراحی بدیع جلوپنجره، دیلایت های جدید از نوع LED و فرم جدید آرایش لامپ های LED چراغ‌های عقب، اشاره نمود. طراحی جدید غربیلک فرمان، اهرم تعویض دنده، رینگ‌های 17،18،19 اینچی و نیز تریم مشکی صندلی‌های چرمی جلو با دوخت خاکستری را نیز به لیست آپدیت ها اضافه نمایید.

 

 

صفحه نمایشگر لمسی هشت اینچی جایگزین نمونه هفت اینچی شده و مسیریاب ماهواره‌ای، اپل کارپلی، اندرویداتو و رادیوی دیجیتال نیز در انواع مختلف کیا سورنتو مشاهده می‌شود. همچنین دو نسخه SLi و GT-Line از یک نمایشگر هفت اینچی رنگی منحنی در پشت غربیلک فرمان بهره‌مند شده‌اند و این در حالیست دو مدل دیگر به یک صفحه نمایش 3.5 اینچ مونوکروم تجهیز شده‌اند.

 

 

 

در حیطه مباحث ایمنی، به‌روزرسانی‌ در کلیه مدل‌ها، دربردارنده ترمز خودکار در مواقع اضطراری، سامانه کمکی حرکت بین خطوط، هشدار ترافیک پشت سر، هشدار برخورد از جلو، هشدار کاهش سطح هوشیاری راننده و کروز کنترل تطبیق‌پذیر پیشرفته است. در این میان تریم GT-Line به دوربین 360 درجه و مانیتورینگ نقاط کور هم مجهز شده است.

 

 

 

 

پیشرانه‌های قابل سفارش شامل یک موتور چهار سیلندر توربو دیزل به حجم 2.2 لیتر و نیز یک پیشرانه بنزینی شش سیلندر 3.5 لیتری بوده که جایگزین نمونه 3.3 لیتری شده است. نیروگاه دیزلی از توان خروجی معادل 197 اسب بخار و گشتاور 441 نیوتن-متر سود می‌برد و قلب تپنده بنزینی، معادل 276 اسب بخار قدرت و 336 نیوتن-متر نیرو تولید می‌نماید.

میزان مصرف سوخت پیشرانه بنزینی نسبت به نمونه 3.3 لیتری، در حدود 0.1 لیتر بر صد کیلومتر افزایش یافته و به 10 لیتر بر صد کیلومتر رسیده است. میزان آلایندگی آن هم با افزایش 5 واحدی مواجه شده و به 235 گرم بر کیلومتر رسیده است. رقم مرتبط با مصرف پیشرانه دیزلی هم برابر 7.2 لیتر بر صد کیلومتر است که در حدود 0.6 واحد بهبود را نشان می‌دهد.

 
 

همانطور که در ابتدای بحث عنوان داشتیم، یکی از بخش‌هایی که بیشترین تغییر و تحولات را در خود مشاهده نموده، گیربکس است که از نوع هشت سرعته اتوماتیک متعارف( مجهز به مبدل گشتاور) بوده و جانشین نسخه شش سرعته شده است.

این جعبه دنده نخستین مرتبه در کیا استینگر به خدمت گماشته شد. اگرچه شرکت سازنده ادعا می‌کند که گیربکس جدید عمل تعویض دنده ها را سریع‌تر و یکنواخت‌تر انجام می‌دهد اما هنوز هم مقداری تاخیر در روند کاری گیربکس قابل درک است. با این وجود، تعویض دنده‌ها در حالت کامفورت، با سرعت و نظم کافی صورت می‌گیرد و گذار به حالت اسپرت اندکی بر سرعت این فرآیند خواهد افزود.

 

 

با توجه گشتاور بالای پیشرانه دیزلی که در دور موتور پایین تری قابل دستیابی است، تیک-آف قوی تری نسبت به پیشرانه بنزینی از خود ارائه می‌دهد.بوش های مربوط به سیستم تعلیق مورد بازنگری قرار گرفته و عیوب جاده به خوبی جذب سیستم تعلیق می‌شوند.

 

سواری کیا سورنتو نیز آرامش بخش و مناسب به نظر می رسد. پایداری خودرو در پیچ به شکلی است که اثری از ناپایداری و بادی-رول در مسیرهای مارپیچ مشاهده نمی‌شود. در نتیجه‌ی اعمال تغییرات بر سیستم فرمان برقی، عملکرد غربیک فرمان علاوه بر دقت و سرعت بالاتر، دارای سفتی بیشتری در حالت اسپرت شده است.

 

کیا سورنتو

 

در داخل کابین هم برخی قسمت ها از متریال مرغوب تری ساخته شده‌اند که بر میزان آسوده‌مندی این بخش اضافه نموده است. فضای پا و سر در دو ردیف اول و دوم بسیار مناسب بوده و در ردیف سوم نیز معقول به نظر می‌رسد.

 

ظرفیت یدک کشی این خودرو معادل 2 هزار کیلوگرم است که تا حدودی کمتر از حد معمول است و یکی از اشکالاتی که مشتریان می‌توانند بر سورنتو وارد بدانند، فقدان کیت ارتقای ظرفیت یدک کشی است که برای هیوندای سانتافه عرضه می‌شود.

 
 

این خودرو بسیاری از بازارها با وارانتی هفت ساله و بدون محدودیت پیمایش عرضه شده است .

در پایان، اگر بخواهیم خرید کیا سورنتو جدید را به مشتریان خودروهای شاسی بلند هفت نفره توصیه نماییم، مشکلی از این بابت در پیش روی خود نمی‌بینیم و سورنتو را به عنوان یک خودروی راحت، جادار و مجهز به امکانات مدرن پیشنهاد می‌دهیم که با توجه به اصلاحات صورت گرفته بر روی آن، اینک از قدرت مانور و آسایش بیشتری نسبت به قیمت مناسبی که دارد، برخوردار شده است.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها