کد خبر : 20163

مقایسه تویوتا کمری 2019 و نیسان آلتیما 2019

مقایسه تویوتا کمری 2019 و نیسان آلتیما 2019

در صورتیکه در هر زمانی از دو دهه‌ی اخیر اقدام به خرید یک سدان سایز متوسط کرده باشید‌ تویوتا کمری و نیسان آلتیما احتمالاً نام‌هایی آشنا برای شما هستند.

به گزارش خودروتک ، این خودرو‌ها با هدف جذب خریداران متمرکز بر بودجه طراحی شده‌اند گرچه هر دو خودرو طی سال‌های اخیر میل به حرکت به بخش گران قیمت بازار را از خود نشان داده‌اند.

مدل کمری که در سال ۲۰۱۸ مجدداً طراحی شد به خاطر ویژگی‌هایی مانند قابلیت اطمینان، کارایی، و امکانات تکنولوژی کاربر پسند پیش فرض بی‌شمار شناخته شده است.

در سوی دیگر نیسان آلتیما که برای سال ۲۰۱۹ مورد طراحی دوباره قرار گرفت نقاط قوتی مانند اتاقی جادار، فضای نشیمن فوق العاده، و آپشن سواری دو دیفرانسیل را ارائه می‌دهد.

با توجه به این توصیفات احتمالا هم اکنون متوجه این موضوع که یکی از این سدان‌های ژاپنی گزینه‌ی بهتری نسبت به دیگری خواهد بود شده‌اید اما در صورتیکه در حال برنامه ریزی برای خرید از این بخش خودرو در سال جاری هستید مطالعه‌ی این مطلب تا انتها ارزش وقت صرف شده را خواهد داشت.

در این مقایسه ما چگونگی عملکرد این دو مدل در مقابل یکدیگر و در بخش‌هایی که بیش از همه برای خریداران خودرو‌های سدان سایز متوسط حائز اهمیت است را با استفاده از روش تحلیل امتیاز دهی وبسایت یو اس نیوز مورد بررسی قرار می‌دهیم.

همزمان با مطالعه‌ی این مطلب به یاد داشته باشید که امتیازات ذکر شده در این مطلب همزمان با در دسترس قرار گرفتن اطلاعات و نقد و بررسی‌های تخصصی جدید به طور مرتب به روز رسانی می‌شوند.

لذا امتیازات ذکر شده در این مطلب ممکن است با امتیازات ذکر شده در نقد و بررسی‌های ما مغایر باشند:

قیمت

برنده: مساوی

رقابت این دو خودرو در این بخش بسیار نزدیک است. تویوتا کمری با شروع قیمت ۲۳٫۹۴۵ دلار عرضه می‌شود که این در حالیست که نیسان آلتیما با ۴۵ دلار کمتر یعنی با قیمت ۲۳٫۹۰۰ دلار روانه‌ی بازار می‌گردد.

هر دو این شروع قیمت‌ها کمی بالاتر از میانگین این کلاس خودرو‌ هستند. قیمت ورژن برتر تویوتا کمری یعنی مدل XSE از تقریباً ۲۹٫۵۰۰ دلار آغاز می‌شود در حالیکه بالاترین ورژن در نیسان آلتیما یعنی مدل Edition One دارای شروع قیمت ۳۵٫۷۵۰ دلاری می‌باشد.

اگرچه مدل آلتیما با اختلاف بسیار اندکی نسبت به همتای خود دارای قیمت‌ پایین‌تری است اما با این وجود تویوتا کمری به طور کلی خودرو ارزشمند‌تری محسوب شده و به عنوان برنده‌ی جایزه‌ی باارزش‌ترین خودرو سایز متوسط سال ۲۰۱۹ نیز برگزیده شده است.

قابلیت اطمینان

برنده: تویوتا کمری ۲۰۱۹

در این بخش شهرت کمپانی تویوتا در رابطه با قابلیت اطمینان بسیار بالا در ظاهر حقیقت دارد. تویوتا کمری ۲۰۱۹ از سوی کمپانی J.D. Power در زمینه‌ی قابلیت اطمینان موفق به کسب امتیاز چهار از پنج شده است.

در سوی دیگر نیسان آلتیما به امتیاز ۳٫۵ از پنج در این بخش بسنده کرده است. این در حالیست که امتیاز سه از پنج تقریباً در رده‌ی متوسط قرار می‌گیرد.

هر دو مدل به همراه یک گارانتی پایه سه ساله یا ۳۶٫۰۰۰ مایلی و یا یک گارانتی پیشرانه‌ی پنج ساله یا ۶۰٫۰۰۰ مایلی پشتیبانی می‌شوند.

راحتی صندلی

برنده: مساوی

این دو خودرو که هر دو دارای فضای کافی برای حمل پنج سرنشین هستند به سبب برخورداری از فضای‌های نشیمن راحت به همراه فضای فراوان در هر دو ردیف صندلی شناخته شده‌اند.

هر دو مدل به صورت پیش فرض از روکش پارچه‌ای بهره‌مند بوده و روکش چرم و سیستم گرمایشی در صندلی‌های جلویی را نیز به عنوان آپشن ارائه می‌کنند.

تویوتا کمری همچنین از یک آپشن روکش چرم مصنوعی نیز برخوردار است. در حالیکه خریداران مجزا ممکن است فضای نشیمن یک خودرو را به دیگری ترجیح دهند اما روی هم رفته در این بخش تویوتا کمری و نیسان آلتیما بسیار نزدیک به هم هستند.

ما در بخش راحتی صندلی اعلام تساوی می‌کنیم و همچنین از این موضوع به عنوان یک فرصت استفاده کرده تا بر اهمیت یک رانندگی آزمایشی خوب تاکید کنیم.

فضای حمل بار

برنده: نیسان آلتیما ۲۰۱۹

فضای موجود در صندوق عقب نیسان آلتیما برابر با ۱۵٫۴ فوت مکعب برآورد شده است که به عنوان یک سدان سایز متوسط تقریباً متوسط در نظر گرفته می‌شود.

این در حالیست که این فضا در مدل کمری معادل ۱۴٫۱ فوت مکعب محاسبه شده است.

ورژن‌های بالاتر این خودرو یک فوت مکعب فضا در صندوق عقب و همچنین صندلی‌های عقب با قابلیت خم و جدا شدن را به این خودرو اضافه می‌کنند.

کیفیت فضای داخلی

برنده: تویوتا کمری ۲۰۱۹

تویوتا کمری و نیسان آلتیما هر دو از اتاق‌هایی مدرن و کاربر پسند بهره می‌برند. کمپانی تویوتا با استفاده از مواد با کیفیت و امکانات تکنولوژی مناسب طراحی اتاق جذاب مدل کمری را برجسته ساخته است.

بزرگ‌ترین نقطه ضعف تویوتا کمری این است که اتاق آن در مقایسه با بسیاری از رقبا کمی پر سر و صدا‌تر به شمار می‌رود.

در سمت دیگر طراحی مجدد نیسان آلتیما قطعاً یک پیشرفت برای این خودرو محسوب شده و این خودرو اکنون از اتاقی جذاب و کاربردی برخوردار می‌باشد.

با این حال کیفیت کلی این خودرو به سبب استفاده از پلاستیک سخت و سطوح زمخت پایین آمده است.

از آنجاییکه کیفیت مواد تاثیر بسزایی در ظاهر و حس کلی یک خودرو دارد این نقطه ضعف برتری را به تویوتا کمری اعطا می‌کند.

امکانات داخلی

برنده: نیسان آلتیما ۲۰۱۹

طراحی مجدد نیسان آلتیما شامل یک ارتقاء گسترده در زمینه‌ی امکانات آن نیز می‌شود. صفحه نمایش لمسی هشت اینچی این خودرو مورد پسند رانندگان آزمایشی قرار گرفته و علاوه بر این وجود کنترل‌های فیزیکی برای آب و هوا و سیستم صوتی نیز در داخل این خودرو به چشم می‌خورند.

سیستم اطلاعاتی سرگرمی آلتیما علاوه بر برخورداری از قابلیت یکپارچگی تلفن همراه اندروید و اپل از ویژگی‌های دیگری همچون بلوتوث، رادیو ماهواره‌ای،‌ چهار درگاه یو اس بی، و سیستم تشخیص صدا نیز بهره می‌برد.

استارت دکمه‌ای نیز به صورت از پیش تعیین شده در این خودرو موجود خواهد بود. امکاناتی نظیر سیستم صوتی تقویت شده و مونروف نیز به صورت آپشن‌های قابل خرید در اختیار مشتریان قرار خواهند گرفت.

در داخل تویوتا کمری با سیستم اطلاعاتی سرگرمی مجهز به یک صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی که دارای ویژگی‌هایی مانند درگاه یو اس بی، بلوتوث، وای فای هات اسپات، قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی، و Siri Eyes Free می‌باشد مواجه می‌شوید.

تجهیزاتی نظیر استارت دکمه‌ای، سیستم شارژ وایرلس دستگاه، درگاه‌های یو اس بی اضافه، رادیو ماهواره‌ای، رادیو HD، مونروف یا سقف شیشه‌ای پانورامایی، سیستم سوتی ارتقاء یافته، و صفحه نمایش هشدار دهنده به صورت آپشن‌های قابل خرید عرضه می‌شوند.

رقابت این دو خودرو در این بخش نزدیک به هم است اما نیسان آلتیما به سبب برخورداری از سیستم اطلاعاتی سرگرمی مجهز به صفحه نمایش لمسی بزرگ‌تر و همچنین قابلیت پشتیبانی از هر دو سیستم اپل کار پلی و اندروید اتو که مدل کمری فاقد قابلیت سازگاری با اندروید است امتیاز این بخش به نیسان آلتیما تعلق می‌گیرد.

شتاب

برنده: تویوتا کمری ۲۰۱۹

هر دو مدل دو آپشن موتور را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند: یک موتور پایه‌ی کارآمد و مناسب و یک موتور بسیار لذت‌بخش‌تر.

با این حال هر دو موتور موجود در تویوتا کمری پرفورمنس بهتری نسبت به موتور‌های آلتیما ارائه می‌دهند. مدل پایه‌ی کمری به همراه یک موتور ۲٫۵ لیتری چهار سیلندر با توان تولید ۲۰۳ اسب بخار قدرت (که این خروجی موتور در ورژن XSE این خودرو ۳ اسب بخار بیشتر است) عرضه می‌گردد.

این خودرو همچنین به صورت استاندارد به یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک هشت سرعت نیز مجهز بوده که تعویض‌ دنده‌های نرم و بموقعی را فراهم می‌کند.

به طور کلی تویوتا کمری از پرفورمنسی قدرتمند بهره‌مند می‌باشد. از طرفی آپشن موتور ۳٫۵ لیتری شش سیلندر این خودرو با خروجی قدرت ۳۰۱ اسب بخار پیشنهادی وسوسه کننده است.

این موتور باعث جذابیت بیشتر رانندگی با تویوتا کمری می‌‌شود. این میزان قدرت و شتاب در مقایسه با بیشتر رقبا از جمله نیسان آلتیما بیشتر و بهتر می‌باشد.

طراحی مجدد نیسان آلتیما ۲۰۱۹ دو آپشن موتور را برای این خودرو به ارمغان آورده است: یک موتور پایه‌ی چهار سیلندر ۱۸۸ اسب بخاری و یک موتور چهار سیلندر توربو شارژ ۲۴۸ اسب بخاری.

یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک CVT نیز به صورت پیش فرض به همراه هر دو موتور عرضه می‌گردد.

موتور پایه‌ی این خودرو پیشرفتی قابل توجه در مقایسه با مدل سال گذشته‌ی این خودرو به شمار می‌رود اما بیشتر رانندگان احتمالاً همچنان به دنبال ارتقاء موتور خواهند بود.

راندمان سوخت

برنده: تویوتا کمری ۲۰۱۹

هر دو مدل آلتیما و کمری راندمان دارای سوخت بسیار خوبی در مقایسه با دیگر خودرو‌ها می‌باشند اما با این وجود مدل پایه‌ی کمری یکی از بهینه‌ترین ارقام مصرف سوخت در کلاس خودرو‌های سایز متوسط را ارائه می‌دهد.

در صورتیکه به خرید ورژن چهار سیلندر تویوتا کمری اقدام کنید با راندمان سوخت ۲۹ مایل بر گالن در شهر، ۴۱ مایل بر گالن در بزرگراه، و ۳۴ مایل بر گالن به صورت ترکیبی مواجه خواهید شد.

این ارقام نزدیک به راندمان سوخت برخی مدل‌های هیبرید می‌باشند (به استثناء تویوتا کمری هیبرید که مصرف سوخت آن در بزرگراه معادل ۵۳ مایل بر گالن برآورد شده است).

در ورژن شش سیلندر تویوتا کمری با کاهش نسبی ارقام راندمان سوخت به ۲۲ مایل بر گالن در شهر، ۳۳ مایل بر گالن در بزرگراه، و ۲۶ مایل بر گالن به صورت ترکیبی مواجه هستیم، هرچند این میزان مصرف سوخت را می‌توان برای یک خودرو شش سیلندر مناسب دانست.

مدل پایه‌ی آلتیما با ثبت راندمان سوخت ۲۸ مایل بر گالن در شهر، ۳۹ مایل بر گالن در بزرگراه و ۳۲ مایل بر گالن به صورت ترکیبی بسیار نزدیک به ارقام مصرف سوخت تویوتا کمری می‌شود.

اما از طرفی موتور قدرتمند‌تر نیسان با ثبت مصرف سوخت ۲۵ مایل بر گالن در شهر، ۳۴ مایل بر گالن در بزرگراه و ۲۹ مایل بر گالن به صورت ترکیبی نسبت به تویوتا کمری شش سیلندر برتری پیدا می‌کند.

سواری و هندلینگ

برنده: تویوتا کمری ۲۰۱۹

هر دو خودرو سدان بیشتر به منظور راحتی بیشتر طراحی شده‌اند تا اسپورت بودن اما با این وجود تویوتا کمری در مقایسه با آلتیما دارای توازن بهتری میان این دو پارامتر بوده و به همین دلیل پیروزی در این بخش را از آن خود می‌کند.

این خودرو سواری نرمی را در اختیار مالکین خود قرار خواهد داد و در پیچ‌ها نیز عملکردی کنترل شده را به نمایش می‌گذارد.

نیسان آلتیما نیز همچنان خودرویی مناسب به شمار می‌رود اما با این حال به چابکی همتای خود نمی‌رسد.

هر دو مدل کمری و آلتیما به صورت پیش فرض به سیستم سواری دیفرانسیل جلو مجهز هستند اما نیسان آلتیما قابلیت ارتقاء به سیستم سواری دو دیفرانسیل را نیز ارائه می‌کند.

ایمنی

برنده: تویوتا کمری ۲۰۱۹

تویوتا کمری با کسب امتیاز ۱۰ از ۱۰ در زمینه‌ی ایمنی پیروزی در این بخش را به خود اختصاص می‌دهد. با این حال نیسان آلتیما نیز طبق روش تحلیل امتیاز دهی ما موفق به کسب امتیاز ۹٫۹ شده است.

هر دو مدل عملکرد مناسبی را در آزمایش‌های تصادف به نمایش گذاشته‌اند. نیسان آلتیما در تمامی آزمایشات اصلی موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) موفق به دریافت امتیاز Good از سوی این موسسه شده است اما این اتومبیل هنوز به وسیله‌ی سازمان مدیریت ملی بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (NHTSA) مورد ارزیابی قرار نگرفته است.

این در حالیست که تویوتا کمری در تمامی آزمایشات موسسه‌ی IIHS موفق به کسب امتیاز Good شده و امتیاز پنج از پنج ستاره را در تمامی آزمایشات سازمان NHTSA به خود اختصاص داده است.

هر دو خودرو به صورت پیش فرض به دوربین دید عقب و سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو مجهز هستند.

علاوه بر این نیسان آلتیما به قابلیت ترمز اضطراری خودکار نیز مجهز بوده و امکاناتی نظیر کروز کنترل منطبق شونده، سیستم نظارت بر نقطه‌ی کور، سیستم هشدار دهنده‌ی انحراف از مسیر، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد به هنگام حرکت رو به عقب، سیستم تشخیص عابرین پیاده، سیستم کمکی نور بالا، سیستم کمکی ProPilot، سیستم تشخیص علائم ترافیکی، و یک سیستم نظارتی دید پیرامون نیز به عنوان آپشن‌های قابل خرید عرضه می‌گردند.

در سوی دیگر تویوتا کمری به صورت پیش فرض به امکاناتی از قبیل کروز کنترل منطبق شونده، سیستم تشخیص عابرین پیاده، سیستم هشدار دهنده‌ی انحراف از مسیر، سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، و نور بالای خودکار مجهز است.

امکانات ایمنی فعالی مانند سیستم نظارت بر نقطه‌ی کور، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از پشت به هنگام حرکت رو به عقب، سیستم ترمز اتوماتیک در هنگام دنده عقب، صفحه نمایش هشدار دهنده، و دوربین دید ۳۶۰ درجه به عنوان آپشن در اختیار مشتریان این خودرو قرار خواهند گرفت.

برنده …

تویوتا کمری ۲۰۱۹

تویوتا کمری به وضوح خودرو برتر کلاس خودرو‌های سایز متوسط به شمار می‌رود. چرا که می‌توان آن را خودرویی کامل، مقرون به صرفه، و جذاب برای رانندگی دانست.

این خودرو همچنین موفق به اثبات برتری خود نسبت به نیسان آلتیما در شش بخشی که بیش از همه برای خریداران خودرو‌های سایز متوسط حائز اهمیت است، شده که شامل بخش‌های قابلیت اطمینان، کیفیت فضای داخلی، شتاب، راندمان سوخت، سواری و هندلینگ، و ایمنی می‌شود.

این موضوع نشان می‌دهد که تویوتا کمری برای بیشتر خریداران احتمالی در این بخش گزینه‌ی بهتری خواهد بود. با این وجود طراحی مجدد نیسان آلتیما آن را به خودرویی بسیار توانمند‌تر از آنچه پیش از این شاهد بودیم تبدیل می‌کند.

این خودرو موفق به شکست کمری در دو بخش مهم و کسب تساوی در دو بخش دیگر شد. به طوریکه در زمینه‌های فضای حمل بار و امکانات پیش فرض و آپشنی داخلی پیروزی این خودرو به وضوح قابل رؤیت است.

هیئت داوران هنوز بر سر انتخاب خودرو برتر در بخش راحتی صندلی اختلاف نظر دارند که به این معناست که تصمیم گیری در این رابطه به عهده‌ی شما خواهد بود.

اگرچه تویوتا کمری برای بیشتری خریداران گزینه‌ی بهتری محسوب در نظر گرفته می‌شود اما دلایل زیادی برای انجام یک آزمایش رانندگی با آلتیما پیش از خط زدن آن از لیست خرید خود وجود دارد.

منبع: فوت و فن

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها