کد خبر : 20074

عملکرد فوق العاده تسلا مدل 3 در تست گوزن (فیلم)

عملکرد فوق العاده تسلا مدل 3 در تست گوزن (فیلم)

تست گوزن یکی از تست هایی است که حضور ناگهانی یک جاندار یا مانع در مقابل خودرو را شبیه سازی می کند.

به گزارش خودروتک ، این تست با هدف ارزیابی توانایی اتومبیل ها در تغییر مسیرهای آنی و حفظ پایداری طراحی شده و به نوعی فاکتور هندلینگ را به چالش می کشد. در حال حاضر تست گوزن بیشتر توسط نشریه اسپانیایی Km77 برگزار می شود. دست اندرکاران این نشریه اخیرا به سراغ تسلا مدل 3 رفته و توانمندی های آن را ارزیابی کرده اند، تست گوزن تسلا مدل 3 از این جهت دارای اهمیت است که تسلا همواره به دلیل وزن زیادی باتری ها، متهم به هندلینگ نه چندان جالب و عدم چابکی در گذر از پیچ ها بوده است.

همانگونه که در ویدیوی ضمیمه شده می توانید مشاهده فرمایید، تسلا مدل 3 در تست گوزن عملکرد بسیار درخشانی از خود به نمایش گذاشته و باعث تحسین برگزار کنندگان می شود.

این خودرو رکورد سرعت 83 کیلومتر را در مسیر مارپیچ موجود ثبت کرده که چنین رقمی هم تراز و حتی فراتر از برخی مدل های اسپرت است. برای مقایسه بد نیست بدانید پورشه 911 توربو S مدل 2016 موفق به ثبت رکورد 82 کیلومتر در ساعت شده؛  مرسدس بنز AMG GT C نیز رکورد نه چندان درخشان 78 کیلومتر در ساعت را ثبت کرده است.

از میان سدان های جدید پژو 508 توانسته تا سرعت 80 کیلومتر پایداری خود را حفظ کند. ب ام و سری 3 هم که به نوعی رقیب مستقیم تسلا مدل 3 محسوب می شود، با رکورد 77 کیلومتر در ساعت به کار خود در تست گوزن Km77 پایان داده است.

نصب هوشمندانه اجزا و قرار دادن باتری های سنگین در کف اتاق بین دو محور که سبب پایین نگه داشتن مرکز ثقل شده اند، از علل اصلی عملکرد فوق العاده سدان برقی تسلا در تست گوزن هستند. تایرهای ساخت میشلن نیز چسبندگی مناسبی ارایه نموده و به گفته Km77 تا پایان تست ها شرایط اولیه خود را از دست نمی دهند.

 

Tesla-Model 3 Moose test (1)

البته در این بین اسپانیایی ها به تمجید ترمز مجهز به سیستم بازیابی انرژی مدل 3 نیز پرداخته و نقش آن را در کاهش سریع سرعت و حفظ پایداری کاملا موثر عنوان کرده اند.

ناگفته نماند تسلا مدل 3 مهرماه گذشته نیز در تست تصادفی که توسط سازمان امنیت ترافیک و بزرگراه های آمریکا (NHTSA) برگزار شد، بسیار عالی عمل کرده و بیشترین امتیاز را از آن خود کرد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها