کد خبر : 1928

موتور هوشمند پورشه چطور کار می کند؟

موتور هوشمند پورشه چطور کار می کند؟

شرکت پورشه را به خاطر طراحی های تکراری و نئوکلاسیک خود همچون 911 و همینطور قدرت آن در شاخه مهندسی می شناسند. یکی از مهم ترین نکات سوپرخودرویی همچون 911 موتور های تخت آن است.

به گزارش خودروتک، موتورهای هوا خنک تخت پورشه جایگاه بسیار ویژه ای در صنعت خودروسازی دارند و نمادی از اصالت اند که سالیان سال همراه با نام 911 عجین شده اند.

اما احساسات تنها بخشی از کار است و نکات و جزئیاتی در این موتورهای خاص و منحصر به فرد وجود دارد که باعث می شود تا این حد این دسته از موتورها برای علاقه مندان آنها خاص باشد.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این موتور های پورشه سیستم جدیدی با نام Dynamic Boost است. این سیستم برای کاهش حداکثری تاخیر توربوشارژرها در زمانی که فشار بر روی پدال گاز می باشد طراحی شده است. در واقع زمانی که فشار بر روی پدال گاز است و به نسبت آن دریچه گاز موتور کاهش پیدا می کند (همچون پیچ ها و ترمزگیری های) زمان استفاده از سیستم Dynamic Boost فرا می رسد.

2019-Porsche-911_gt3_rs_nürburgring_nordschleife (4)

سیستم مذکور به این صورت کار می کند که سیستم های کنترلی موتور با باز نگه داشتن دریچه گاز امکان عبور هوا به درون محفظه احتراق هر سیلندر را ممکن می کنند، که این مسئله باعث می شود تا بوست تولیدی توسط توربوشارژها همچنان در مدار باقی بماند تا هم از افت دور پره توربوشارژرها کاسته شود و هم میزان مصرف سوخت کاهش پیدا کند.

پورشه

همانطور که میدانید امروزه پورشه از آخرین خودروسازان کلاسیک صنعت خودروسازی است که همچنان موتورهای تنفس طبیعی را در محصولات خاص خود همچون 911 GT3 استفاده می کند. جالب است بدانید باقی مدل ها از موتورهای مجهز به توربوشارژر بهره می برند.

در ادامه می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کارکرد این سیستم ویدیوی که توسط Engineering Explained تهیه شده را مشاهده کنید:

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها