کد خبر : 19171

تندر 90 بخریم یا پژو 207؟

تندر 90 بخریم یا پژو 207؟

در این مقاله قصد داریم مقایسه پژو 207 صندوق دار و رنو تندر 90 پلاس را به شما همراهان گرامی ارائه بدهیم.

به گزارش خودروتک ، در این مقاله قصد داریم نکات طراحی و ویژگی های فنی و آپشن های رفاهی این دو خودرو را با یکدیگر مقایسه کنیم تا باتوجه به قیمت بالای این دوخودرو با یک دید مناسب اقدام به انتخاب خودرو مورد نظر خود کنید.پس این مقاله را تا انتها مطالعه بفرمایید تا به یک انتخاب مناسب و بدور از هرگونه پشیمانی برسید.

معرفی پژو 207 و رنو تندر 90

مقایسه پژو 207 صندوق دار و رنو تندر 90 پلاس

مدت زیادی است که ایکاپ (شرکت مشترک پژو فرانسوی و ایران خودرو) در کشور فعالیت می‌کند. در این مدت تیپ‌های مختلف چندین خودرو متفاوت شرکت پژو در ایران تولید و به بازار عرضه شده است. در تداوم این همکاری‌ها در سال 1397 از پژو 207 صندوقدار رونمایی شد. این خودرو در بازار سایر نقاط جهان به عنوان فیس لیفت مینور پژو 206 وارد بازار شد، اما در ایران نام پژو 207 برای آن انتخاب و به عنوان خودروی جدید معرفی شد. در هر صورت، 207 نتوانسته است شباهت بسیار زیاد خود با 206 را از دید عموم پنهان دارد. اما در این مدت پژو 207 صندوقدار، با حمایت‌های ایران خودرو و همچنین سابقه مطلوب 206در میان خودروهای داخلی، توانست فروش قابل توجهی را تجربه کند.

تندر 90 پلاس هم یکی دیگر از محصولات ایران خودرو در همکاری با رنوی فرانسوی است. این خودرو در واقع همان تندر 90 بوده و تنها تغییراتی جزئی در آن پدید آمده است. به نظر می‌رسد که خودروسازان ایرانی می‌خواهند تغییرات جزئی طراحی و آپشن‌های اندک خودروها را با قیمت‌های بالاتر به شهروندان ایرانی تحمیل کنند. چون این خودرو هم همان تندر 90 است و تغییرات آن فقط شامل جزئیاتی در بخش داخلی و خارجی و بخش تجهیزات و عملکرد می‌شود. در هر صورت، محصولات رنو در ایران تجربه موفقی داشته‌اند. تندر 90 پلاس هم در بازار کشور با اقبال خوبی روبرو شده و فروش مناسبی را تجربه کرده است.

در ادامه شما کاربر گرامی مقایسه پژو 207 صندوق دار و رنو تندر 90 پلاس را در بخش های طراحی ، فنی و آپشن های رفاهی مطالعه خواهید کرد.

مقایسه طراحی پژو 207 صندوق دار و تندر 90 پلاس

طراحی خارجی

در ابتدای مقاله  مقایسه پژو 207 صندوق دار و رنو تندر 90 پلاس همانطور که اشاره شد شباهت 207 و 206 به اندازه‌ای است که نمی‌توان آن را پنهان کرد. پژو 207 صندوقدار در واقع فیس لیفت نه چندان پربار و قابل توجهی از پژو 206 است. با این حال، در طراحی خارجی 207 تغییراتی جزئی پدید آمده است. در نمای جلو خودرو شاهد چراغ‌هایی بزرگ‌تر و برجسته هستیم. می‌توان گفت که این چراغ‌ها قیافه‌ای خشن به 207 بخشیده‌اند. همچنین شاهد وجود هواکش بر روی کاپوت خودرو هستیم.

در نمای جانبی 207 تغییر قابل توجهی مشاهده نمی‌شود و همان ظاهر قدیمی 206 را دارد. شاید برجسته‌ترین تغییر نمای عقب آن وجود اسپویلر بر روی صندوق عقب خودرو است. البته به نظر می‌رسد که این تغییر تأثیر چندان مثبتی بر زیبایی نمای عقب 207 نداشته است. همچنین از چراغ‌های عقب جدید استفاده شده است که البته کماکان شباهت بسیار زیادی با همان طرح 206 دارند.

هرچند که فرم و ساختار تندر 90 پلاس با تندر 90  یکسان است، اما می‌توان تغییرات طراحی خارجی خودرو را با مشاهده آن تشخیص داد. در نمای جلو می‌توان به تغییر طراحی سپر و جلو پنجره اشاره کرد. همچنین طرح چراغ‌های جلو تندر 90 یکی دیگر از تغییرات است. در نمای کناری خودرو فقط شاهد یک تغییر هستیم، آن هم آینه‌های جانبی بزرگ‌تر و همرنگ شدن آن با بدنه است. اما شاید بیشترین تغییر در نمای عقب تندر 90 پلاس رخ داده است. طرح درب صندوق عقب و دکمه بازکننده آن تغییر کرده و یک نوار کرومی به پایین آن اضافه شده است. تغییرات شامل سپر هم شده و ضمن تغییر طراح، شاهد افزودن دو شبرنگ، قلاب یدک کش مخفی و همرنگ شدن زه و دستگیره‌ها با بدنه هستیم. در مجموع، مقایسه پژو 207 صندوقدار و تندر 90 پلاس نشان می‌دهد که طراحی خارجی 207 خشن‌تر و جوان پسندتر است، در حالی که شاید تندر بیشتر مورد پسند خانواده‌ها قرار گیرد.

طراحی داخلی

طراحی داخلی رنو تندر 90 پلاس

وقتی که وارد کابین پژو 207 صندوقدار می‌شوید هم تغییرات چندان قابل توجهی را شاهد نخواهید بود. این خودرو کماکان همان حس 206 را منتقل می‌کند. هرچند 207 امکانات رفاهی بیشتری از قبیل دکمه‌های کنترلی روی فرمان و صفحه نمایش دارد، اما فرم کلی کابین 206 را همچنان حفظ کرده است. البته باید اشاره کرد که ظاهراً طراحان توجه ویژه‌ای به ارگونومی امکانات داخل کابین نداشته‌اند. چون مکان قرارگیری صفحه نمایش مناسب نیست و دسترسی راننده به آن به سادگی صورت نمی‌گیرد. از سوی دیگر هم تعداد دکمه‌ها اندک است و می‌توانستند آن را در دو نقطه از فرمان تنظیم کنند، اما ترجیح داده‌اند که آنها را به صورت پراکنده قرار دهند، که همین امر کار کردن با آنها را برای راننده مقداری دشوار خواهد کرد.

طراحی داخلی رنو پژو 207 صندوق دار

مقایسه پژو 207 صندوقدار و تندر 90 پلاس نشان دهنده طرح مدرن‌تر 207 است. دلیل این مهم را می‌توان در وجود صفحه نمایش، دکمه‌های کنترلی و سایر امکانات امروزی پژو دانست. اما در کابین تندر 90 پلاس هم تغییراتی پدید آمده است. برای مثال می‌توانیم به تغییر رنگ تریم داخلی این خودرو یا مجموعه داشبور و رودری‌های جدید اشاره کنیم. همچنین 3 عدد پشت سری برای صندلی‌های عقب تعبیه شده و کمربند صندلی وسط هم اضافه شده، که این امکانات قیمت خودرو در کشور ما را افزایش می‌دهند!

مقایسه فنی

مقایسه پژو 207 صندوق دار و رنو تندر 90 پلاس

مقایسه پژو 207 صندوقدار و تندر 90 پلاس از نظر فنی تفاوت چندان مهمی را نمایش نمی‌دهد. حجم، حدأکثر قدرت و حدأکثر گشتاور هر دو خودرو تقریباً یکسان هستند. اما پژو 207 مصرف سوخت کمتری دارد و همچنین با حدأکثر سرعت بیشتری می‌تواند حرکت کند. از سوی دیگر شتاب گیری صفر تا 100 تندر 90 پلاس در عرض 7/11 ثانیه که نسبت به 207 رکورد بهتری است.

به جدول زیر نگاه کنید:

مدل خودرو

پژو 207 صندوقدار

تندر 90 پلاس

پیشرانه

4 سیلندر 16 سوپاپه

4 سیلندر 16 سوپاپه

حجم موتور

1587 سی سی

1598 سی سی

حدأکثر قدرت

105 اسب بخار

105 اسب بخار

حدأکثر گشتاور

142 نیوتن متر

140 نیوتن متر

گیربکس

4 سرعته (جلو) خودکار

4 سرعته خودکار تیپ ترونیک

مصرف سوخت (ترکیبی)

3/7 در هر 100 کیلومتر

3/8

شتاب صفر تا 100

6/12 ثانیه

7/11 ثانیه

حدأکثر سرعت

189 کیلومتر در ساعت

175 کیلومتر در ساعت

مقایسه آپشن­ها و امکانات رفاهی

مقایسه پژو 207 صندوق دار و رنو تندر 90 پلاس

مقایسه پژو 207 صندوقدار و تندر 90 پلاس نشان دهنده برتری 207 است. صفحه نمایش 7 اینچی لمسی پژو ظاهر امروزی به این خودرو می‌بخشد. در جهان مدرن، مردم کمبود صفحه نمایش حاکی از قدیمی بودن و بی امکاناتی خودرو می‌دانند. همچنین صندلی‌های 207 یکی دیگر از مزیت‌های آن نسبت به تندر است. صندلی راننده پژو 207 در 6 حالت و صندلی سرنشین جلو در 4 حالت قابل تنظیم است، در حالی که تنها می‌توانید ارتفاع صندلی راننده تندر 90 را به صورت تنظیم کنید. همچنین سیستم‌های هشدار دهنده و امکاناتی از قبیل کروز کنترل و فرمان برقی از دیگر مزایای پژو 207 نسبت به تندر 90 هستند.

تجهیزات

پژو 207 صندوقدار

تندر 90 پلاس

چراغ

چراغ‌های جلو هالوژنی، سیستم روشنایی در روز، مه شکن جلو، چراغ‌های عقب LED، مه شکن عقب

چراغ‌های جلو و عقب جدید، طرح جدید مه شکن‌های جلو، چراغ ترمز سوم

سیستم­های مولتی مدیا

ورودی‌های DVD، GPS، USB و بلوتوث، 2 عدد تویتر، خروجی آمپلی فایر، ورودی سیستمم صوتی اضافی، آنتن اکتیو، 4 عدد اسپیکر

رادیو پخش با ورودی‌های MP3، CD و USB،AUX و بلوتوث، 4 بلندگو، دسته کنترلی سیستم صوتی و هندزفری موبایل در زیر فرمان

صفحه نمایش

7 اینچی لمسی

ندارد

رینگ­ها

14 اینچ آلومینیومی

15 اینچی اسپرت آلومینیومی

آینه

گرمکن و تنظیم و تا شدن برقی آینه‌های جانبی

گرمکن و تنظیم برقی آینه‌های جانبی، آینه‌های جانبی همرنگ بدنه

تهویه مطبوع

تنظیم خودکار تهویه هوا

تهویه هوای دستی

صندلی

صندلی راننده 6 حرکته دستی و سرنشین جلو 4 حرکته دستی، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس

تنظیم دستی ارتفاع صندلی راننده

شیشه

بالابرهای جلو و عقب برقی

برقی با گرمکن

سیستم­های هشدار دهنده

سنسور هشدار دهنده دنده عقب، دوربین دنده عقب

سیستم هشدار دهنده خرابی موتور

سایر امکانات

قفل مرکزی با ریموت کنترل، کمبرندهای جلو عقب 3 نقطه‌ای و با قابلیت تنظیم ارتفاع برای سرنشینان جلو، فرمان برقی، کروز کنترل

قفل مرکزی، کمربندهای ایمنی پیش کشنده، کامپیوتر سفری

مقایسه ایمنی پژو 207 صندوق دار و تندر 90 پلاس

مقایسه پژو 207 صندوق دار و رنو تندر 90 پلاس

در مجموع خودروهای ساخت داخل از ایمنی مناسبی برخوردار نیستند. اما مقایسه پژو 207 صندوقدار و تندر 90 پلاس از نظر سیستم ترمز نشان دهنده برتری 20 است. ترمز عقب تندر 90 کاسه‌ای است، در صورتی که 207 از ترمز عقب دیسکی استفاده می‌کند، که عملکرد بهتری دارد و ایمنی آن را نسبت به تندر 90 افزایش می‌دهد.

تجهیزات ایمنی و حفاظتی

پژو 207 صندوقدار

تندر 90 پلاس

کیسه هوا

2 کیسه هوا: راننده و سرنشین جلو

2 کیسه هوا: راننده و سرنشین جلو

سیستم ترمز

ترمز جلو دیسکی خنک شونده، ترمز عقب دیسکی، سیستم ترمز ضد قفل ABS، EBA وEBD

ترمز ضد قفل ABS چهار کاناله همراه با EBD، ترمز جلو دیسکی خنک شونده، ترمز عقب کاسه‌ای

تجربه رانندگی

رنو تندر 90 پلاس

در مجموع اگر انتظار عملکردی امروزی و مدرن از خودروهای داخلی دارید، باید گفت که ناامید خواهید شد. ولی فرمان برقی پژو 207 نسبت به فرمان‌های هیدرولیکی خودروهای ساخت داخل عملکردی نرم‌تر و راحت‌تر دارد. بنابراین به خصوص در کلان شهرهای پرترافیک کشور، رانندگی به امری آسان‌تر تبدیل می‌شود. از سوی دیگر همزمان با افزایش سرعت، از نرمی فرمان هم کاسته می‌شود. به همین دلیل ثبات و احساس امنیت و کنترل بیشتر راننده بر خودرو افزایش می‌یابد. شتاب گیری صفر تا 100 پژو 207 در حدود 6/12 ثانیه انجام می‌شود که می‌توان گفت گیربکس هماهنگی نسبتاً مطلوبی با موتور دارد. همچنین سرعت 189 کیلومتر در ساعت این خودرو تجربه رانندگی نسبتاً سریعی را در بزرگراه‌های مناسب به ارمغان خواهد آورد.

مقایسه پژو 207 صندوقدار و تندر 90 پلاس از نظر تجربه رانندگی نشان می‌دهد که پژو تجربه رانندگی نرم‌تری را خلق می‌کند. در هنگام رانندگی با تندر 90 در جاده‌های کوهستانی و پر پیچ و هم، شاهد کند شدن خودرو خواهید بود. چون هر بار که قصد تعویض دنده را داشته باشید، افت دور موتور بیش از اندازه خواهد بود. پس زمان بیشتری را صرف شتاب گیری مجدد خواهید کرد. اما باید گفت که تعویض دنده گیربکس تندر 90 پلاس نرم‌تر از 207 انجام می‌شود و کمتر خودرو را به سوی مکانیکی سرازیر می‌کند. نکته‌ای که درباره این خودرو نباید فراموش کرد عبارت است از فنربندی مستحکم آن. فنربندی تندر 90 پلاس برای کشورهای دارای خیابان‌ها و جاده‌های بی کیفیت و ناهموار طراحی شده و تجربه آرامش بخش‌تری را در ایران خلق می‌کند.

تحلیل شرایط بازار

پژو 207 صندوق دار

شرایط بازار خودرو کشور مساعد نیست. تا چند سال گذشته عموم مردم خودرو (های ایرانی) را اصلاً سرمایه نمی‌دانستند. اما امروزه قیمت‌ها به اندازه‌ای بالا رفته که هر خودرو بی کیفیت ساخت داخل هم ارزش صد چندان پیدا کرده است. پژو 207 صندوقدار و تندر 90 پلاس هم شاهد افزایش قیمت شگفت انگیزی بوده‌اند. این خودروها امروزه با قیمت‌های گزاف بالای صد میلیون تومان به مردم داده می‌شوند. و در صورت ادامه شرایط کنونی چه بسا که در آینده باز هم شاهد افزایش بیشتر قیمت خودرو در کشور باشیم.

نتیجه گیری

پژو 207 صندوق دار

خرید خودرو ارتباط مستقیمی با وضعیت اقتصادی و سلیقه شخص دارد. پس اگر بودجه شما برای خرید خودروهای ایرانی بالای 100 میلیون تومان کفایت می‌کند، پژو 207 و تندر 90 پلاس گزینه‌های بدی نیستند. اگر می‌خواهید خودرو شما دارای امکانات نسبتاً مدرنی باشد، مثلاً صفحه نمایش، پس پژو 207 صندوقدار خودرو شماست. این خودرو همچنین محبوبیت زیادی در بین جوانان کشور پیدا کرده است. اما اگر خودروی را می‌پسندید که فنربندی محکم و استقامت بیشتری داشته باشد، ما تندر را پیشنهاد می‌دهیم. با خرید این خودرو زمان کمتری را در جلوبندی سازی‌ها هدر خواهید داد.

منبع: همراه مکانیک

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها