کد خبر : 18761

تجربه رانندگی با شورولت بلیزر 2019 + تصاویر

تجربه رانندگی با شورولت بلیزر 2019 + تصاویر

علی‌رغم وجود یک پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر 193 اسب‌بخاری برای نسخه‎های پایه بلیزر ، با گزینش نسخه RS می‎توان از پیشرانه V6 به قدرت 308 اسب بخار و 366 نیوتن متر گشتاور بهره‌مند شد.

به گزارش خودروتک ، بی مقدمه بگوییم، بایستی تقریبا هر چه را درباره‌ی شورولت بلیزر در ذهن دارید، دور بریزید! چرا که مدل 2019 این خودرو با شمایلی الهام گرفته شده از شورلت کامارو، قابلیت‎های آنرود بیشتری نسبت به ویژگی‎های آفرود از خود نشان می‌دهد.

 

این امر می‎تواند موجب اندوه طرفداران سنتیِ این خودروی خاطره انگیز گردد. مدل جدید هیچ گریزی به ویژگی‌های تاریخی آن نام بزرگ نمی‌زند و تنها یک اسم از بلیزر را به دنبال خود یدک می‌کشد.

شورولت بلیزر
 

طراحی مدرن این خودرو در تضاد با سبک طراحی نسل‌های گذشته آن است؛ مرزهای طراحی در این خودرو بیش از حد لزوم مدرن شده است.

شورولت بلیزر
 

سبک طراحی متفاوت بلیزر منجر به قربانی شدن محفظه بار این خودروی کراس‎اوور و کاربردی شده است.

حجم صندوق بار بلیزر 2019 یکی از کم ظرفیت‎ترین‎ها در میان کراس‎اوورهای میان سایز محسوب می‎شود. با گنجایش 864 لیتری در حالت عادی و 1818 لیتری در وضعیت خواباندن صندلی‎های ردیف دوم، ظرفیت صندوق بار بلیزر  در حدود 283 لیتر نسبت به هوندا پاسپورت کمتر است.

شورولت بلیزر
 

از طرف دیگر، فضای سرنشینان در داخل کابین بلیزر به دلیل برخورداری از صندلی‎های راحت و خوش دوخت در جلو، صندلی‎های عقب با تکیه‌گاه خم شونده به منظور راحتی بیشتر سرنشینان و فضای پای فراخ‎ به همراه سیستم تهویه دوگانه با دریچه‎های مجزا برای ردیف عقب، کاملا رقابتی، راحت و مطلوب به نظر می‌رسد.

شورولت بلیزر
 

همانند طراحی بیرونی، شمایل درونی بلیزر نیز برگرفته از کامارو است. متأسفانه همانند کابین کامارو در این جا نیز مشکلاتی وجود دارد؛

از این جمله می‎شود به استفاده از پلاستیک‎های نه چندان مرغوب در بخش پایینی داشبورد و پنل درب‎ها، ارتفاع کم دریچه‎های میانی تهویه که بیشتر به خنک شدن زانوها کمک می‌کنند تا چرخش هوا در کابین و کوچک بودن پنل کنترلر تهویه که کار با آن را کمی مشکل می‎سازد، اشاره نمود.

شورولت بلیزر
 

اما از سوی دیگر، نمایشگر 8 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی به همراه قابلیت همگام‎سازی با اپل کارپلی و اندروید اتو یکی از بهترین‌‎ها در این کلاس محسوب می‎شود.

شورولت بلیزر
 

گرافیک واضح، بازخورد سریع و منوی کاربرپسند از ویژگی‌های مثبت این سیستم محسوب می‌شود.

نسخه RS و مدل پریمیر این خودرو نیز از سیستم رهیاب، 6 پورت usb و پنل کیلومترشمار دیجیتال 8 اینچی بهره می‎برند.

 

علی‌رغم وجود یک پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر 193 اسب‌بخاری برای نسخه‎های پایه بلیزر ، با گزینش نسخه RS می‎توان از پیشرانه V6 به قدرت 308 اسب بخار و 366 نیوتن متر گشتاور بهره‌مند شد.

شورولت بلیزر
 

یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک و سامانه تمام چرخ محرک نیز وظیفه انتقال نیروی پیشرانه را بر عهده دارند.

شورولت بلیزر
 

با وجود ظاهر تهاجمی بلیزر، اما پشت فرمان و حین حرکت با این خودرو، آن طور که باید و شاید حس هیجان و سرزندگی به راننده منتقل نمی‎شود.

شورولت بلیزر
 

همچنین سیستم تعلیق اصلاح شده بلیزر از شناور شدن خودرو حین حرکت جلوگیری نموده بدون آنکه حس سفت بودن و ناراحتی را به سرنشینان انتقال دهد. فرمانپذیری سریع با سفتی مناسب و عملکرد بدون وقفه گیربکس در تعویض دنده‎ها نیز از جمله مواردی است که اعتماد به نفس راننده را حین حرکت با سرعت بالا افزایش می‌دهند.

 

به نظر می رسد این بلیزرِ ساخته شده در مکزیک، بیشتر برای رفت و آمد درون شهری و بین جاده‎ای مناسب باشد تا عبور از مسیرهای ناهموار آفرودی! .

بهای نسخه پایه بلیزر (نسخه ال ) از 28 هزار و 800 دلار شروع می‌شود و در نسخه RS، بدون اضافه نمودن گزینه چهار چرخ محرک، در حدود 40 هزار و 600 دلار آب می‎خورد.

شورولت بلیزر
 

بهای نسخه مورد بررسی در اینجا با وجود آپشن‎هایی نظیر: حافظه صندلی، پد شارژ وایرلس، صندلی‌‎های عقب مجهز به گرمکن، تهویه برای صندلی‎های جلو، کروز کنترل تطبیق‌‌‎پذیر‎، ترمز خودکار اضطراری، نور بالای خودکار، سامانه کمکی نگهدارنده در مسیر، دوربین ۳۶۰ درجه و سانروف، تا 50هزار و 765دلار افزایش یافته است.

شورولت بلیزر
 

با این تفاسیر تنها می‌توانیم خدمتتان عرض کنیم که بلیزر بازگشته است اما آنچه شما از این نام بزرگ در ذهن دارید با آنچه مدل جدید ارائه می‎دهد، کاملا متفاوت و متمایز به نظر می رسد. به جای آن خودرو تنومند مهیج، حالا صرفا با یک کراس اوور بر مبنای کامارو طرف هستیم که البته شاید از نظر کاربردی بودن نسبت به سلف خود، بهتر باشد اما هیچ شانسی برای تکرار احساس قدرت و جذابیت مدل اصلی را ندارد.

منبع: دیجیاتو
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها