کد خبر : 17790

میتسوبیشی لنسر بخریم یا کیا سراتو؟

میتسوبیشی لنسر بخریم یا کیا سراتو؟

در این مقاله مقایسه میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو را به شما همراهان گرامی ارائه خواهیم داد.در این مقاله مقایسه میان ویژگی های فنی و آپشن های رفاهی دو خودرو ارائه خواهیم داد.

به گزارش خودروتک ، لنسر از مشهورترین نام‌های شرکت میتسوبیشی و صنعت خودروسازی ژاپن است که از سال ۱۹۷۳ با فراز و نشیب‌های فراوانی در حال تولید بوده، و شاید بتوان آن را جوان‌پسندترین خودروی دو دهه‌ی قبل دانست.لنسر در زبان انگلیسی به معنای نیزه انداز است و این به خوبی چشم‌اندازی کمپانی برای تولید جهانی را می‌رساند.نسل فعلی این خودرو که از سدان‌های متوسط به حساب می‌آید اولین بار در سال ۲۰۰۷ رونمایی شد؛ و با نسخه‌های هاچ بک به نام اسپرت بک هم به بازار عرضه شد. طبق اعلام این کمپانی تولید و عرضه‌ی این سدان میتسوبیشی امسال بدون جایگزین متوقف خواهد شد.لنسر که محصول کامپکت این کمپانی ژاپنی است، توسط نمایندگی آن در ایران یعنی  شرکت آرین موتور  عرضه می‌گردد.

از طرفی سراتو محصول کامپکت کیا است و اولین بار در سال ۲۰۰۳ به بازار آمد و از همان ابتدا در دو نسخه‌ی سدان و هاچ بک به تولید رسید و در نسل فعلی که نسل سوم آن به حساب می‌آید، و از سال ۲۰۱۲ به بازار آمد؛ نسخه‌ی کوپه هم به آن اضافه شد.این نسل سال ۲۰۱۷ با فیس لیفت جدید به بازار عرضه شد، البته این فیس لیفت در نسخه‌ی کوپه ارائه نشد.نسل دوم سراتو هم اکنون توسط سایپا به تولید می‌رسد که همزمان با نسل سوم آن در بازار ایران ارائه می‌شود.نمایندگی رسمی کیا در ایران  اطلس خودرو  نام دارد.

مقایسه لنسر و سراتو از نظر طراحی بیرونی و داخلی

طراحی بیرونی و داخلی میتسوبیشی لنسر

طراحی داخلی میتسوبیشی لنسر

مقایسه میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو را با مبحث طراحی آغاز میکنیم و به ویژگی های طراحی این دو خودرو می پردازیم.

مهم‌ترین تفاوت لنسر با سایر هم‌خانواده‌های ژاپنی‌اش اسپرت و جوان‌پسند بودن طراحی آن است، البته نمونه‌ی واردشده این خودرو به ایران ، نمونه‌ی کم هیجان تری از لنسر است که در مقایسه با سایر خودروهای موجود در جذب مشتری چندان موفق عمل نکرد.

چراغ‌های روبروی لنسر انحنای جزیی دارد و نزدیک به جلوپنجره آن است، که در مقایسه با طول و عرض این خودرو (۴۵۷۰ در ۱۷۶۰ میلی‌متر) چراغ‌های به نسبت کوچکی به‌حساب می‌آید.جلوپنجره این خودرو نیز قابی براق از جنس کروم دارد و بی‌هیچ المان اضافه‌ای با صفحه‌ی لانه زنبوری دیده می‌شود.البته این صفحه‌ی لانه زنبوری بخش بزرگی از سپر لنسر را در بردارد که طرفین آن با چراغ‌های مه شکن تزیین شده که جذابیت قابل قبولی دارد.

نمای کناری لنسر با خطوطی که با ظرافت در طراحی گنجانده‌شده‌اند، جذاب‌تر است.در فیس لیفت ۲۰۱۶ آن که در نمایندگی‌های ایران هم به فروش می‌رسد، بالچه‌ی عقب به نسخه‌ی استاندارد آن اضافه شد که پیش‌تر نسخه‌های خاص لنسر به کار رفته بود.ارتفاع زیاد خودرو از زمین از حس اسپرت بودن آن کم می‌کند.

لنسر از نمای پشت، یادآور خودروهای دهه‌ی ۹۰ ژاپنی است و درپوش صندوق آن نسبتا ساده طراحی شده و می‌توان گفت طراحی جذابی ندارد، سپر بزرگ عقب ماشین نیز می‌تواند در تصادفات مشکل‌ساز باشد و با در نظر گرفتن آنتن سیاه عقب سقف و منبع اگزوز نه‌چندان مناسب آن، می‌توان گفت طراحی عقب لنسر نمره‌ی قابل قبولی در طراحی دریافت نمی‌کند.

   در قسمت داخلی لنسر مواد باکیفیتی استفاده‌شده اما طراحی آن چندان به‌روز و مدرن نیست، نمایشگر ۶٫۴ اینچی لسنر با دکمه‌های نه‌چندان مدرن و مجرای تهویه هوا در طرفین نمایشگر نیز در داشبورد به چشم می‌خورند.

کمی پایین‌تر از داشبورد ۳ دکمه‌ی بزرگ برای تنظیمات هشدارها قرارگرفته‌اند و در زیر آن‌ها ۳ کلید گردان پلاستیکی به چشم می‌خورد.در سمت راست فرمان این خودرو با ساختار سیلندری پنل‌ها و نمایشگر tft جهت نمایش اطلاعات فنی خودرو در میان آن‌ها به چشم می‌خورد. دکمه‌های موجود روی فرمان نیز کنترل برخی قسمت‌های خودرو را بر عهده دارد.

فرم صندلی‌های لنسر قابل‌قبول است و فضای خوبی برای سرنشینان جلو وجود دارد، هرچند این موضوع برای سرنشینان عقب تا حدی صادق نیست، علی‌الخصوص وقتی راننده قدبلندتر باشد.هرچند به دلیل سقف بلند خودرو حتی افراد بلندقامت هم با سقف خودرو فاصله‌ی زیادی دارند. لازم به ذکر است حجم ۳۴۸ لیتری صندوق عقب کاملا معمولی است که البته وجود امکان جمع‌کردن صندلی‌های عقب فضای بار را به میزان زیادی افزایش می‌دهد.

 

طراحی بیرونی و داخلی کیا سراتو

طراحی داخلی کیا سراتو

سراتو هیچگاه با بدنه‌ی هاچ بک وارد ایران نشد، و از همان مدل‌های اولیه در بازار ایران به فروش رسید. در سراتو به نظر می‌رسد تمرکز بیشتر بر قسمت جلویی خودرو بوده است.

جلوپنجره‌ی همیشگی کیا در سراتو نیز به چشم می‌خورد همراه با چراغ‌هایی که بزرگ‌تر و کشیده‌تر شده‌اند. سپر بزرگ سراتو باعث شده است تا خودرو باابهت‌‌تر به نظر برسد.در مدل سراتو ۲۰۱۷ چراغ‌های مه شکن در طرفین سپر و نزدیک به زمین نصب‌شده‌اند و نسبت به مدل‌های قبلی آن کمی به هم نزدیک‌تر شده‌اند.

سراتو مدل ۲۰۱۷ از نمای کناری جذاب و مدرن به نظر می‌رسد.شاید نکته‌ی جالب نمای کناری آن منحنی زاویه‌دار قرارگرفته در روی درهای سراتو است.کشیدگی چراغ‌های عقب و جلو سراتو به‌خوبی نمایان است و این حس اسپرت بودن خودرو را افزایش می‌دهد.

در نمای پشتی سراتو ۲۰۱۷ فضای خوبی برای پلاک خودرو در نظر گرفته‌اند و خط نیم‌دایره‌ی حجم دهنده در سپر عقب ابعاد سراتو را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.چراغ‌های فرعی ترمز نیز در قسمت پلاستیکی و سیاه‌رنگ پایین سپر قرار دارند که هزینه‌ی تولید سراتو را تا حدودی کاهش می‌دهد.این خودرو با ابعاد ۴۵۶۰ در ۱۷۸۰ میلی‌متر با ارتفاع ۱۴۴۵ میلی‌متر در حال تولید است.

از مواد باکیفیتی برای ساخت قسمت داخلی سراتو استفاده‌شده است، و طراحی درون آن در حد انتظار و اسپرت است.نمایشگر فضای داخلی نمونه‌ی وارداتی سراتو ۴٫۲ اینچی و لمسی است.دکمه‌های گردان و کلیدهای مربوط به سیستم‌های مختلف خودرو در پایین نمایشگر به چشم می‌خورند. شمایل فرمان سراتو با پوشش چرم و تعداد زیادی دکمه‌ی مستقل برای کنترل قسمت‌های مختلف خودرو است.همانند لنسر که بالاتر بررسی شد در پست فرمان سراتو نیز پنل‌های دایره‌ای با طراحی مدرن‌تر و نمایشگر tft برای نمایش اطلاعات فنی جای گرفته‌اند.

خودرو برای ۴ نفر بسیار راحت و برای ۵ نفر با اندام متوسط نسبتا راحت است، البته در صورتیکه نفرات عقب کمی قدبلندتر باشند ممکن است تجربه‌ی راحتی نداشته باشند و فاصله‌ی سر آن‌ها از سقف نیز کم است.

مقایسه میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو از نگاه آمار فنی

مقایسه میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو

حال زمان آن رسیده که مقایسه میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو را با نگاه فنی پیش ببریم.

طبق معمول خودروهای وارداتی سراتو با پیشرانه‌ی ۲ لیتری و لنسر با پیشرانه‌های ۲٫۴ لیتری وارد کشور می‌شود، مدل پایه سراتو که از مدل‌های پایه وارداتی این محصول است که با تنفس طبیعی، حجم ۲ لیتر و قدرت ۱۵۰ اسب بخار، گشتاور ۱۸۰ نیوتن بر متر و ۱۹۹۹ سی‌سی حجم موتور دارد. در مقابل لنسر با پیشرانه‌ی ۲٫۴ لیتری، قدرت موتور ۱۴۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۷۶ نیوتن بر متر، حجم موتوری برابر ۱۸۰۰ سی‌سی دارد. اطلاعات فنی مقایسه‌ای این دو خودرو در جدول زیر آمده است.

مدل خودرو

میتسوبیشی لنسر

کیاسراتو

پیشرانه

۲٫۴ لیتری ۴ سیلندر

۲ لیتری ۴ سیلندر

حجم موتور

۱۸۰۰ سی‌سی

۱۹۹۹ سی‌سی

حداکثر قدرت

۱۴۰ اسب بخار

۱۵۰ اسب بخار

حداکثر گشتاور

۱۷۶ نیوتن متر

۱۸۰ نیوتن متر

گیربکس

CVT

۶ سرعته اتوماتیک

مصرف سوخت (ترکیبی)

۸٫۸ لیتر(ترکیبی)

۷ لیتر(ترکیبی)

شتاب صفر تا ۱۰۰

۱۱٫۵ ثانیه

۸٫۷ ثانیه

حداکثر سرعت

۲۰۰ کیلومتر

۱۹۵ کیلومتر

مقایسه‌ی آپشن و امکانات رفاهی

مقایسه میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو

در مقایسه  میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو از نظر آپشن های رفاهی مدل میتسوبیشی لنسری که در ایران عرضه می‌شود از نظر رفاهی گزینه‌های زیادی دارد، از طرفی کیا سراتوی وارداتی نیز از نظر رفاهی قابل قبول است. هر دو خودرو از سیستم‌های صوتی که قابلیت کنترل روی فرمان دارند بهره می‌برند و دارای صفحه‌نمایش هستند که البته صفحه نمایش لنسر کمی بزرگ‌تر است این موضوع بعلاوه رینگ‌های ۱۸ اینچی این خودرو و آینه‌بغل‌های همرنگ بدنه نمای اسپرت تری به لنسر داده‌اند.‌ در جدول زیر به‌تفصیل امکانات رفاهی هر دو خودرو را بررسی کرده‌ایم:

تجهیزات

میتسوبیشی لنسر

کیا سراتو

چراغ

مه شکن جلو

LED عقب

کنترل خودکار روشنانی با لامپ زنون

سیستم‌های مولتی‌مدیا

با دکمه‌های کنترلی روی فرمان

حرفه‌ای rock fosgate با کنترل روی فرمان

صفحه‌نمایش

۶٫۴ اینچی

۴٫۲ اینچی

رینگ‌ها

۱۸ اینچی

اسپرت ۱۷ اینچی

آینه

آینه وسط شب و روز – آینه جانبی همرنگ بدنه با جمع کننده‌ی برقی

جمع کننده‌ی برقی

تهویه مطبوع

تهویه مطبوع اتوماتیک

برای سرنشینان جلو

صندلی

روکش چرم

گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو

شیشه

با بالابرهای برقی در عقب و جلو

دارای سانروف

سیستم‌های هشداردهنده

دوربین مشاهده فضای عقب، نمایشگر میزان مصرف سوخت، سنسور پارک جلو و عقب

چراغ هشداردهنده عیب موتور، سنسور نور

سایر امکانات 

 

 


همان‌طور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، هر دو خودرو از امکانات رفاهی تقریبا یکسانی برخوردار هستند و برتری خاصی نسبت به یکدیگر ندارند.

 مقایسه میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو از لحاظ ایمنی

مقایسه میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو

از نظر ایمنی برنده مقایسه میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو قطعا میتسوبیشی لنسر خواهد بود چرا که محصولات ژاپنی به کیفیت و استقامت معروف هستند و طبعا  میتسوبیشی لنسر  از این قاعده مستثنی نیست. دریافت ۵ ستاره‌ی ایمنی از بنیاد تصادف اروپا به نام EuroNCAP نیز گواهی بر این مدعاست.از طرفی  کیا سراتو  نیز در انواع تصادفات از جهات مختلف امتیاز خوبی کسب کرده و محصولی ایمن به حساب می‌آید.

در جدول زیر به مقایسه لنسر و سراتو از نظر تجهیزاتشان پرداخته‌ایم، همان‌طور که می‌بینید این دو خودرو از سیستم‌های ترمز پیشرفته‌ای بهره می‌برند و تعداد نسبتا مناسب کیسه‌های هوا در این دو خودرو، حکایت از حساسیت طراحان آن در بحث ایمنی سرنشینان دارد.

  تجهیزات

میتسوبیشی لنسر

کیاسراتو

تجهیزات ایمنی و حفاظتی

سیستم ضد سرقت ایموبلایزر

رادار نقطه‌ی کور

کیسه هوا

سرنشینان جلو-کیسه هوای جانبی- در مجموع ۷ کیسه هوا

سرنشینان جلو-کیسه هوای جانبی- در مجموع ۱۰کیسه هوا

سیستم ترمز

سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و ترمز کمکی (BA)

ترمز ضد قفل (ABS) با توزیع الکترونیک(EBD)،

  تجربه رانندگی

مقایسه میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو

کیا سراتو از سدان‌های کامپکت و مشهور دنیاست و کسانی که تجربه‌ی رانندگی با این نوع از خودروها را داشته باشند، متوجه می‌شوند که حس سواری با یک خودروی اسپرت مثل لنسر بسیار هیجان‌انگیز است، فرمان پذیری و تعادل عالی لنسر مخصوصا سرپیچ‌ها ثابت می‌شود و این خودروی ژاپنی در مقابل تنش‌های ناگهانی فرمان قابل اعتماد و تحت کنترل رفتار می‌کند اما باید بدانید که در مقایسه میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو ، انتخاب گزینه بهتر در تجربه رانندگی مقداری سلیقه ای خواهد شد چرا که تقریبا دو خودرو در یک سطح رقابت می کنند.

در مقایسه میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو، کیا سراتو خودرویی مناسب برای رانندگی استاندارد است و صفر تا صد ۹ ثانیه‌ای آن میزان متعادلی است که با مصرف سوخت ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر با بنزین تولید داخل قابل قبول به نظر می‌رسد.فرمان الکتریکی این خودرو سه حالت اسپورت، نرمال و کامفورت را داراست که بسته به انتخاب راننده سختی‌های متفاوتی را عرضه می‌کند.

کدام خودرو مناسب بودجه ی شماست؟

مقایسه میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو

ویژگی‌های خودروهای کیا سراتو و میتسوبیشی را به تفصیل مقایسه کردیم، امکانات و خصوصیات هر یک را به تفکیک ظاهر و فنی بیان کردیم، تنها یک موضوع باقی ماند که آن‌هم تحلیل شرایط بازار این روزهای خودروهاست.

ارائه‌ی قیمت دقیقی از خودروها با توجه به بازار پرنوسان این روزها کار دشواری است، به همین دلیل ما به معتبرترین منبع داخلی که نمایندگی‌های این دو محصول در ایران هستند؛ یعنی شرکت اطلس خودرو و آرین موتور مراجعه کردیم.

 قیمت کیا سراتو چهاردرب اتوماتیک تولید ۲۰۱۸ به قیمت 480 میلیون با تحویل ۹۰ روزه با شرایط پرداخت به این صورت که نیمی از هزینه به صورت نقدی و نیمی از آن در زمان صدور دعوتنامه پرداخت می‌شود.لازم به ذکر است کیاسراتو مدل ۲۰۱۷ با قیمت 340 میلیون در همین سایت به فروش می‌رسد. در مقابل میتسوبیشی لنسر که در طرف دیگر مقایسه میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو قرار دارد با قیمت 320  میلیون تومان به فروش می رسد.

سخن آخر در مقایسه لنسر و سراتو

مقایسه میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو

تصمیم‌گیری برای خرید یک خودروی جدید به عوامل زیادی بستگی دارد و ما سعی کردیم تمامی این عوامل را در این نوشته بگنجانیم، با این حال اگر در مقایسه میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو  دنبال ظاهری هیجان انگیزتر برای خودروی خود هستید، به نظر می‌رسد کیا سراتو گزینه‌ی مناسب‌تری باشد در حالیکه اگر به دنبال خودرویی هستید که تا مدت‌ها ظاهر موردپسندی داشته باشد توصیه ما میتسوبیشی لنسر است.

در عین حالی که هر دو نمایندگی اطلس خودرو و آرین موتور تسهیلات خوبی برای فروش خودروهای خود گذاشتنه‌اند به نظر می‌رسد لنسر اقتصادی‌تر باشد. اگر چه به‌نظر می‌رسد کیاسراتو به لحاظ مشخصات فنی کمی بالاتر از لنسر است ولی با توجه به میانگین نظرات دارندگان خودرو، با لنسر تا مدت‌ها نیاز به تعمیرگاه نخواهید داشت.


منبع: همراه مکانیک

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها