کد خبر : 15980

هیوندای سوناتا 2020 چگونه خودرویی است؟ + فیلم

هیوندای سوناتا 2020 چگونه خودرویی است؟ + فیلم

اواسط اسفند ماه و همزمان با برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو بود که هیوندای از نسل هشتم سوناتا با کد DN8 در کره جنوبی رونمایی کرد.

به گزارش خودروتک ، همانطور که هیوندای قول داده بود، این نسل از سوناتا به لحاظ طراحی تا حد زیادی متحول شده و بر اساس زبان طراحی موسوم به Sensuous Sportiness خلق شده است، همان زبانی که با برای اولین بار در کانسپت Le Fil Rouge نمود پیدا کرد.

2020-Hyundai-Sonata-11

به غیر از تحولات ظاهری گسترده، هیوندای سوناتای هشتم به لحاظ فنی نیز تا حد زیادی بهبود یافته است. این سدان سایز متوسط بر اساس نسل سوم پلتفرم هیوندای تولید خواهد شد.

به گفته هیوندای، از آنجایی که این پلتفرم در مقایسه با پلتفرم قبلی از جهات مختلف بهتر شده، سوناتای جدید ایمنی، مصرف سوخت و عملکرد کلی بهتری ارایه خواهد کرد. در ویدیوی زیر می توانید با ویژگی های پلتفرم تازه هیوندای آشنا شوید.

به منظور نمایش توانمندی های سوناتا DN8، کمپانی هیوندای اخیرا امکان تست نمونه های اولیه از این سدان محبوب را برای برخی نشریات فراهم کرده است. نشریه معتبر موتورترند یکی از این موارد است که توانسته در مرکز تحقیق و توسعه نامیانگ به بررسی اولیه پروتوتایپ هیوندای سوناتای هشتم بپردازد. آنچه می خوانید تجربیات خبرنگار موتورترند در رویارویی با این پروتوتایپ است.

2020-hyundai-sonata-16-turbo-coming-to-seoul-motor-show_14

هیوندای 4 پروتوتایپ را برای بررسی در اختیار خبرنگاران قرار داده بود. مدل هایی که موتورترند بررسی کرده P1 نام داشته و بخش اعظمی از این دو خودرو توسط دست ساخته شده اند.

خودرویی فاقد هندلینگ سورپرایز کننده

اگر چه طی سه دور در یک پیست کوتاه برای ارزیابی هندلینگ سوناتا کافی نیست، اما می توان متوجه شد که این خودرو توانایی شگفت زده کردن راننده خود را ندارد.

یکی از پروتوتایپ های P1 نیروی خود را از موتور 1.6 لیتری توربو دریافت می کند. سوناتای مجهز به این موتور شتابگیری، ترمزگیری و مانورپذیری نرمالی دارد و هیچ چیز درباره این نسخه خوب یا بد نیست. به عبارت دیگر سوناتای 1.6 لیتری توربو عملکردی معمولی از خود به نمایش می گذارد.

2020-hyundai-sonata-16-turbo-coming-to-seoul-motor-show_16

طبق انتظار، سدان کره ای ها دچار کم فرمانی (Understeer) می شود. با افزایش چرخش فرمان کم فرمانی جبران نشده و خودرو تمایل زیادی به منحرف شدن از مسیر نشان می دهد. تنها در صورت برداشتن پا از روی پدال گاز و کاهش سرعت خودرو، تسلط راننده به جهت حرکت دماغه خودرو افزایش می یابد.

2020-hyundai-sonata-16-turbo-coming-to-seoul-motor-show_1

گیربکس هشت سرعته خودکار هیوندای دنده ها را به نرمی تعویض می کند. در طول رانندگی به وضوح می توان حس کرد که علی رغم ظاهر اسپرت سوناتا، این گیربکس برای یک سدان خانوادگی برنامه ریزی شده و مصرف سوخت بهینه در آن مورد تاکید قرار گرفته است.

2020-Hyundai-Sonata-18

گواه این مساله اینکه حتی در زمان انتخاب حالت اسپرت گیربکس زودتر از محدوده قرمز رنگ دور موتور اقدام به تعویض دنده می کند.

هنگام رانندگی، صدای سطح جاده و باد به میزان کمی به داخل کابین نفوذ می کند که البته با توجه به استفاده از تایرهای آزمایشی، احتمالا در نسخه نهایی این مشکل برطرف خواهد شد.

2020-Hyundai-Sonata-10

اتومبیلی مناسب برای رانندگی در اتوبان

در طول ناهار، آلبرت بیرمن مهندس ارشد هیوندای به تشریح مشخصات مدل پایه با موتور 2.5 لیتری GDI پرداخت. به گفته وی این موتور بر اساس نوع جدیدی از چرخه اتکینسون طراحی شده و از مزایایی مثل تزریق سوخت مستقیم و چند پورته، زمانبندی متغیر سوپاپ ها، هدرز اگزوز یکپارچه، سیستم گردش گازهای خروجی بهبود یافته و سیستم خنک کاری بهتر سیلندرها و بلوک موتور بهره می برد.

2020-Hyundai-Sonata-09

همانطور که مشاهده می کنید هیوندای مصرف سوخت و گازهای آلاینده کمتر را اولویت اصلی خود قرار داده و به طور کلی بهینه بودن را بر قدرت محض ترجیح داده است.

آقای بیرمن موتور 2.5 لیتری را برای رانندگی های آرام در مسافت های طولانی مناسب می داند. طی مسافت 2.5 مایلی با این نسخه در مرکز تحقیق و توسعه نامیانگ به نوعی این موضوع را تایید کرد.

با 191 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور، سوناتای مجهز به موتور 2.5 لیتری GDI کابینی آرام و راحت دارد. با توجه به وجود تجهیزات ایمنی متعدد و سیستم های کمکی راننده مثل کروز کنترل تطبیق پذیر، می توان سونانا را خودرویی ایمن دانست.

2020-Hyundai-Sonata-01

کابینی با راحتی و آسایش بالا

پیست موجود برای تست خودروها در نامیانگ تفاوت های زیادی با پیست هیوندای در کالیفرنیا داشته و فاقد برخی قسمت ها است. در هر حال سوناتای 2020 در مسیرهای ناهموار حاضر در پیست نامیانگ عملکرد خوبی به نمایش گذاشته و حتی حین حرکت با سرعت 60 مایل (96 کیلومتر) در ساعت صداهای مزاحم یا لرزش های بیش از حد در کابین احساس نشد.

2020-Hyundai-Sonata-29

 

2020-Hyundai-Sonata-28

سیستم تعلیق نسل هشتم از هیوندای سوناتا در جذب ضربات ناشی از دست اندازها بسیار خوب عمل کرده و از انتقال آنها به سرنشینان جلوگیری می کند. این سدان کره ای را در مجموع می توان نرم و آرام توصیف کرد.

ogi1-2020-hyundai-sonata-001

جمع بندی

با توجه به زمان محدود تقریبا 20 دقیقه ای که صرف بررسی سوناتای DN8 شده، هنوز بسیار زود است که نظر قطعی درباره این خودرو صادر کرد؛ به ویژه اینکه نمونه های بررسی شده نسخه های اولیه بوده و ممکن است تغییراتی در مدل های نهایی داده شود.

علاوه بر این ها در همین مدت محدود نیز نماینده ای از هیوندای در داخل کابین پروتوتایپ ها نشسته بود. این مساله سبب شد تا نتوانیم توانمندی های هیوندای سوناتای 2020 را به چالش بکشیم. برای اطلاع از قابلیت های این خودرو باید منتظر رونمایی رسمی از آن در نمایشگاه خودروی نیویورک و بررسی های بیشتر پس از عرضه بمانیم.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها