کد خبر : 15808

نگاهی به فولکس واگن گلف 2018 / اسپرت ترین هاچ بک ایران

نگاهی به فولکس واگن گلف 2018 / اسپرت ترین هاچ بک ایران

فولکس واگن جی تی آی تقریبا برای ۴ دهه پادشاه هاچ‌ بک‌های مشهور بود. آخرین مدل GTI براساس گلف مارک سون و بر پایه پلتفرم فلکس واگن گلوبال MQV ساخته شده است.

به گزارش خودروتک ، در گذشته مردم به جای اینکه به دنبال خرید SUV یا کراس اورها باشند، به دنبال خرید یک خودرو بودند که یکی از محبوب‌ترین شکل‌ها هاچ بک و یکی از محبوب‌ترین هاچ بک‌ها خودرو فولکس واگن GTI بود. ۲۰۱۸GTI نوسازی متوسطی داشته است، شکل زیبای گذشته‎اش را حفظ کرده اما ظاهر آن کمی شکیل‌‌تر شده است.

رینگ ۱۸ اینچ، خروجی مجزای اگزوز در عقب و چراغ‌های ال ای دی جدید گلوبال از استانداردهای خودرو GTI می‌باشد. ظاهر خودرو کوتاه و پهن است و از آنجا‌ که GTI بر اساس گلف مارک سون است، کاربردهای آن خودرو در این مدل هم استفاده شده است. صندلی‌های عقب و فضای عقب به اندازه یک خودرو دو در است. در قسمت هاچ بک یا همان صندوق خیلی چیزها می‌توانید جا دهید و اگر جای بیشتری خواستید می‌توانید با خم کردن صندلی‌های عقب آن را به دست آورید. تفاوت‌های سایر مدل‌های گلف در جلو اتومبیل، دوخت‌های قرمز رنگ چرم روی فرمان می‌باشد که با ریزه کاری‌های بدنه خارجی هماهنگ شده است. در ‌GTI شما کیلومتر شمار دستی در پشت فرمان دارید اگرچه در گلف E و گلفR می‌توانید کابین دیجیتال داشته باشید اما در این مدل ندارید البته مدل دیجیتالی آن در اروپا آمده است.

در فولکس واگن GTI وسط داشبورد یک نمایشگر ۸ اینچ سیستم صوتی را دارید، نکته جالب سرعت بالا آمدن این سیستم صوتی است در بعضی از خودروها استارت که می‌زنید باید چند ثانیه منتظر بمانید تا سیستم روشن شود اما این خودرو بی نهایت سریع است و زمانی که تلفن خود را به آن وصل می‌کنید چون اپل کارپلی و اندروید اتو هم دارد گوشی شما بلافاصله روی سیستم ظاهر می‌شود که خیلی از سیستم‌ها این قابلیت را ندارند و باید مدتی منتظر بمانید تا با گوشی جفت شوند. البته این فقط مختص این خودرو نیست چیزی که فقط مختص فولکس واگن GTI است دوربین عقب آن می‌باشد، وقتی آن را به دنده عقب تغییر می‌دهید از زیر مارک عقب بیرون می‌آید و وقتی از دنده عقب خارج می‌شوید سر جای خود برمی‌گردد. صندلی‎ها دارای روکش پارچه‌ای کلارک می‌باشند، روکش چرمی جزء آپشن‌های آن است. این نمونه سقف زیبای پانورامیک به همراه یک سایه‌بان دارد که صفحه آن توری است، پس اگر هوا خیلی آفتابی باشد جلوی شدت تابش را می‌گیرد و چشم شما اذیت نخواهد شد اما به قدر کافی روشنایی در داخل خواهد بود.

مدل۲۰۱۸ GTI چهار چرخ محرک ندارد و اسب بخار ۶۷۰ اسب کمتر از گلف می‌باشد. در این مدل موتور ۲ لیتری توربو شارژ داریم که مثل گلف می‌باشد با این تفاوت که به جای ۲۹۰ اسب بخار ۲۲۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. از لحاظ گشتاور، این ماشین می‌توان گفت ۲۵۸ پوند بر فوت گشتاور دارد که در گلف R، ۳۰۰ پوند بر فوت است. هر دو به یک سیستم انتقال نیروی شش سرعته دستی یا شش سرعته DSG متصل شده‌اند این مدل گیربکس DSG و دسته‌ی تغییر دنده دارد که می‌توانید به صورت دستی دنده عوض کنید. در حالت رانندگی با سرعت ثابت با پایین نگه داشتن دور موتور در مصرف سوخت صرفه‌جویی کرده، برای شتاب گرفتن، فقط کافیست از همان حالت رانندگی پدال را فشار دهیم خود به خود به حالت اسپرت می‌رود. در خودرو GTIروی انتخابگر حالت رانندگی شما حالت‌های اقتصادی ، طبیعی ، اسپرت و تنظیم کاربردارید. اگر دور موتور را مثلاً در محدوده ۵۲۰ آر پی ام نگه داریم که بهترین عملکرد گیربکس در حالت اسپرت می‌باشد شما را در محدوده قدرتمندی نگه می‌دارد فقط کمی تاخیر توربو در آن وجود دارد که البته زیاد طول نمی‌کشد یعنی پدال را که فشار می‌دهید اندازه حدود ۱ ثانیه بعد چرخ‌ها به آن سرعت می‌رسند. شما وقتی با یک ماشین چرخ جلو محرکه رانندگی می‌کنید یا دور می‌زنید، حرکت چرخ‌ها را بهتر احساس می‌کنید چون پای شما به آن‌ها نزدیک‌تر است و می‌توانید واکنش سریع‌تری بگیرید.


منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها