کد خبر : 15542

نگاهی به Cayenne کوپه / پاسخ پورشه به ب ام و X6

نگاهی به Cayenne کوپه / پاسخ پورشه به ب ام و X6

پورشه بالاخره وارد بازی که توسط رقیب هموطن خود یعنی بی ام و آغاز شده بود شد.

به گزارش خودروتک ، بی ام و اولین بار مفهوم یک SUV با طراحی بدنه مشابه با خودروهای کوپه را در مدل X6 ارائه کرد که پس از آن مرسدس بنز نیز مدل GLE را برای رقابت با بی ام و معرفی کرد. حال پورشه که یکی از سنتی ترین شرکت های خودروسازی در زمینه طراحی و ساخت مدل های جدید است. بزرگ ترین SUV خود را با بدنه کوپه مانند را معرفی کرده است.

مهم ترین تفاوت در طراحی مدل کوپه و معمولی کاین را باید در بخش شیشه جلو دانست که حال زاویه بیشتری گرفته است تا امکان ساخت ستون های C با شیب به نسبت زیاد ممکن شود. ستون ها به بخش انتهایی بدنه متصل می شود تا ظاهر لیفت بک مانند خودرو به وجود آید. دقیقا همان چیزی که از یک کراس اور کوپه مانند انتظار می رود.

درب های عقب نیز به این منظور طراحی متفاوتی دارند و سپرها نیز در حدود 18 میلی متر پهن تر شده اند. جایگاه نمره پلاک خودرو نیز دقیقا در مرکز سپر عقب واقع شده است. همانند مدل معمولی کاین، این کراس اور نیز از بال عقبی فعال همانند اکثر محصولات جدید پورشه بهره می برد. این بال با اسپویلر سقفی ثابت آیرودینامیک خودرو را در این بخش حیاطی بهبود می بخشد. این بال متحرک در سرعت 90 کیلومتر بر ساعت به میزان 135 میلی متر بالا می آید تا نیروی رو به پایین بیشتری تولید کند و در نتیجه چسبندگی خودرو افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت پورشه اولیور بلوم با اعلام این که مدل کوپه به قوای محرکه سومین و آخرین نسل کاین مجهز شده است عنوان کرد که این خودرو برای این که همانند ظاهر آن جلوه خاص تری پیدا کند، به کمک تغییر در تنظیمات، حس و حال بیشتر و سواری عضلانی تری را به سرنشینان تقدیم می کند.

در داخل اتاق 4 صندلی که در ردیف عقب به صورت دو صندلی مجزا از یکدیگر است قرار داده شده است. در  بین دو صندلی عقب نیز جایگاه آرنج جدیدی طراحی شده است. البته مشتریان امکان انتخاب صندلی های 3 تایی معمول را نیز بدون پرداختن بهای اضافه را در اختیار دارند.

از آن جا که سقف خودرو در بخش انتهایی به صورت شیب دار طراحی شده است. فضای سقف سرنشینان عقب کاهش پیدا می کند که به منظور مقابله پورشه صندلی های عقب را در حدود 30 میلی متر در ارتفاع پایین تری نصب کرده تا این کمبود جبران شود. با این حربه پورشه ادعا می کند که مدل کوپه دارای فضای سر بیشتری به نسبت مدل عادی است.

فضای صندوق عقب نیز در حدود 625 لیتر است که با خواباندن صندلی های عقب به 1540 لیتر افزایش پیدا می کند. در این بخش شاهد کاهش 145 لیتری فضای صندوق در حالت عادی به نسبت کاین معمولی هستیم. نسخه توربو کاین کوپه نیز در حدود 25 لیتر فضای کمتری به نسبت باقی نسخه ها در اختیار شما قرار می دهد.

در مقام مقایسه نسل فعلی بی ام و X6 که بزودی نسل جدید آن توسط بی ام و معرفی خواهد شد در حدود 550 لیتر فضای صندوق عقب در اختیار شما می گذارد. اما این مرسدس بنز GLE است که در این بخش می درخشد و فضایی در حدود 690 لیتر را در اختیار شما قرار می دهد.

در داخل اتاق نیز شاهد استفاده از همان طرح پشت آمپری 5 گانه کلاسیک اما دیجیتال شده پورشه هستیم. در بخش مرکزی کنسول نیز یک صفحه نمایش عظیم الجثه قرار دارد و اهرم دنده و باقی کلید های تنظیم نیز در کنار دست راننده و سرنشین جلو قرار دارد.

مدل کوپه در کنار مدل معمولی کاین در خط تولید این شرکت در لایپزیک آلمان تولید خواهد شد.

مدل کوپه با قابلیت انتخاب یک سقف پانورامیک تمام شیشه ای نیز قابل انتخاب است. همچنین امکان انتخاب سقف کربن پلاستیکی ضد آب همانند مدل 911 GT3 RS نیز وجود دارد که ظاهر بشدت اسپرتی به آن می بخشد. این بخش به طور استاندارد دارای سقف شیشه ای جدا از هم برای سرنشینان جلو و عقب است.

پورشه به طور کلی سه بسته اسپرت را برای این مدل عرضه می کند که شامل طراحی متفاوت بیرونی، رینگ های 22 اینچی و تریم فیبرکربنی و چرم آلکانتارا در داخل اتاق می شود. در مدل توربو نیز امکان انتخاب اگزوز اسپرت وجود دارد.

کاین

در حال حاضر امکان انتخاب دو موتور بنزینی برای این خودرو وجود دارد. موتور مدل پایه یک واحد 2.9 لیتری V-6 دو توربوشارژر با قابلیت حداکثر قدرت 335 اسب بخاری و گشتاور 450 نیوتن متری است. جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک دو کلاچه موسوم به PDK نیز وظیفه انتقال قدرت را به هر چهارچرخ را دارد.

این کراس اور برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به تنها 5.9 ثانیه زمان نیاز دارد.

اما مدل توربو به عنوان گل سرسبد به موتور 4 لیتری دو توربوشارژر V-8 مجهز است و توانایی تولید حداکثر قدرت 542 اسب بخار و گشتاور 770 نیوتن متری را دارد. این موتور نیز به جعبه دنده مشابه با مدل قبلی مجهز است. برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت نیز به تنها 3.9 ثانیه زمان نیاز دارد.

قیمت این مدل از 62.129 پوند آغاز می شود و تا رقم 104.729 پوند در مدل توربو افزایش پیدا می کند.

پورشه پیش از رونمایی این مدل بیش از 20 هزار سفارش برای آن دریافت کرده است و از آن جا که تولید سال اول این مدل نیز تنها 20 هزار دستگاه خواهد بود از همین حالا فروش سال اول تولید آن به پایان رسیده است.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها