کد خبر : 1465

نگاهی دقیق تر به هیولایِ سخت جانِ آخر الزمان

نگاهی دقیق تر به هیولایِ سخت جانِ آخر الزمان

شرکت کانادایی اینکاس (Inkas) در کنار مقاوم سازی و تجهیز خودروهای عادی به پنل های ضد گلوله، گاه خود دست به کار شده و مدل هایی زرهی مخصوص ارتش یا آژانس های امنیتی تولید می کند.

به گزارش خودروتک، خودروی چند منظوره که قابلیت استفاده به عنوان نفربر زرهی یا خودروی ویژه برای مصارف پزشکی در میادین نبرد را دارد، یکی از این موارد است که شرکت اینکاس اخیرا معرفی کرده است.

57042c3a-inkas-superior-apc-1

این اتومبیل Superior (به معنای برتر) نامگذاری شده و می تواند انواع مسیرهای صعب العبور را پشت سر بگذارد. نفربر جدید اینکاس به لطف پنل های ضد گلوله سطح 7 قادر است از سرنشینان خود در برابر انواع حملات محافظت کند.

کانادایی ها هدف اصلی از توسعه Superior را جابجایی پرسنل و کمک به عملیات جستجو و نجات در انواع مسیرها اعلام کرده اند.

42715c70-inkas-superior-apc-3

اینکاس Superior توانایی حمل 14 نفر سرنشین را دارد. در صورت استفاده به عنوان خودروی امداد این رقم به دو نفر پرسنل و 6 نفر مصدوم کاهش می یابد. نکته جالب اینکه پلتفرم ماژولی این خودروی همه جا رو اجازه می دهد که اجزا و لوازمی با کاربردهای ویژه به آن اضافه کرد.

1ddc5e8f-inkas-superior-apc-9

در عقب هیدرولیک که امکان سوار کردن زخمی ها و مصدومین را تسهیل می کند و همچنین سیستم های اینفرارد و حرارتی برای مشاهده بهتر اطراف برخی از ویژگی های اینکاس Superior هستند.

8db14195-inkas-superior-apc-5

این هیولای 14.9 تنی، نیروی خود را از یک موتور دیزلی 6 سیلندر خطی دریافت می کند. موتور مذکور 330 اسب بخار قدرت و 1286 نیوتن متر گشتاور داشته و می تواند اینکاس Superior را به نهایت سرعت 130 کیلومتر در ساعت برساند.

8d0d27da-inkas-superior-apc-8

وظیفه انتقال قدرت به هر چهار چرخ را نسل پنجم جعبه دنده Allison 3000 که از طریق چند دکمه قابل کنترل است، بر عهده دارد. از دیگر مشخصات فنی قابل توجه می توان به جعبه دنده کمکی با توانایی تحمل گشتاور 13,543 متری و سیستم سوخت رسانی الکترو-هیدرولیک اشاره نمود.

a13bebad-inkas-superior-apc-7

کانادایی ها ادعا می کنند با توجه به تجهیزات و مشخصات فنی، Superior از لحاظ قدرت مانورپذیری و عملکرد فراتر از تمامی رقبای هم اندازه بوده و براحتی همه آنها را شکست می دهد.

در پایان دعوت می کنیم با مشاهده گالری و ویدیو کلیپ ضمیمه شده با قابلیت های اینکاس Superior بیشتر و بهتر آشنا شوید.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها