کد خبر : 14512

با مشخصات فنی و امکانات رنو سیمبل آشنا شوید

با مشخصات فنی و امکانات رنو سیمبل آشنا شوید

امروز در این راهنمای خرید خودرو به بررسی خودرویی از خانواده ی رنو با نام تجاری رنو سیمبل می پردازیم. این خودرو که ارزان ترین تولید شرکت رنو محسوب می شود ، به واقع رقیبی سرسخت برای ماشین های چینی در همان رنج قیمت به شمار می آید.

به گزارش خودروتک ، گروهی از افراد گمان می کنند که رنو سیمبل مشابه رنولوگان{تندر90} است.در صورتی که این دو چه از نظر فنی و چه از لحاظ طراحی باهم متفاوت هستند.

رنو سیمبل از نظر طولی و سایز محوری اندازه ی بزرگتری نسبت به تندر دارد. به علاوه دارای ارتفاع کمتری نسبت به آن است. با اندکی توجه به این دو خودرو به زودی درمی یابید که رنو سیمیل پلتفورمی مجزا به نسبت تندر90 دارد . این موضوع با توجه به شکل ظاهری شیشه ها، خطوط منحنی بر روی بدنه ، قطعات استفاده شده ی بدنه و… به راحتی قابل تشخیص است.

خودروی رنو سیمبل

حواشی درباره ی این خودرو فراوان است به طوری که گروهی معتقدند سیمبل تنها برای ایران و چندی دیگر از کشورهای در حال توسعه با لوگوی مخصوص رنو عرضه می شود و در سایر کشورها این خودرو لوگوی داچیا را یدک می کشد . این حواشی در حالی است که سایت رسمی کمپانی رنوعکس های مربوط به این خودرو را منتشر کرده است. ممکن است که رنو سیمبل و داچیا لوگان در اتاق و پلتفورم ها مشابه یکدیگر باشند اما طبق تحقیقات انجام شده قیمت این پلتفورم ها در سیمبل به مراتب گران تر است و کمپانی رنو گارانتی بیشتری را برای سیمبل در نظر گرفته. توجه داشته باشید که داچیا لوگان در خطوط منحصر به فردی تولید می شود اما رنو سیمبل در کارخانه در خطوط مونتاژ ساخته می شود که استاندارد های جهانی را به همراه دارد. همچنین به گفته مدیران کمپانی رنو در تولید این خودرو مواد مرغوب تری به کار برده شده که طبیعتا کفیت بسیار بالاتری نسبت به داچیالوگان دارد به طوری که در بسیاری از بازار های فروش لوگان نیز با لوگوی مخصوص رنو به فروش می رسد.

آپشن های رنو سیمبل

به جرات می توان گفت رنو سیمبل از نظرامکانات رفاهی با دست پر روانه ی بازار شده.سایر خودرو ها با چنین آپشن هایی با قیمتی بالای200 میلیون تومان روانه ی بازار می شود در حالی که رنو سیمبل قسمتی به مراتب کمتر دارد.این خودرو به سیستم تهویه هوای خودکار مجهز می باشد که قادر است به طور همزمان از سه جهت متفاوت هوا را وارد کند. به علاوه امکان تنظیم شدت باد نیز وجود دارد.

خودروی رنو سیمبل

سیستم کاهش سرعت در شرایط بحرانی ، شیشه و آینه های الکتریکی، نمایشگر، دوربین دنده عقب ، پخشDVD ، قابلیت اتصال به تلفن همراه از طریق بلوتوث ، دی لایت ، قابلیت تغییر ارتفاع چراغ ، تزئینات داخلی با طرح پیانو ، دئ کیسه هوا، ترمز ABS،EBD و …

لازم به ذکر است در تست های متعددی که از این خودرو گرفته شده ، رنو سیمبل موفق به دریافت چهارستاره ی ایمنی شده است.

مشخصات فنی رنو سیمبل

خودروی رنو سیمبلرنوسیمبل به پیشرانه یK4M مجهز است که 105 اسب بخار قدرت دارد.این پیشرانه همان پیشرانه ی رنو نیسان است که امتحان خود را به خوبی پس داده.این پیشرانع 1.6 لیتری می باشدکه البته تفاوتی چشمگیر نسبت به سایر پیشرانه های 1.6 لیتری دارد به طوری که کاملا به روز عمل می کند تا کمترین فشار به موتور و گیربکس وارد شود.این پیشرانه گشتاوری به یزرگی 148 نیوتن متر را داراست

رانندگی با رنو سیمبل

خودروی رنو سیمبلرنو سیمبل در کنار تمام امکانات عالی و شرایط بی نطیر خود مصرف سوخت مناسبی نیز دارد.گرچه فرمان این خودرو هیدرولیک است اما ممکن است در شرایطی همتنند ترافیک این فرمان اندکی سخت احساس شود اما در سرعت های بالاتر این سفتی تا حدود زیادی کاهش می یابد .موتور سیمبل به نسبت دیگر رقبا صدای کمتری دارد و در داخل کابین خودرو کمترین میزان صدا به گوش شما خواهد رسید . این خودروی استثنایی برای شرایط بحرانی آمادگی کامل دارد.در صورت یخ ردگی احتمالی جاده رنو سیمبل تا حدود زیادی میتواند از سر خوردن اجتناب کند و حتی تا مدتی در هوای بسیار سرد دوام بیاورد.

عملکرد سیستم تعلیق این خودرو به حدی عالی است که حتی در هنگام ترمز بسیار شدید هم خودرو از کنترل راننده خارج نمی شود.

بعلاوه سیمبل شتاب مناسب و قابل قبولی را داراست به طوری که می تواند سرعت 0 تا 100 را حداکثر در 13.5 ثانیه طی کند

سخن آخر

خودروی رنو سیمبل

به صورت اجمالی رنو سیمبل خودرویی با کیفیت مناسب ، ارزان ، مقاوم و یکی از محصولات عالی و با دوام خانواده ی سدان معرفی کرد در داخل کابین فضای کافی در اختیار سرنشینان قرار می گیرد و آنها کاملا در داخل ماشین احساس راحتی میکنند.ممکن است این خودرو در بدنه طراحی ساده ای داشته باشد و آنچنان چشمگیر به نظر نرسد اما این سادی تا حد زیادی زیبایی منحصربه فردی را به خودرو القا میکند.قیمت این خودرو در کشور ایران با احتساب هزینه ی اصلی خودرو ، مالیات برارزش افزوده و هزینه های کمرگی داخلی و خارجی مجموعا74تا86 میلیون تومان می باشد.


منبع: حجره

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها