کد خبر : 1450

بررسی جگوار F-Type نسخه اسپرت 400

بررسی جگوار F-Type نسخه اسپرت 400

چیزی که ما را درمورد این خودرو حیرت زده کرده است این است که تنها تغییرات اساسی ایجاد شده روی خودروی جدید F-Type Sport 400 2018 در طراحی بدنه ی آن اعمال شده است که بعضی از منتقدین اصلا آن را تغییر نمی دانند.

به گزارش خودروتک، خوشبختانه تمامی این تغییرات اندک نیز مثبت بوده است. البته شاید بیشتر تغییرات روی بدنه ی ماشین اعمال شده باشد اما نباید فراموش کرد که موتور جگوار F-Type Sport 400 2018 تا ۲۰ اسب بخار ارتقا یافته است. علاوه بر آن ترمز های عقب و جلو بزرگ تر و قدرتمندتر شده و شکاف روی بدنه آن نیز بسیار زیباتر از قبل بنظر می رسد. آرم “۴۰۰ Sport” روی بدنه و تریم داخلی به همراه دوخت ها و بخیه های آن که تماما به رنگ زرد می باشند توجه ها را به خود جلب میکند.

این تضاد رنگ واقعا فوق العاده است و هرکسی را به وجد می آورد. البته گفتنی است که این ویژگی فقط و فقط محدود به مدل سال ۲۰۱۸ بوده تا ویژگی منحصر به فردی را در خودروی های F-Type به وجود آورد.

ماشین جگوار 2018

مزایا

موتور خودرو: موتور ۳۸۰ اسب بخاری که در خودرو جگوار F-Type S معمولی وجود دارد، در نوع خود یک پدیده است. اما حالا شاهد ارتقا آن تا ۲۰ اسب بخار در جگوار F-Type Sport 400 2018 هستیم. پس می توان گفت این خودرو از نظر قدرت موتور حرفی برای گفتن باقی نگذاشته است. قدرت و نشاط و سرزندگی موتور سوپر شارژ V6 این خودرو تمام چیزی است که انسان نیاز دارد تا به قول امروزی ها با آن ترکانده و به اوج لذت برسد. البته این را هم بگوییم که قطعا مدل های V8-powered R و نسخه های SVR قدرت و سرعت بیشتری دارند اما این خودروی ۶ سیلندر F-Type هنوز در تاختن مانند پلنگ یکه تاز میدان است.

شاسی خودرو: پدال ترمز سفت و محکم و فرمان سخنگوی خودروی F-Type واقعا محشر است. به علاوه شاسی و جلوبندی این خودرو به گونه ای طراحی شده است که این خودرو در مکان هایی پر شیب به گونه ای راحت و پر شتاب حرکت کند که اصلا انگار نه انگار که سطح، شیب دار است و گویی در جاده ای راست و بدون شیب در حال حرکت است. به جرئت می توان گفت اگر سوار آن شوید هیچ گاه تمایلی به پیاده شدن نخواهید داشت.

اگزوز: زمانی که جگوار F-Type Sport 400 2018 استارت خورده و روشن می شود باید دکمه ی اگزوز آن را نیز بزنید. خواه رانندگی به صورت آرام و با سرعتی اندک بوده و خواه بسیار سریع و پرشتاب. اگزوز های سری اسپورت صدایی مانند فریاد و جیغ تولید می کنند که بسیار هیجان انگیز است و همه آن را دوست دارند.

ماشین جگوار 2018

ماشین جگوار 2018

ماشین جگوار 2018

ماشین جگوار 2018

معایب

عملکرد سیستم صوتی و تصویری: صفحه لمسی ۸ اینچی این خودرو دارای گرافیکی بسیار جذاب بوده و از نظر کارایی، عملکرد خوبی دارد. اما گاها پس از لمس صفحه تاچ، برای اجرای دستورالعمل ها چند ثانیه ای را باید منتظر بمانید. این تاخیرها ممکن است به یک تجربه ی ناخوشایند در استفاده از این سیستم تبدیل شود.

نداشتن دید مناسب: طراحی اتاق خودرو به گونه ای است که از نمای بیرون آن حتی نمی توانید شانه های سرنشینان را ببینید. این در حالی است که سرنشینان نیز همین حس را داشته و هیچ دید وسیعی از جاده به هنگام رانندگی وجود ندارد. دوربین عقب و مانیتور نمایش دهنده ی نقاط کور نیز تنها در تشخیص موانع و کلیات جاده به راننده کمک می کنند. در واقع قابلیت داشتن دیدی وسیع در این خودرو، قربانی زیبایی آن شده است.

در ادامه با برخی از مشخصات فنی این خودرو آشنا خواهید شد.

نوع موتور: سوپر شارژ ۳ لیتری v6

حداکثر توان: ۴۰۰ اسب بخار

سیستم انتقال نیرو: ۸ دنده اتوماتیک

۰ تا ۱۰۰ کیلومتر: ۴٫۹ ثانیه

حداکثر سرعت: ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت

وزن: ۲۱۵۰ کیلوگرم

حداکثر تعداد سرنشین: ۲ نفر

حجم صندوق: ۰٫۴ متر مکعب

منبع: فن آموز

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها