کد خبر : 1421

از ویژگی های جالب شورولت بلیزر 2019 چه می دانید؟

از ویژگی های جالب شورولت بلیزر 2019 چه می دانید؟

شورولت بلیزر 2019 خودرویی مدرن و امروزی است و به ویژگی‌ها و خصوصیات برجسته مزین شده است که آشنایی با این خصوصیات خالی از لطف نخواهد بود. در این مطلب مروری بر 10 ویژگی جالب این خودرو خواهیم داشت.

به گزارش خودروتک، شورولت بلیزر خودرویی شاسی بلند در اندازه کوچک است. این خودرو که در طی همایشی توسط جنران موتورز در آتلانتا معرفی شد برخلاف نسل پیشین که مجهز به دو درب بودند، به چهار درب مجهز است و می‌تواند 5 سرنشین را در خود جای دهد. شورولت بلیزر در سه تیپ مختلف اسپرت، RS و همچنین پریمیر عرضه می‌‎شود. گفتنی است این خودرو برای اولین بار در سال 1999 در نوع دودر تولید شده بود که بعد از سال 2005 از لیست محصولات تولیدی شورولت کنار گذاشته شد اما اکنون با ویژگی‌های جدید و مدرن که حاصل دسترنج طراحان و مهندسان بسیاری است، بازگشتی شکوهمند را برای خود و کمپانی مادر رقم خواهد زد.

آشنایی با ویژگی‌های جالب شورولت بلیزر 2019

شاسی یونی بادی (Unibody foundation): این ویژگی به ساختار و یا به اتاق یکپارچه خودرو اشاره دارد. درواقع برخلاف نسل‌های پیشین بلیزر، مدل 2019 از بدنه قدیمی استفاده نمی‌کند؛ بلکه در بدنه اصلی آن از پلتفرم یکپارچه یونی بادی استفاده می‌شود که این ساختار در خودروی جی ام سی اکیدیا (GMC Acadia) نیز به چشم می‌خورد.

شورولت بلیزر 2019

سه تیپ متقاوت از شورولت بلیزر: همان‌طور که در مقدمه بیان کردیم این خودرو در سه تیپ عرضه خواهد شد. مدل پایه که همین نام بلیزر را دارد. مدل RS که با ویژگی‌هایی که دارد در رده دوم قرار می‌گیرد و اما لوکس‌ترین و جذاب‌‎ترین مدل به تیپ پریمیر مربوط می‌شود.

دو گزینه برای انتخاب موتور: گفتنی است که شورولت بلیزر از یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر خطی بهره می‌برد که به تبع آن قدرتی معادل 193 اسب بخار و گشتاور 255 نیوتن متر دارد. البته در نوع دیگر به یک پیشرانه 6 سیلندر مجهز است که قدرتی معادل 305 اسب بخار و همچنین گشتاور 365 نیوتن متری دارد.

گیربکس 9 سرعته اتوماتیک: شورولت بلیزر در هر دو مدل از موتورهای انتخابی با یک جعبه دنده 9 سرعته اتوماتیک، نیروی تولیدی توسط پیشرانه را به چرخ‌ها انتقال خواهد داد.

سیستم انتقال قدرت در چرخ‌های جلو و عقب: گفتنی است که در مدل اسپرت شاهد برخورداری از یک سیستم انتقال قدرت تنها به چرخ‌های جلو هستیم؛ اما در مدل‌های دیگر این خودرو شاهده بهره‌مندی از سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ و یا چهار چرخ محرک خواهیم بود.

موتور توینگ (Twing): شورولت بلیزر به یک موتور V6 مجهز شده است که وزن آن 2041 کیلوگرم تخمین زده شده است و از حداکثر ظرفیت توینگ که از سوی کارخانه تولید کننده نیز تعیین شده است، بهره می‌برد.

ظاهری اسپورت: با یک نگاه به شورولت بلیزر می‌توان به تاثیرپذیری این خودرو از طراحی شورولت کامارو پی برد. این در حالی است که شورولت بلیزر 2019 در طراحی ظاهری خود از جلوپنجره بزرگ، کاپوت بلند، چراغ‌های ظریف، بدنه‌ای خوش تراش و مجلل و همچنین از ظاهری عضلانی در پشت خودرو برخوردار است. همچنین این ظاهر عضلانی در داخل خودرو در طراحی دریچه هوا و طراحی داشبورد نیز قابل رویت خواهد بود.

ویژگی‌های کابین: صندلی‌های عقب کشویی بوده و در داخل کابین خودرو نیز شاهد استفاده از تجهیزات استاندارد برای تنظیم آب و هوای داخل خودرو خواهیم بود. علاوه بر این سقف پانارومیک و دکمه‌هایی برای باز و بسته کردن آن و صندوق عقب نیز در این قسمت از خودرو به چشم می‌خورد.

شورولت بلیزر 2019

تکنولوژی شورولت بلیزر 2019: شورولت در این خودرو از آخرین سیستم اطلاعات و سرگرمی MyLink استفاده می‌کند. این سیستم به یک نمایشگر 8 اینچی با بهره‌مندی از صدای Boss مجهز است که علاوه بر این به ویژگی‌هایی مانند اپل کار پلی، اندروید اتو، وای فای (WiFi) و پشتیبانی از شبکه LTE 4G است و همچنین تا 6 پورت USB را نیز پشتیبانی خواهد کرد. از طرف دیگر تکنولوژی‌های خوب دیگری نیز در زمینه ایمنی در این خودرو وجود دارد که از این دست می‌توان به سیستم کروز کنترل انطباقی و آینه دوربین عقب اشاره کرد.

قیمت: گفته می‌شود که قیمت گذاری تمام مدل‌های شورولت بلیزر از ماه ژانویه 2018 (بهمن 96) آغاز شده است اما جزئیات قیمت آن هنوز به صورت کامل در دست نیست. با این حال می‌دانیم که مدل پایه این خودرو قیمتی معادل 30,000 دلار خواهد داشت که به نظر می‌رسد در مقایسه با خودروهایی مانند فورد ادج (Ford Edge)، جیپ گرند چروکی (Jeep Grand Cherokee) و نیسان مورانو (Nissan Murano) دارای قیمت مناسبی باشد.

منبع: پلازا

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها