کد خبر : 1380

هرآنچه باید از هیوندی سانتافه 2019 بدانید

هرآنچه باید از هیوندی سانتافه 2019 بدانید

سانتافه یکی از پرفروش‌ترین کراس‌اورهای سایز متوسط هیوندای محسوب می‌شود؛ در این مطلب به‌بررسی مدل ۲۰۱۹ با طراحی و پیشرانه‌ی جدید، می‌پردازیم.

به گزارش خودروتک، خودروساز کره‌ای هیوندای از نسل جدید خودروی محبوب سانتافه، در نمایشگاه خودرو نیویورک رونمایی کرد. نسل چهارم هیوندای سانتافه که در پایان سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شود نشان‌گر تکامل تیم مهندسی این شرکت در طراحی و تولید یک کراس‌اور پرطرفدار است.

در نسل جدید سانتافه دیگر خبری از تیپ اسپرت نیست و هیوندای، سانتافه XL که یک مدل بزرگ‌تر از مدل استاندارد بوده و دارای سه ردیف صندلی است را همراه با مدل جدید کنا و خودروی پیل سوختی نکسو ، در  سال ۲۰۲۰ عرضه می‌کند.

2019 hyundai santa fe / شاسی‌بلند هیوندای سانتافه مدل 2019

توسان جدید و یک کراس‌اور کوچک‌تر از کنا نیز در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهند شد که به این ترتیب، تعداد مدل‌های شاسی‌بلند هیوندای به ۶ نمونه می‌رسد و شانس این برند را در بازار جهانی بیشتر می‌کند. نسل جدید سانتافه نسبت به قبل چهره جذاب‌تری دارد، شیشه عقب خودرو عمودی بوده و باعث ایجاد فضای عقب بیشتری برای نشستن افراد در صندلی‌های ردیف سوم شده و فضای بار نیز افزایش داشته است. شاسی بلند سانتافه ۲۰۱۹ کمی نسبت به نسل قبل خود، ازنظر فضای کابین بزرگ‌تر شده است و فاصله‌ی دو محور آن به ۲۷۶.۶۱ سانتیمتر می‌رسد که در مقایسه با مدل ۲۷۰ سانتیمتری فعلی کمی بزرگ‌تر است. طول کلی خودرو در مدل جدید به ۴۷۷.۰۱ سانتیمتر افزایش پیدا کرده است؛ درحالی‌که مدل کنونی با طول ۴۶۹.۹ سانتیمتر در دسترس قرار دارد. هیوندای در طراحی بدنه سانتافه جدید، از زبان طراحی جدید خود بهره گرفته که پیش‌ازاین در کراس‌اور کامپکت کُنا مشاهده شده است.

هیوندای کنا Hyundai Kona 2018

هیوندای طراحی جدید جلوپنجره سانتافه را آبشار می خواند؛ این طرح از چند ضلعی‌های به‌هم‌پیوسته تشکیل‌شده است که در چند ردیف افقی و عمودی کنار هم چیده شده‌اند و نشان هیوندای نیز بدون تغییر در بین آن‌ها نصب‌شده است. این مدل طراحی همخوانی خوبی با چراغ‌های مه شکن و جلوی این خودرو دارد؛ چراغ‌های جلوی این مدل بسیار جسورانه و تهاجمی به نظر می‌رسد. به گفته مهندسان هیوندای طراحی نازک ستون‌های جلو و استفاده از پنل های شیشه‌ای بزرگ‌تر در عقب خودرو دید راننده را تا ۴۰ درصد افزایش داده است.2019 hyundai santa fe / شاسی‌بلند هیوندای سانتافه مدل 2019

 در این مدل می‌توان رگه‌هایی از طراحی آئودی Q7 را مشاهده کرد طراحان بیشترین تلاش خود را به‌کار برده‌اند تا این مدل برای تمامی بازارهای فروش هیوندای، جذاب باشد و موردپسند خریداران قرار گیرد. طراحی جدید سانتافه فعلا با دیگر شاسی‌بلند های هیوندای همخوانی ندارد و احتمالاً در نسل‌های بعدی، هیوندای این طراحی را به‌عنوان نمونه‌ی استاندارد و پایه‌ی دیگر مدل‌های خود استفاده می‌کند تا اصالت طراحی در بین انواع خودروهای شاسی‌بلند این شرکت حفظ شود. کابین سانتافه از نو طراحی شده و در مقایسه با نسل قبلی بهبودهای فراوانی را تجربه کرده است. استفاده فراوان از چرم و متریال باکیفیت، کاملاً حس سوارشدن به یک خودروی لوکس را القاء می‌کند.

 hyundai santa fe 2019

در کابین سانتافه، یک نمایشگر باکیفیت ۷ اینچی لمسی درست در مرکز و بالای داشبورد قرار دارد و دکمه‌های کنترلی سیستم اطلاعات سرگرمی نیز به‌آسانی قابل‌دسترسی است. در پشت غربیلک فرمان، کیلومتر شمار دیجیتال خودرو قرار دارد و در دو طرف آن نشانگر دور موتور، عقربه بنزین و دما به‌صورت آنالوگ خودنمایی می‌کنند. باتوجه به حالت رانندگی، رنگ پس‌زمینه‌ی این نمایشگر دیجیتال تغییرمی‌کند؛ رنگ آبی برای حالت نرمال، رنگ قرمز برای حالت اسپرت و رنگ سبز برای حالت اکو در نظر گرفته‌شده است.

مدل پایه‌ی سانتافه با نام SE ۲.۴ شناخته می‌شود. این مدل در بخش تجهیزات مجهز به چراغ‌های اتوماتیک، رینگهای ۱۷ اینچی آلیاژی، پاور ویندوز، قفل شیشه‌های عقب، دوربین دید عقب، نمایشگر ۷ اینچی Display Audio و سازگاری با اندروید اتو و اپل کارپلی است. در بخش تجهیزات ایمنی، هیوندای، مدل پایه‌ی سانتافه ۲۰۱۹ را به همراه پکیج Hyundai SmartSense عرضه خواهد کرد که شامل سیستم هشدار نقطه کور، سیستم پیشگیری از تصادف، رادار بین خطوط، چراغهای هوشمند، سیستم پیشگیری تصادف از جلو، سیستم هشدار خودروی پشت سر و سیستم کروز کنترل هوشمند به همراه قابلیت توقف کامل و شروع حرکت دوباره می‌شود. در بخش توانایی‌های حرکتی مدل پایه، شاهد استفاده از یک پیشرانه‌ی چهار سیلندر خطی با حجم ۲.۴ لیتر هستیم که می‌تواند ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۱ نیوتون متر گشتاور تولید کند.

انتقال نیروی این پیشرانه توسط یک جعبه‌دنده‌ی هشت سرعته‌ی اتوماتیک انجام می‌شود که می‌توان با پرداخت ۱۷۰۰ دلار بیشتر، سیستم چهارچرخ محرک دریافت کرد. مدل پایه‌ی سانتافه به‌صورت تک دیفرانسیل عرضه خواهد شد.

2019 hyundai santa fe / شاسی‌بلند هیوندای سانتافه مدل 2019

تیپ بعدی سانتافه، مدل SEL 2.4 است. این مدل با قیمت پایه‌ی ۲۷ هزار و ۶۰۰ دلار در نمای بیرونی کمی متفاوت است؛ برای مثال باید به چراغ‌های مه‌شکن متفاوت، فلاشرهای روی آینه‌ها و آنتن کوسه‌ای اشاره کرد. در کابین این مدل نیز امکانات بیشتری مانند صندلی راننده با تنظیم به هشت جهت، نمایشگر ۷ اینچی رنگی در بخش پشت آمپرها، گرم‌کن صندلی‌های جلو، سیستم ارتباطی Blue Link و استارت دکمه‌ای به چشم می‌خورند.

تیپ میانی سانتافه که با کد SEL PLUS ۲.۴ شناخته می‌شود، برچسب قیمت  ۲۹ هزار و ۸۰۰ دلار خورده است. تغییرات ظاهری این مدل شامل نصب باربند سقفی، صندوق عقب برقی هوشمند و رینگهای ۱۸ اینچی آلیاژی هستند. امکانات این مدل در مقایسه با نسخه‌های قبلی نیز کمی بیشتر است؛ برای مثال می‌توان به سیستم تهویه خودکار دوگانه، فرمان چرمی، آینه‌ی وسط الکتروکرومیک و سیستم صوتی اینفینیتی به همراه سابوفر و ۱۲ عدد بلندگو اشاره کرد. برای افزایش راحتی سرنشینان در تیپ SEL PLUS، صندلی‌های ردیف دوم قابلیت تنظیم در طول را دارند و روی یک ریل حرکت می‌کنند.

 hyundai santa fe 2019

مدل بعدی سانتافه یا تیپ تیپ لوکس این خودرو، با نام سانتافه Limited ۲.۴ شناخته می‌شود و قیمت پایه آن ۳۲ هزار و ۶۰۰ دلار است. این مدل به چراغهای LED، سقف پانوراما، تزئینات کرومی بدنه، تودوزی چرمی و صندلی هشت جهتِ برقی برای راننده و سرنشین مجهز است. برای کسانی که به توانایی‌های حرکتی خودرو اهمیت می‌دهند، هیوندای پیشرانه‌ی توربوشارژ را هم به سانتافه جدید اضافه کرده است؛ البته این پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربو تنها در مدل Limited قابل سفارش است. قدرت این پیشرانه ۲۳۵ اسب بخار و گشتاور آن ۳۵۳ نیوتون متر است. خریداران سانتافه Limited می‌توانند با پرداخت ۱۶۰۰ دلار به‌عنوان آپشن پکیج یدک کشی تریلر و رینگهای ۱۹ اینچی آلیاژی را نیز روی این خودرو سفارش دهند.

 hyundai santa fe 2019

کامل‌ترین و آخرین‌مدل سانتافه مدل Ultimate ۲.۴ بوده که قیمت پایه‌ی آن ۳۵ هزار و ۴۵۰ دلار است. این کراس‌اوور دارای امکاناتی بسیار خوب است و از مجهزترین خودروهای این کلاس به شمار می‌رود. از امکانات این خودرو باید به گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، تهویه صندلی‌های جلو، گرمکن فرمان، نمایشگر ۸ اینچی، سیستم رهیاب ماهواره‌ای، برف پاکن‌های خودکار، شارژر بدون سیم تلفن‌همراه هوشمند و سیستم هدآپ دیسپلی (HUD) اشاره کرد. مدل Ultimate را نیز می‌توان با پرداخت ۱۶۵۰ دلار به همراه پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربو سفارش داد.

2019 hyundai santa fe / شاسی‌بلند هیوندای سانتافه مدل 2019

سانتافه مدل ۲۰۱۹ در سال اول عرضه خود با دو پیشرانه‌ی چهار سیلندر خطی عرضه می‌شود؛ یک موتور ۲.۴ لیتری باقدرت ۱۸۵ اسب بخار و ۲ لیتری توربوشارژ باقدرت ۲۳۵ اسب بخار. برای انتقال قدرت، گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ساخت هیوندای استفاده‌شده است. زمان سرعت‌گیری صفرتا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت سانتافه مدل ۲۰۱۹، حدود ۷ ثانیه پیش‌بینی می‌شود. از سال ۲۰۲۰ سانتافه با پیشرانه‌ی ۲.۲ لیتری توربوشارژ دیزلی، قدرت ۲۰۰ اسب بخار و ۴۳۶ نیوتن‌متر گشتاور عرضه خواهد شد. در صورت سفارش مدل دیزل، صندلی های ردیف سوم در کابین اضافه خواهد شد که در مواقع ضروری مورد استفاده قرار می‌گیرد. با نصب صندلی‌های اضافی فضای سرنشینان در دیگر صندلی‌ها کمی تنگ‌تر خواهد بود. سانتافه جدید با انبوهی از امکانات رفاهی و ایمنی عرضه می‌شود؛ به‌صورت استاندارد ۶ کیسه هوای ایمنی، سیستم هشدار برخورد جلو و سیستم ترمز اضطراری، هشداردهنده حرکت بین خطوط، هشداردهنده حالت خواب‌آلودگی راننده، سیستم نوربالای اتوماتیک، سیستم هشدار برخورد با موانع در عقب، جلوگیری از برخورد نقاط کور با سانتافه‌ی جدید عرضه می‌شود.

 hyundai santa fe 2019

فقط دو سیستم جدید دستیار خروج ایمن و سیستم هشدار حضور کودک در صندلی عقب در مدل‌های پایه وجود ندارد؛ دستیار خروج ایمن هنگامی‌که درهای خودرو باز باشند، با نزدیک شدن خودروهای دیگر به راننده هشدار می‌دهد. این فناوری با استفاده از حس‌گرهای متعدد، خودروهای عبوری  نزدیک را تشخیص می‌دهد و از باز شدن درهای سمت ترافیک جلوگیری می‌کند. سالیانه تقریباً ۳۸ کودک به دلیل قرار گرفتن در صندلی عقب و بی‌توجهی والدین جان خود را از دست می‌دهند؛ هیوندای برای جلوگیری از این اتفاق ناگوار سیستم هشدار وجود کودک در صندلی‌های عقب را توسعه داده است. این سیستم به‌صورت استاندارد با استفاده از حس‌گرهای التراسونیک هرگونه حرکت را تشخیص و به راننده هشدارمی دهد. در صورت خروج راننده، این سیستم هوشمند با روشن و خاموش کردن چراغ‌ها و ارسال پیام به تلفن همراه، مالک خودرو را آگاه می‌سازد.

Hyundai Santa Fe

سانتافه ۲۰۱۹ نسبت به نسل قبلی خود بزرگ‌تر و کشیده شده و بیشتر از گذشته به شاسی‌بلند های مطرح دنیا شبیه شده است. این خودرو با توجه به جلوپنجره جدید و بزرگ‌تر خود حالت تهاجمی بیشتری در جاده از خود نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد که مقامات هیوندای خواهان استفاده از این طراحی برای دیگر مدل‌های خود نیز هستند. طراحی سانتافه ۲۰۱۹ نمره بالاتری را نسبت به نسل‌های پیشین خود می‌گیرد؛ براساس گفته‌ی مدیران ارشد این شرکت کره‌ای، یکی از بهترین بهبودهای سانتافه ۲۰۱۹ سواری نرم و آرام‌تر آن در جاده‌هاست که به‌وسیله‌ی سیستم تعلیق پیشرفته فراهم‌شده است. سرنشینان می‌توانند درنهایت آرامش بدون هیچ‌گونه خشکی و ضربه اضافی به‌خصوص در قسمت عقب خودرو از مسافر طولانی‌مدت حتی در جاده‌های کوهستانی لذت ببرند.

Hyundai Santa Fe

قیمت‌ سانتافه ۲۰۱۹ از ۲۶ هزار دلار برای مدل پایه شروع‌ می‌شود و تا ۳۶ هزار دلار برای بالاترین مدل افزایش می‌یابد. هر دو پیشرانه‌ی مدل جدید، مجهز به تکنولوژی توقف و حرکت هستند و بهبودهای قابل‌توجهی روی آن‌ها اعمال‌شده است. فناوری زمان‌بندی سوپاپ متغیر الکتریکی نیز برای آن‌ها عرضه‌شده است که باعث بهبود مصرف سوخت و عملکرد موتور می‌شود. استفاده از این تکنولوژی در نمونه‌ی توربوشارژ کاهش مصرف سوخت چشمگیری را به ارمغان آورده است. با توجه به افزایش ۱۴ درصدی به کارگیری فولاد در ساختار خودرو و همچنین افزایش ۴۵ درصدی نقاط جوشکاری، میزان مصرف سوخت سانتافه ۲۰۱۹ در مدل استاندارد و تک دیفرانسیل در مسیر‌های شهری، جاده‌ای و ترکیبی به ترتیب معادل ۱۱، ۹ و ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. مصرف سوخت خودرو در مدل چهارچرخ متحرک در مسیر‌های شهری، جاده‌ای و ترکیبی به ترتیب معادل ۱۲، ۱۰ و ۱۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است؛ در مقایسه با نسل گذشته، بهبود قابل‌توجه در مصرف سوخت سانتافه مشاهده می‌شود.

ازنظر میزان راحتی و آسایش سانتافه قدرت رقابت با بزرگان این کلاس را دارد و نسبت به نسل قبلی بیشتر بر این موضوع تمرکز کرده است. کابین بزرگ‌تر سانتافه به‌راحتی ۵ مسافر بزرگ‌سال را درکنار کیف و چمدان بزرگ، در خود جای می‌دهد؛ با توجه به افزایش طول محور و عرض خودرو فضای بیشتری به‌ویژه در قسمت عقب برای مسافران ایجادشده است. صندلی‌های جلو نیز نسبت به گذشته حمایت بیشتری از سرنشینان فراهم می‌کنند. البته در اواخر سال جاری مدل جدید سانتافه با ردیف سوم صندلی نیز عرضه می‌شود؛ قرارگیری صندلی‌های جدید احتمالاً باعث کاهش فضای چیدمان مدل‌های استاندارد فعلی خواهد شد اما بااین‌حال صندلی ردیف سوم کاربردی بودن سانتافه را افزایش می‌دهد.

2019 Hyundai Santa Fe / شاسی‌بلند هیوندای سانتافه

فضای بار سانتافه تقریباً ۱۰۲۰ لیتر گنجایش دارد که رقم متوسطی در این کلاس محسوب می‌شود، اما با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم، ۲۰۱۰ لیتر فضا در اختیار خواهد بود. برای تمام سرنشینان فضایی برای قرار دادن وسایل خود مانند گوشی تلفن همراه تعبیه‌شده است که بسیار کاربردی است . تمامی بخش‌های کابین از مواد بسیار باکیفیت ساخته‌شده و دوخت‌های به‌کاررفته دقیق و منظم است. در مجموع می‌توان گفت که با نشستن در کابین سانتافه‌ی جدید، احساس حضور در یک خودرو باکیفیت و گران‌قیمت در ذهن شما تداعی می‌شود؛ البته برخی نقاط مانند کف‌پوش بخش قسمت بار می‌توانست کیفیت بهتری داشته باشد.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها