کد خبر : 13774

کیا سراتو وارداتی با سراتو سایپا چه تفاوتی دارد؟

کیا سراتو وارداتی با سراتو سایپا چه تفاوتی دارد؟

مقایسه سراتو سایپا و کیا سراتو 2012 ، موضوع این مقاله از سری مقالات مقایسه ای همراه مکانیک می باشد که قصد داریم در ان با نگاهی متفاوت ویژگی های فنی و آپشن های رفاهی این دو خودرو را با یکدیگر مقایسه کنیم و ببینیم سایپا در این کپی جدید خود چه تغیراتی در محصول به وجود اورده است.

به گزارش خودروتک ، همکاری شرکت کیا موتورز کره جنوبی و سایپا ایران به سال‌های بسیار قبل برمی‌گردد. زمانی که شرکت سایپا قرارداد تولید پرفروش‌ترین خودروی این روزهای بازار ایران، یعنی پراید را با این شرکت کره ای به ثبت رساند. اکنون پس از سالها تولید خودرو پراید، سایپا دوباره به سمت کیا رفته و شاید بتوان گفت یکی از نوادگان امروزی پراید را پس از چندین سال توقف تولید این مدل از طرف کیا موتورز، آغاز کرده است. نسل دوم کیا سراتو که تولید آن مربوط به سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ می باشد. خودرویی که سرآغاز تولید آن با هدف ارائه یک خودرو سدان خانوادگی سایز متوسط از سال ۲۰۰۳ شروع شد و پس از گشایش های بین المللی صورت گرفته در روابط بین المللی ایران شرکت سایپا با قراردادی با شرکت کیا موتورز کره جنوبی مونتاژ کیا سراتو را آغاز کرد.

سراتو که سایپا روند مونتاژ آنرا اغاز کرده است در بازار با نام سراتو سایپایی شناخته می شود. نمونه های وارداتی این خودرو نیز در بازار حضور دارند با مقایسه سراتو سایپا و سراتو وارداتی ۲۰۱۲ می ‌خواهیم ببینیم که سایپا با چه کم و کاستی ها و یا آپشن‌های اضافی اقدام به مونتاژ دوباره این خودرو در ایران می کند و با تفاوت ها و شباهت های این دو مدل از یک خودرو آشنا شویم. با ما همراه باشید با مقایسه سراتو سایپا و سراتو وارداتی ۲۰۱۲.

مقایسه طراحی : ظاهری نو نوار، ولی دست نخورده!

مقایسه سراتو سایپا و سراتو وارداتی2012

از لحاظ نمای خارجی با مقایسه سراتو سایپا و سراتو وارداتی 2012 تنها چند تغییر جزئی را می توان مشاهده کرد. که سراتو سایپا از ابعاد رینگ کوچکتر استفاده می‌کند و در نمای پشت محفظه اگزوز استیل موجود بر روی نمونه های وارداتی بر روی سراتو سایپا دیده نمی شود. تفاوتهای سراتو سایپا و سراتو وارداتی ۲۰۱۲ در نمای خارجی تنها به همین موارد ختم می شود.

تفاوت این دو خودرو در داخل کابین نیز تنها اضافه شدن مانیتور در سراتو سایپا می باشد. با باز کردن درب خودرو و مشاهده داخل کابین آن، سراتو سایپا به لحاظ صفر بودن و نو بودن مواد داخلی و همچنین قرارگیری صفحه نمایش در وسط داشبورد، حس جذابی را القا می‌کند. در مقایسه سراتو سایپا با سراتو وارداتی ۲۰۱۲، کیفیت و مونتاژ سراتو سایپا را نیز می توان قابل قبول ارزیابی کرد. این خودرو با توجه به نو بودن حس دلنشینی را القا می کند. هر چند از لحاظ کیفیت متریال استفاده شده شاید بتوان نمونه‌های سراتو وارداتی ۲۰۱۲ را با توجه به کارکرده بودن مناسب‌تر ارزیابی کرد.

مقایسه پیشرانه سراتو سایپا و کیا سراتو 2012: همان پیشرانه، همان قدرت!

مقایسه سراتو سایپا و سراتو وارداتی2012

 در بخش فنی هر دو خودرو از همان موتور ۲۰۰۰ سی‌سی که توانایی تولید 156 اسب بخار قدرت را دارد استفاده می کنند. که از لحاظ راندمان موتوری تفاوتی را مشاهده نمی‌کنیم. البته سراتو سایپا با موتور 1600 سی سی نیز تولید می شود و توانایی تولید 124 اسب بخار با گشتاور 156 نیوتون‌متر را دارد، که نمونه کم آپشن محسوب می شود. اما با مقایسه سراتو سایپا و سراتو وارداتی ۲۰۱۲ در سایر بخش های فنی نکته ای که جلب توجه می کند، حذف سیستم پایداری و ترمزهای عقب دیسکی می‌باشد. در نمونه‌های تولید سراتو سایپا این موارد را مشاهده نمی‌کنیم، که موجب شده است خودرو در سرعت های بالا و هنگام ترمز گیری­ها از تعادل و پایداری مناسبی نسبت به نمونه های سراتو وارداتی ۲۰۱۲ برخوردار نباشد.

مدل خودرو

سراتو سایپا

سراتو وارداتی 2012

پیشرانه

4 سیلندر تنفس طبیعی

4 سیلندر تنفس طبیعی

حجم موتور

2000 سی سی

2000 سی سی

حداکثر قدرت

156 اسب بخار

156 اسب بخار

حداکثر گشتاور

194 نیوتن متر

194 نیوتن متر

گیربکس

گیربکس 6 دنده اتوماتیک

گیربکس 6 دنده اتوماتیک

مصرف سوخت (ترکیبی)

۷,۸ لیتر

۷,۸ لیتر

شتاب صفر تا 100

۱۰,۵ ثانیه

۱۰,۵ ثانیه

حداکثر سرعت

۱۹۰ کیلومتر بر ساعت

۱۹۰ کیلومتر بر ساعت

بیشترین وجه تمایز دو خودرو!

مقایسه سراتو سایپا و سراتو وارداتی2012

مقایسه سراتو سایپا و سراتو وارداتی ۲۰۱۲ از حیث امکانات و آپشن های ارائه شده مدل سراتو آپشنال ۲۰۰۰ سی سی سراتو سایپا که به مانند مدل های وارداتی می باشد از امکانات و آپشن های قابل قبولی همچون سانروف برقی، تهویه اتوماتیک، استارت بدون کلید و شیفتر تعویض دنده پشت فرمان بهره می برد که در نمونه های سراتو وارداتی ۲۰۱۲ نیز این امکانات دیده می شود اما برخی از آپشن های نمونه های وارداتی در سراتو تولید سایپا حذف شده است همچون آینه های تاشو برقی استاندارد با دکمه داخل کابین به جهت بستن آینه ها در مواقع مورد نیاز وجو ندارد.

تجهیزات

سراتو سایپا آپشنال

سراتو وارداتی 2012

چراغ

روشن و خاموش شدن اتوماتیک - مه شکن جلو

روشن و خاموش شدن اتوماتیک - مه شکن جلو

سیستم های مولتی مدیا

مانیتور رنگی 7 اینچ با قابلیت نویگیشن ایران

سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3, USB, CD و iPod

صفحه نمایش

7 اینچ رنگی لمسی

-

رینگ ها

16 اینچ

17 اینچ

آینه

برقی - گرم کن

برقی - گرم کن

تهویه مطبوع

کنترل اتوماتیک

کنترل اتوماتیک

صندلی

تنظیم دستی دارای گرم کن

تنظیم دستی دارای گرم کن

شیشه

برقی

برقی

سیستم های هشدار دهنده

سنسور پارک

سنسور پارک

سایر امکانات 

کروز کنترل - سانروف

کروز کنترل - سانروف

ایمنی، قربانی کاهش هزینه ها!

مقایسه سراتو سایپا و سراتو وارداتی2012

از لحاظ ایمنی سایپا به دلیل ارزان تر شدن تولید این خودرو آپشن های ضروری و حیاتی را از روی سراتو حذف کرده است. با مقایسه سراتو سایپا و سراتو وارداتی ۲۰۱۲ سیستم های ایمنی می ‌توان مشاهده کرد که سراتو سایپا دارای دو ایربگ می باشد. در مقابل نمونه وارداتی ۲۰۱۲ دارای 10 ایربگ است. همچنین سراتو وارداتی ۲۰۱۲ دارای سیستم پایداری (ESP) و ترمزهای چهار چرخ دیسکی می‌باشد که بر روی سراتو تولیدی سایپا این موارد مشاهده نمی‌شود.

تجهیزات

سراتو سایپا

سراتو وارداتی 2012

تجهیزات ایمنی و حفاظتی

سیستم ترمز ABS+ EBD

باز شدن اتوماتیک دربها به هنگام تصادف

سیستم ترمز ABS+ EBD-سیستم کنترل پایداری-باز شدن اتوماتیک دربها به هنگام تصادف

کیسه هوا

2 عدد

10 عدد

نتیجه گیری

مقایسه سراتو سایپا و سراتو وارداتی2012

اگر به دنبال خرید خودرو صفر کیلومتر هستید و برای شما صفر بودن و نو بودن خودرو اهمیت خاصی دارد، انتخاب سراتو سایپا آپشنال ۲۰۰۰ می‌تواند انتخاب بهتری باشد. در مقابل اگر امکان خرید خودروی کارکرده را دارید و مشکلی از جهت کارکرده بودن خودرو ندارید، شاید نمونه های سراتو وارداتی ۲۰۱۲ از لحاظ مونتاژ ، فروش راحتتر ، برخی آپشن های رفاهی و ایمنی بهتر از سراتو سایپا، مناسب تر برای خرید باشد.

منبع: همراه مکانیک

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها