کد خبر : 13692

رنو کپچر بهتر است یا رنو داستر؟

رنو کپچر بهتر است یا رنو داستر؟

مقایسه رنو کپچر و رنو داستر موضوع این مقاله از سری مقالات مقایسه ای همراه مکانیک می باشد که قصد داریم این دو خودرو را از جهات مختلف از جمله ویژگی های نفی و اپشن های رفاهی بررسی کنیم.

به گزارش خودروتک ، مقایسه رنو کپچر و رنو داستر، مقایسه دو خودرو در یک بازه قیمتی و از یک خودروساز. رنو کپچر و رنو داستر دو خودروی تولیدی شرکت رنو فرانسه هستند که در بازار ایران عرضه شده و دارای قیمت های تقریباً مشابه ای هستند و در رده کراس اورهای سایز کوچک قرار می گیرند. اما این دو خودرو به اندازه ای که از لحاظ قیمتی به هم نزدیک هستند از لحاظ ساختار، ابعاد و عملکرد متفاوت از یکدیگر می باشند. کدام یک از دو خودرو بهتر است؟ با توجه به نزدیک بودن قیمت این دو خودرو انتخاب شما رنو کپچر است یا رنو داستر؟ برای پاسخ به این سوال ها باید مشخصات و قابلیت های دو خودرو را مورد بررسی  قرارداد.

 این دو خودرو از لحاظ طراحی و مشخصات پیشرانه و فنی تفاوت های زیادی را با یکدیگر دارند و هر کدام عملکرد خاص خود را در زمینه ای که برای آن طراحی شده دارد و عملکرد مناسبی را نیز هردو خودرو با کارکرد در شرایطی که برای آن طراحی شده‌اند به نمایش می گذارند.

مقایسه رنو کپچر و رنو داستر

 رنو کپچر کراس اور کوچکی است با موتور توربوشارژ کم حجم و تک دیفرانسیل که بیشتر برای استفاده های شهری مناسب است. از لحاظ ایمنی این خودرو توانسته است از موسسه تست تصادف ها در اروپا یورو انکپ پنج ستاره کامل را دریافت کند در مقابل رنو داستر سه ستاره ایمنی از یورو انکپ را کسب کرده است. رنو داستر خودرویی دو دیفرانسیل است که با قابلیت های آفرودی مناسب در بازه قیمتی خود جزو خودروهای پرطرفدار و کاربردی به شمار می آید.

رنو کپچر خودرویی با طراحی و مشخصات تکنولوژیک و مدرن و اروپایی که نمایشی از یک خودروی مدرن شهری را دارا می باشد، در مقابل رنو داستر خودرویی است کاربردی و اقتصادی که برای مقاصد خارج از شهر و کاربردهای تا حدودی آفرودی و طبیعت گردی طراحی و ساخته شده است. در ادامه مشخصات و عملکرد های دو خودرو را با هم مقایسه می کنیم.

مقایسه طراحی رنو کپچر و رنو داستر

مقایسه رنو کپچر و رنو داستر

این دو خودرو به همان اندازه که از لحاظ قیمتی به یکدیگر نزدیک هستند از لحاظ طراحی تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند. رنو کپچر خودرویی شهری است که با زبان طراحی جدید رنو طراحی شده و طرحی مدرن و اسپرت از خود را به نمایش می گذارد که با داشتن چراغ های بزرگ جذاب و طرح شکیل جلو پنجره خودرو حسی از مدرن بودن را به بیننده القا می کند. این خودرو در طرح های جانبی، جلو و عقب از المان های بسیار مناسبی برای جذاب کردن استایل خودرو استفاده کرده است که باعث جذب خریداران برای خرید این خودرو می شود. رنو کپچر از لحاظ رنگ آمیزی بدنه، طرح دو رنگ را دارا است که با بدنه و سقفی با رنگ متفاوت و به صورت دو رنگ عرضه می شود و جذابیت بیشتری را به این خودرو می بخشد. در مقابل رنو داستر خودرویی است که به صورت اقتصادی و کاربردی طراحی شده است تا با هزینه پایین تر و با حذف برخی آپشن های غیر ضروری و کاستن از هزینه های طراحی خودرو، خودرویی با قیمت مناسب برای کاربردهای آفرودی و خارج از جاده ارائه دهد. این خودرو که بر روی پلتفرم لوگان یا همان تندر ۹۰ طراحی و ساخته شده است، از یک طراحی ساده در بدنه بهره می برد.

طراحی این خودرو درنماهای مختلف به گونه ای است که  که نشان دهنده عملکرد این خودرو به عنوان خودرویی اقتصادی و کاربردی در شرایط خارج از شهر می باشد. از لحاظ طراحی خارجی بدنه بسیاری از افراد ظاهر خودروی رنو داستر را نمی پسندند و در مقابل عده‌ای طراحی آن را عضلانی و کاربردی به حساب می آورند. از لحاظ طراحی داخلی و از آنجایی که رنو کپچر بر مبنای یک کراس اور شهری طراحی شده است که از نظر فضای پای سرنشینان به خصوص ردیف عقب اندکی کوچک است ولی از لحاظ طراحی داشبورد و ادوات داخلی و دارا بودن امکانات و کیفیت متریال مورد استفاده در داخل خودرو، رنو کپچر برتری های بیشتری دارد.

 در مقابل رنو داستر فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد ولی از لحاظ امکانات و آپشن های به روز، ضعیف تر از رنو کپچر می باشد که به دلیل اقتصادی و کاربردی بودن این خودرو می باشد.

مقایسه پیشرانه :ضعیف دوپینگی یا قوی ذاتی

مقایسه رنو کپچر و رنو داستر

خودرو رنو کپچر در بازار ایران دارای یک موتور ۱۲۰۰ سی سی توربو با قدرت تولیدی ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور ۱۹۰ نیوتون بر متر می­باشد که این قدرت تولیدی موتور را با استفاده از یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل می­کند. شتاب صفر تا صد این خودرو 10.9 ثانیه می باشد، با مصرف سوخت ترکیبی در حدود 5.9 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر یک خودروی کم مصرف محسوب می شود که یکی از مزیت های این خودرو به شمار می آید.

مدل خودرو

رنو کپچر

رنو داستر

پیشرانه

4 سیلندر 16 سوپاپه

4 سیلندر 16 سوپاپه

حجم موتور

1197 سی سی

1988 سی سی

حداکثر قدرت

135 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه

195 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

190 نیوتن متر در 2000 دور در دقیقه

195 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه

گیربکس

6 سرعته خودکار دو کلاچه

4 سرعته خودکار

مصرف سوخت (ترکیبی)

6.6 لیتر در هر صد کیلومتر

7.5 لیتر در هر صد کیلومتر

شتاب صفر تا 100

10.9 ثانیه

10.7 ثانیه

حداکثر سرعت

192 کیلومتر در ساعت

180 کیلومتر در ساعت

در مقابل رنو داستر با یک موتور ۲۰۰۰ سی سی عرضه می شود که می تواند قدرتی معادل ۱۳۵ اسب بخار و گشتاوری در حدود ۱۹۵ نیوتون بر متر تولید کند. موتور رنو داستر این قدرت تولیدی را با استفاده از یک گیربکس ۴ دنده اتوماتیک به چرخ های جلو و عقب خودرو منتقل می کند. رنو داستر با مصرف سوخت در حدود 8.9 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارای شتاب صفر تا صد در حدود 11.4 ثانیه می‌باشد. با توجه به داشتن ماهیت آفرودی رنو داستر، موتور این خودرو گشتاور بیشتری را تولید میکند.    

مقایسه امکانات رفاهی

مقایسه رنو کپچر و رنو داستر

تجهیزات

رنو کپچر

رنو داستر

چراغ

چراغ های LED روز روشن

چراغ مه‌شکن

سیستمهای مولتی مدیا

سیستم صوتی مجهز به USB، بلوتوث و قابلیت پخش MP3

سیستم صوتی مجهز به USB،

صفحه نمایش

7 اینچ

7 اینچ

رینگ ها

رینگ آلومینیومی 17 اینچ

رینگ 16 اینچی آلومینیومی

آینه

آیینه های جانبی برقی و تاشونده با دید گسترده و مجهز به گرمکن عقب

آیینه های جانبی برقی

تهویه مطبوع

اتوماتیک

اتوماتیک

صندلی

روکش چرم

روکش پارچه‌ای صندلی‌ها

شیشه

شیشه‌های بالابر برقی

شیشه‌های بالابر برقی

سایر امکانات 

سیستم استارت دکمه ای هوشمند، کروز کنترل و سیستم محدودکننده سرعت

روکش چرمی صندلی‌ها و غربالک فرمان - رنگ متالیک - باربند طرح کروم

 از لحاظ امکانات و آپشن برتری کامل با رنو کپچر می باشد که با استفاده از فناوری های نوین دارای آپشن‌های مناسبی است. از امکانات استفاده شده در خودروی رنو کپچر می توان به سیستم کنترل پایداری،فرمان کمکی برقی، سنسور نور و باران، سیستم تهویه اتوماتیک، تودوزی صندلی های چرم، کروزکنترل، گرمکن صندلی های جلو، مانیتور و دوربین عقب اشاره کرد. که با توجه به بازه ی قیمتی این خودرو امکانات مناسبی را با کیفیت قابل توجهی در اختیار خریدار قرار می دهد. در مقابل رنو داستر کم آپشن تر از رنو کپچر می‌باشد که دارای فرمان هیدرولیک، سیستم پایداری، تودوزی پارچه ای، کروز کنترل، مانیتور و دوربین عقب می باشد.

مقایسه ایمنی دو خودرو:

مقایسه رنو کپچر و رنو داستر

از نظر ایمنی کپچر در وضعیت بهتری قرار دارد چرا که بر طبق استاندارد های EURO NCAP موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی شده این در حالی است داستر موفق به دریافت تنها سه ستاره شده است.پس اگر ایمنی برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است کپچر گزینه مناسب تری برای شما می باشد.

تجهیزات

رنو کپچر

رنو داستر

تجهیزات ایمنی و حفاظتی

 روکش چرمی صندلی‌ها و غربالک فرمان - رنگ متالیک - باربند طرح کروم سیستم ترمز کمکی در موارد اضطراری EBA - سیستم کنترل پایداری الکتریکی ESP - سیستم کمکی حرکت در سربالایی HSA

ترمز جلو دیسکی پره‌ای خنک شوند و ترمز عقب کاسه‌ای - ABS

کیسه هوا

کیسه هوای سرنشینان جلو

کیسه هوای سرنشینان جلو

سیستم ترمز

ترمزEBD سیستم ترمز ضدقفل ABS - سیستم توزیع متعادل نیروی

سیستم ترمز ضدقفل ABS - سیستم توزیع متعادل نیروی ترمزEBD

 

منبع: همراه مکانیک

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها