کد خبر : 11781

مقایسه بین بسترن B30 و جک J4/ کدام بهتر است؟

مقایسه بین بسترن B30 و جک J4/ کدام بهتر است؟

جک J4 بخریم یا بسترن B30؟ این یک مقایسه جذاب و پرمخاطب است بین ۲ خودروی ۱۲۰ میلیون تومانی بازار آشفته خودرو در سال ۹۷٫ رویارویی این ۲ سدان میان‌سایز و نسبتا تازه وارد را از دست ندهید.

به گزارش خودروتک، چهره یک ماشین برای همه ما اهمیت زیادی دارد. تا به حال حتما برای شما نیز پیش آمده که از زبان دوست یا آشنایی بشنوید که ماشین‌اش را پسر یا دخترش خطاب کرده! انسان‌های دنیای امروز خودرو شخصی‌شان را عضوی از خانواده می‌دانند و ماشین برایشان چیزی فراتر از فلز و لاستیک و پلاستیک است. خب بر این اساس کسی دوست ندارد فرزندش قیافه زیبایی نداشته باشد، بنا بر این محصول خوش چهره، آمار فرزندخواندگی بالاتر دارد.

-----------------------------------------------------------

»»» قیمت روز بازار و کارخانه تمام خودروهای داخلی و وارداتی «««

-----------------------------------------------------------

۲ سدانی که در این نوشتار مورد بررسی قرار می‌گیرند، به نوعی دستپخت استودیوهای طراحی ایتالیایی هستند. بسترن B30 دستپخت ایتال دیزاین است و جک J4 وامدار طراحی برادر بزرگ‌تر خود یعنی جک J5 از آثار پینین فارینا. بر این اساس هر ۲ را می‌توان نسبت بسیاری از هموطنان‌شان برخوردار از طرحی دلچسب‌تر دانست. اما در مقام مقایسه بسترن B30 با بهره از یک پیکره‌بندی زیبا و تهاجمی نسبت به طرح جک J4 یک سر و گردن بالاتر می‌ایستد. طرح جک J4 گرچه زیباست اما به نظر می‌رسد به دوران هیوندای سوناتا YF مدل ۲۰۱۱ و حدود یک دهه پیش تعلق دارد.

بسترن بی 30-نمای عقب

جک جی 4- نمای عقب

  • مقایسه جزء به جزء

البته زمانی که بخواهیم طرح خارجی این ۲ خودرو را به صورت جزء به جزء مورد مقایسه قرار بدهیم، نمای عقب جک برتر از بسترن به نظر می‌رسد. بسترن از نمای جلو هیجانی آغاز می‌کند و در نمای عقب به فرمی کم نمک و محافظه‌کار می‌رسد. اما جک جی ۴ از ریتمی یکسان در کلیت طراحی بهره مند است.

درون کابین نیز جایی است که بسترن را باید بی چون و چرا برنده دانست. چرا که فرم طراحی و متریال درون کابین جک جی ۴ که یادآور کابین هیوندای اکسنت هستند، ذات اقتصادی خودرو را به رخ می‌کشند اما ژن‌های فعال فولکس واگن در طراحی داشبورد بسترن B30 با وجود سادگی همچنان نمای کابین را مدرن و اروپایی جلوه می‌دهند. شاید کابین بسترن اسپرت یا هیجان‌انگیز نباشد اما از دیدگاه متریال و طراحی بالاتر از جک می‌ایستد.

وقتی ابعاد ۲ خودرو را مقایسه کنید نیز بسترن B30 را برتر از جک J4 خواهید یافت. موردی که در خرید خودروهای این کلاس بسیار مورد توجه است. پس در این بخش نیز بسترن B30 با بهره از فضای بار و نشیمن بزرگتر برتر از رقیب هموطن روی تشک کشتی این ۲ رقیب حاضر می‌شود.

مقایسه ابعاد 2 خودرو

قلب و ریه

بسترن B30 از یک پیشرانه ۱٫۶ لیتری با توان تولید ۱۰۶ اسب بخار نیرو بهره می‌برد. پیشرانه‌ای که با یک گیربکس مدرن ۶ سرعته از ساخته‌های آیسین ژاپن کوپل می‌شود و البته مانند پلت فرم این خودرو از نمونه رده خارج بورا از محصولات فولکس واگن در سینه این خودرو می‌تپد.

اما در مقابل جک J4 با بهره از یک پیشرانه تنفس طبیعی ۱٫۵ لیتری به توان ۱۰۳ اسب بخار همراه با یک گیربکس CVT وضعیت مدرن تری دارد. هرچند از نظر گیربکس بسترن بی چون و چرا برنده است. همچنین ابعاد بزرگتر بسترن در شتابگیری کار دست‌اش داده و از این نظر برتری بی تردید با جک است.

مقایسه موتور 2 خودرو

امنیت

هر ۲ خودرو ۵ ستاره بی خاصیت از C-NCAP دارند! ستاره‌هایی که تقریبا برای هر خودرو چینی رقم ۵ را نشان می‌دهند و نمی‌توانند سنگ محک خوبی برای داستان ما باشند. بنابراین خودمان باید به بررسی جزء به جزء بپردازیم. 

بسترن B30 بسته به تیپ های مختلف دارای ۲، ۴ و ۶ کیسه هوا بوده و از سیستم های ترمز ABS +EBD ،BA و سیستم کنترل پایداری (ESP) و سیستم کنترل کشش (TCS) در تمامی رده‌ها برخوردار است.

کابین بسترن بی 30

اما از سوی دیگر یکی از مواردی که به کسب ۵ ستاره ایمنی از اداره استاندارد چین تاثیر گذار است استفاده از فولاد با استحکام بالا و همچنین ساختار ۳H در بدنه خودرو اعلام شده. این نوع ساختار طراحی باعث جذب انرژی ناشی از ضربه وارده شده می‌شود و باعث می‌شود که باقی قسمت‌های خودرو از فرم و حالت خود خارج نشوند.

بنا بر اداعای سازنده در بدنه و شاسی جک J4 از فولاد مستحکم با مقاومت بالا استفاده شده و از همین رو توانسته تمامی استاندارد های اروپایی را رعایت کند. همچنین این خودرو به لطف شش کیسه هوا، کمربند ایمنی Pretensioners و سیستم های ABS  و EBD در نسخه فول توانسته ۵ ستاره ایمنی را از سازمان استاندارد چینی CNCAP بدست آورد.

پس از این نظر هر ۲ خودرو را می‌توان برابر توصیف کرد.

کابین جک جی 4

آپشن‌ها

بسترن B30 از امکانات رفاهی نسبتا مناسبی بهره می‌برد. پوشش چرمی صندلی ها و فرمان، فرمان برقی با دکمه‌های کنترلی، رهیاب ماهواره ای، سیستم جلوگیری از عقب رفتن خودر در سربالایی‌ها، ESC، کروز کنترل ،آینه های تاشوی برقی، سنسور دنده عقب، سانروف و سیستم صوتی با ۶ بلندگو امکاناتی هستند که بر روی نمونه ایرانی تایید شده است. البته موارد دیگری نظیر سسنور باد تایر ها، ورود بدون کلید و گرمکن از دیگر امکانات بسترن B30 بر شمرده می‌شود.

جک J4 اما در این بخش نسبت به بسترن بی ۳۰ فقیر است و به امکاناتی نظیر کروزکنترل، ۶ بلندگو، آینه‌های برقی، چراغ‌های جلوی اتوماتیک، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها و رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچی مجهز شده است. اما نبود آپشنی چون سانروف به شدت به اصطلاح «توی ذوق» می‌زند.

خدمات پس از فروش

کرمان موتور با در نظر گرفتن ۳ گارانتی و خدمات پس از فروش برای سدان متوسط جک J4 جایگاه خوب و مناسب‌تری برای آن رقم زده است. در سوی دیگر رقابت بسترن B30 چون هموطن خود با ۳ سال گارانتی و خدمات پس از فروش گروه خوشنام بهمن موتور عرضه می‌شود. 

در این آیتم باید جک را با تکیه بر شبکه گسترده خدمات پس از فروش کرمان موتور برتر دانست. خصوصا اینکه عرضه و ادامه تولید بسترن B30 در شرایط تحریم‌های فعلی در هاله‌ای از ابهام فرو رفته است.

ختم کلام

بگذارید خیلی رک و بدون رودربایستی خیالتان را آسوده کنیم. توصیه رگلاژ خرید بسترن B30 است. خودرویی استایلیش و جذاب که مدرن تر و بزرگتر از جک J4 است و در زمینه خدمات پس از فروش نیز گرچه در پس کرمان موتور و جک قرار دارد اما نمره قبولی را با حمایت بهمن موتور خوشنام می‌گیرد. همچنین آپشن‌های بیشتر سبب می‌شوند با خرید بسترن احساسی بهتر از ارزش کالای دریافتی در برابر رقم پرداختی داشته باشید.


منبع: رگلاژ

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها