کد خبر : 11482

نتیجه عجیب در درگ بین آستون مارتین و ب ام و + فیلم

نتیجه عجیب در درگ بین آستون مارتین و ب ام و + فیلم

ب ام و M5 Competition را می توان سریع ترین سدان تولید انبوه جهان دانست. البته درست است که رقیب مستقیم این خودرو یعنی مرسدس AMG E 63 S نیز شتاب دیوانه واری دارد، اما وقتی قرار بر مسابقه در مسیر یک چهارم مایل باشد، راکت چهار درب باواریایی ها اندکی پیش افتاده و با اختلاف 0.1 ثانیه زودتر از خط پایان عبور می کند.

به گزارش خودروتک، با توجه به توانمندی های بسیار بالای نسل کنونی ب ام و M5 و نسخه قوی تر Competition، برخی نشریات و علاقه مندان اقدام به برگزاری مسابقات درگ بین این سدان ها و مدل های اسپرت کرده اند.

در یکی از آخرین مسابقات این چنینی دست اندرکاران نشریه Car Magazine آفریقای جنوبی، ب ام و M5 Competition را در برابر استون مارتین ونتیج (Vantage) نسخه V8 قرار داده اند.

01-aston-martin-vantage

اگر چه هر دو خودرو از یک موتور V8 بهره می برند، اما نمونه حاضر در زیر کاپوت ب ام و M5 Competition حجم تر بوده و قدرت بیشتری تولید می کند. این موتور 4.4 لیتری توئین توربو توانایی تولید 617 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور را دارد.

موتور به کار رفته در استون مارتین ونتیج حجمی برابر با 4 لیتر داشته و توسط مرسدس بنز تامین می شود. این موتور در واقع همان نمونه ای است که چرخ های AMG E63 را به حرکت وادار می کند. برخلاف سدان اشتوتگارتی ها خروجی این موتور محدودتر بوده و 503 اسب بخار قدرت و 685 نیوتن متر گشتاور دارد.

ب ام و M5

اگر چه موتور M5 Competition قدرت بیشتری نسبت به موتور ونتیج تولید می کند، اما وزن آن نیز حدود 300 کیلوگرم بیشتر از رقیب است. با این حساب باید شاهد یک رویارویی جذاب بین این دو خودروی آلمانی و انگلیسی در کلیپ ضمیمه شده باشیم.

چنانچه به هر دلیلی نمی توانید ویدیوی فوق را تماشا فرمایید باید بگوییم ب ام و M5 Competition به لطف انتقال قدرت به هر چهار چرخ و موتور قوی تر بر ونتیج دیفرانسیل عقب غلبه کرده و با ثبت رکورد 11.38 ثانیه زودتر از آن از خط پایان عبور می کند.

 

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها