کد خبر : 11037

جزئیات بیشتر از سانگ یانگ کوراندو جدید

جزئیات بیشتر از سانگ یانگ کوراندو جدید

سانگ یانگ تیوولی یکی از موفق‌ترین مدل‌های ارائه شده از سوی این کمپانی کره‌ای هندی بود و حالا سانگ یانگ همین الگو را برای نسل جدید برادر بزرگتر تیوولی یعنی کوراندو اجرا کرده تا به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کند.

به گزارش خودروتک، این خودرو اواخر ماه جاری میلادی در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۹ رونمایی خواهد شد. در طراحی چهارمین نسل کوراندو الگوهای طراحی تیوولی همچنین نسل جدید رکستون قابل مشاهده هستند. کوراندوی جدید از نمای جلوی مشابه با محصول یاد شده، عضلات و خطوط جذاب و داینامیک در نمای جانبی و چراغ‌های جلو و عقب در طراحی خود بهره می‌برد. همچنین اثرات کانسپت e-SIV نیز در جزئیات به چشم می‌خورند.

داشبورد خودرو کاملاً تحت سیطره نمایشگر ۱۰٫۲۵ اینچی است. البته پشت آمپر دیجیتالی ۹ اینچی نیز دیگر خصیصه‌ جذاب و مدرن کابین این خودروست. این سبک از طراحی مدرن باعث حذف برخی دکمه‌های فیزیکی در کنسول مرکزی شده است.

 

پیشرفت‌های کوراندو

فضای بار این نسل از کوراندو نیز طبق اعلام سانگ یانگ ۵۵۱ لیتر اعلام شده. کوراندو ۲۰۱۹ در کره جنوبی با یک پیشرانه‌ جدید ۱٫۶ لیتری توربودیزل روانه بازار می‌شود. البته هنوز مشخصات این پیشرانه منتشر نشده اما انتظار داریم قدرت آن در مقایسه با توان ۱۱۶ اسب بخاری پیشرانه‌ ۱٫۶ لیتری دیزلی کنونی که در مدل تیوولی مورد استفاده قرار می‌گیرد، پیشرفت‌هایی را شاهد باشد.

کوراندوی جدید طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های ایمنی همچون کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار توجه راننده و هشدار برخورد از جلو را دارا خواهد بود.

به نظر می‌رسد این خودرو به رغم شکست‌های نسل گذشته بتواند کوراندو را به عنوان خودرویی مدرن و جذاب در کلاس شاسی بلندهای متوسط شهری مطرح کند. خودرویی که وجه تسمیه آن Korean can do به معنای «کره می‌تواند» است و روزی قرار بود پرچمدار صنعت خودرو این کشور و حتی یک جیپ کره‌ای باشد.

خصوصا که طراحان و مهندسان این کمپانی با در نظر گرفتن نیازهای کاربران این سبک از خودروها به شدت سعی داشته‌اند باعث پوشش نیازهای پیدا و پنهان مشتریان خود شوند و حتی برخی از خریداران سابق مدل‌هایی چون اسپرتیج، توسان، راو۴، تویوتا ۳۰۰۸، میتسوبیشی ASX، هوندا CRV و… را جذب برند قدیمی اما به تازگی مدرن سازی شده سانگ یانگ کنند. همچنین این خودرو با قیمت رقابتی می‌تواند عرصه را بر بسیاری از کراس‌اوورهای ارزان و رو به رشد چینی همچون محصولات هاوال و ام‌جی تنگ کند.


منبع: رگلاژ

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها