کد خبر : 82175

خودروهایی که امروز ارزان شدند ( پنجشنبه 15 دی 1401)

خودروهایی که امروز ارزان شدند (	پنجشنبه 15 دی 1401)

نمودار تغییر قیمت محصولات پرفروش ایران خودرو و سایپا نشان می‌دهد که بازار خودرو طی هفته گذشته نزولی شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از اقتصادآنلاین؛  روند افزایشی قیمت خودرو پس از حدود ۵ ماه ثبات از پاییز امسال آغاز شد، این روند در مهر و آبان اندک بود اما با شروع آذرماه شیب افزایشی تند شد و در هفته اول دی ماه رکورد زد که دلیل آن نوسان دلار بود این موضوع به گفته بسیاری از کارشناسان باعث شد تا حباب بازار خودرو شکل گیرد.

اما با شروع هفته دوم دی ماه با کاهش نرخ ارز ورق در بازار خودرو نیز برگشت و سیر نزولی قیمت‌ها آغاز شد. بررسی تغییر قیمت محصولات پرفروش ایران خودرو و سایپا نشان می‌دهد که اکثر آنها نسبت به هفته گذشته حدود ۵ میلیون ارزان شدند. طبق پیش‌بینی کارشناسان خودرو قیمت‌ها در صورت تداوم ثبات دلار کاهشی خواهند شد.

در ادامه قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا و تغییرات آنها نسبت به روز گذشته و همچنین پنجشنبه هفته پیش (هشتم دی‌ماه) را می‌خوانید.

قیمت ایران خودرو

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با افزایش ۱۰ میلیونی طی یک روز حوالی ۴۷۰ میلیون تومان قیمت خورد. این خودرو نسبت به هفته گذشته ثابت مانده است.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نسبت به روز گذشته و هفته گذشته ثابت ماند و ۴۹۰ میلیون اعلام شد.

قیمت پژو ۲۰۷ دستی پانوراما نسبت به روز گذشته ثابت ماند اما طی یک هفته ۵ میلیون ارزان شد.

قیمت سمند EF۷  نسبت ثابت ماند اما طی یک هفته اخیر ۵ میلیون گران شده است و حالا ۴۷۰ میلیونی است.

قیمت تارا دنده ای هم با افزایش ۱۰ میلیونی حوالی  ۶۴۰ میلیون تومان خریدوفروش می شود، این خودرو هفته پیش  ۶۳۰ میلیون بود.

قیمت دنا اتوماتیک توربو پلاس نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون ارزان شد و به ۷۴۰میلیون رسید. قیمت این خودرو هفته گذشته نیز ۷۴۰ میلیون بود.

قیمت رانا پانوراما پلاس با کاهش ۵ میلیونی طی روز گذشته به ۵۲۰ میلیون تومان رسید. رانا پانوراما پلاس خودرو پنجشنبه هفته گذشته نیز همین قیمت بود.

قیمت سایپا

قیمت پراید ۱۱۱ نسبت به روز گذشته ثابت ماند و به  ۲۷۵ میلیون تومان شد. این خودرو هفته گذشته ۱۰ میلیون ارزان تر بود.

قیمت پراید ۱۳۱  نسبت به روز گذشته ثابت ماند اما طی هفته اخیر ۵ میلیون گران شد و به ۲۵۵ میلیون رسید.

قیمت تیبا صندوق دار SX بنزینی نسبت به روز گذشته ثابت ماند. قیمت این خودرو که ۲۹۵ میلیون است طی هفته اخیر ۵ میلیون بالا رفته است.

قیمت ساینا S دنده ای‌ با افزایش ۱۰ میلیونی طی یک هفته به ۳۱۵ میلیون تومان رسید. این خودرو نسبت به دیروز تغییر قیمت نداشته است.

قیمت کوییک دنده ای R  نسبت به هفته گذشته ۵ میلیون گران شد و به ۳۱۰ میلیون رسید، با این حال قیمت این خودرو نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است.

قیمت شاهین هم به ۵۴۰ میلیون شد. این خودرو هفته گذشته ۵ میلیون ارزان تر بود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها