کد خبر : 81967

موج جدید افزایش قیمت خودرو شروع شد؟ | جدول

موج جدید افزایش قیمت خودرو شروع شد؟ | جدول

طی روزهای گذشته خبرهای ضدونقیضی از ثبات بازار خودرو به گوش‌ می‌خورد، درحالی که بررسی معاملات نشان می‌دهد قیمت خودرو همچنان روند صعودی خود را حفظ کرده است. در ادامه قیمت روز محصولات پرفروش ایران خودرو و سایپا آماده است.

به گزارش خودروتک به نقل از اقتصادآنلاین؛ روز گذشته قیمت دلار دوباره بالا رفت، بازار خودرو هم چشم انتظار نرخ ارز است و سه ماهی می‌شود که هر روز قله‌های جدیدی را فتح می‌کند، طبق انتظار با افزایش قیمت مواجه شد.

در این میان وزارت صمت بالاخره به آشفتگی بازار خودرو واکنش نشان داد و اعلام کرد که وضعیت بازار خودرو از سال ۹۷ اینگونه است. این وزارتخانه از کاهش تولید خودروهای داخلی، تولید خودروهای ناقص و دپوی آن، تبدیل خودرو به کالای سرمایه‌ای، هجوم دلالان و عدم وجود اهرم‌های لازم برای اخذ مالیات به عنوان گره کور بازار خودرو یاد کرده است و تاکید کرده است که با رشد ۵۰ درصدی تحویل خودرو و توقف تولید خودورهای ناقص و دپوی آنها هم حریف آشفتگی‌ها نشده است.

حال باید منتظر ماند و دید که با وضعیت رو به رشد قیمت خودرو و وعده‌هایی که این وزارتخانه برای مدیریت بازار خودرو داده بود آیا استیضاح جدیدی در انتظار وزیر صمت دولت رییسی است یا خیر.

در ادامه قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا و تغییرات آنها طی ۷ روز اخیر (۲۰ الی ۲۷ آذرماه) را می‌خوانید.

قیمت ایران خودرو

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که معاملات هفته گذشته را با ۳۸۰ میلیون به پایان رسانده بود با ثبت افزایش ۱۲ میلیون تومانی به  ۳۹۲میلیون تومان رسید. قیمت این خودرو طی ۷ روز گذشته ۲۷ میلیون بالا رفته است.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ هم ۱۵ میلیون افزایش ثبت کرد و ۴۵۰ میلیون تومان قیمت خورد تا نسبت به یکشنبه هفته گذشته ۳۲ میلیون گران شود.

نسخه دستی پژو ۲۰۷ نیز  ۱۵  میلیون افزایش را ثبت کرد و قیمت پژو ۲۰۷ دستی پانوراما امروز۵۳۵ میلیون تومان به ثبت رسید. این خودرو نیز نسبت به ۲۰ ماه ۳۰ میلیون گران شده است.

قیمت پژو پارس LX هم ۱۰ میلیون بالا رفت و ۴۸۵ میلیون تومان اعلام شد درحالی که قیمت آن اول بیستم آذر ۳۵ میلیون ارزان تر بود.

قیمت رانا پانوراما با ثبت افزایش ۱۰ میلیون تومانی به ۴۵۰  میلیون تومان رسید و نسبت به یکشنبه هفته گذشته۴۰میلیون گران شد.

قیمت سمند EF۷   حوالی ۴۲۰ میلیون ثابت ماند. این خودرو در معاملات هفته گذشته ۴۰۰ میلیون تومان فروخته می شد.

قیمت سایپا

قیمت پراید ۱۱۱ با ثبت ۵ میلیون تومان افزایش به ۲۲۷ میلیون تومان رسید و نسبت به هفت روز گذشته حدود ۸ میلیون گران شد.

قیمت پراید ۱۳۱ هم ۴ میلیون تومان گران شد و به ۲۱۷ میلیون تومان رسید. این مدل نیز طی  یک هفته ۱۳  میلیون گران شده است.

ساینا (S دنده ای‌) هم ۵ میلیون افزایش قیمت داشت. قیمت ساینا با این افزایش به ۳۶۵ میلیون تومان رسید درحالی که بیستم همین ماه هفته گذشته ۱۸ میلیون ارزان تر بود.

قیمت کوییک دنده ای ۱۴۰۱ به ۲۶۰ میلیون رسیده است که نسبت به هفته گذشته ۱۵میلیون گران شده است. 

قیمت شاهین G مدل ۱۴۰۱ حوالی ۴۶۰ میلیون خریدوفروش می شود که به معنای افزایش ۷۵ میلیونی طی یک هفته است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها