کد خبر : 81943

پژو 206 امروز هم گران شد

پژو 206 امروز هم گران شد

رکوردزنی‌های قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا تمامی ندارد. در معاملات روز گذشته بازار خودرو نیز شاهد رشد قیمت‌ها بودیم. همچنین خودورهای داخلی نسبت به چهارشنبه هفته گذشته به طور میانگین حدود ۲۰ میلیون تومان گران شدند.

به گزارش خودروتک به نقل از اقتصادآنلاین؛ بالاخره بعد از حدود سه ماه رشد متوالی قیمت خودرو بالاخره روز گذشته نمایندگان مجلس معترض شدند، وزیر صمت نیز در ابتدای پاسخش از مساله خودرو به عنوان بحث شیرین یاد کرد و گفت که بحث شیرین خودرو باعث شده که به طور مرتب در صحن برای پاسخ‌گویی به سوالات نمایندگان حاضر شوم.

وزیر صمت گفته است که عرضه خودروی سواری نسبت به ۸ ماهه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش پیدا کرده است، اما شرایط امروز معاملات خودرو حاکی از این است که رشد ۳۲ درصدی هم کارساز نبوده است یا شاید به دست مصرف کننده واقعی نرسیده که با چنین آشفته بازاری مواجه هستیم. 

فاطمی امین از ورود خودروهای وارداتی به گمرک از هفته آینده نیز خبر داده است و دلیل گرانی‌ها را متوازن نبودن عرضه و تقاضای بازار خودرو دانسته که ناشی از آشفتگی نظام ارزی است اما طبق گفته او با واردات می‌توان عرضه و تقاضا را کنترل کرد.

حالا باید منتظر ماند و دید که واردات خودرو، رشد قیمت‌ خودورهای داخلی را متوقف می‌کند یا خیر، آن هم در شرایطی که به گفته کارشناسان خودروهای قیمت پایین (بخش عمده‌ای از معاملات این روزهای بازار مربوط به خریدوفروش پراید، تیبا، ساینا و کوییک است) تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای برای جلوگیری از کاهش ارزش پول شده است.

در ادامه قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا و تغییرات آنها نسبت به روز گذشته و همچنین چهارشنبه هفته پیش (۱۶ آذرماه) را می‌خوانید.

قیمت ایران خودرو

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲  با افزایش ۵ میلیون تومانی به ۳۷۵ میلیون تومان رسید و نسبت به هفته گذشته نیز ۲۵ میلیون گران شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ امروز هم  ۵ میلیون بالا رفت و به ۴۳۰ میلیون رسید درحالی که هفته گذشته ۴۱۲ میلیون تومان قیمت داشت.

نسخه دستی پژو ۲۰۷ نیز ۵ میلیون تومان گران شد. قیمت پژو ۲۰۷ دستی پانوراما امروز به ۵۲۰ میلیون تومان رسید، درحالی که چهارشنبه هفته گذشته ۴۵ میلیون ارزان تر بود و ۴۷۵ فروخته می شد.

قیمت سمند EF۷  نسبت به دیروز حوالی ۴۰۵ میلیون ثابت ماند اما هفته گذشته ۳۸۴ میلیون تومان بود.

قیمت تارا دنده ای هم با افزایش ۱۰ میلیونی حوالی ۵۴۵ میلیون تومان خریدوفروش می شود، این خودرو هفته پیش ۵۱۸ میلیون بود، یعنی ۲۷ میلیون ارزان تر!

قیمت دنا اتوماتیک توربو پلاس هم حوالی ۶۴۰ میلیون ثابت ماند اما هفته گذشته ۳۵ میلیون ارزان تر بود و با قیمت  ۶۰۵ تومان فروخته می شد.

قیمت رانا پانوراما پلاس هم  بدون تغییر ۴۲۵ میلیون تومان ثابت ماند. رانا پانوراما پلاس خودرو چهارشنبه هفته گذشته ۳۹۸ میلیون بود.

قیمت سایپا

قیمت پراید ۱۱۱ نسبت به روز گذشته تغییری نکرد و ۲۲۲ میلیون تومان اعلام شد. اما هفته گذشته ۲۱۸ میلیون بود.

پراید ۱۳۱ هم ۲۰۸ میلیون تومانی ماند. قیمت پراید ۱۳۱ طی یک هفته ۴ میلیون گران شده است.

قیمت تیبا صندوق دار SX بنزینی نسبت به روز گذشته تغییری نداشت ۲۳۵ میلیون تومان اعلام شد اما طی یک هفته اخیر ۱۴ میلیون گران شده است.

قیمت ساینا S دنده ای‌ نیز بدون تغییر ۲۵۳ میلیون تومان ثبت شد اما نسبت به هفته گذشته ۱۵ میلیون ارزان تر بود.

قیمت کوییک دنده ای R نیز ۲۵۵ میلیون شد، قیمت این خودرو هفته گذشته ۲۳۹ میلیون تومان بود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها