کد خبر : 81488

4 تویوتایی که احتمالاً وارد بازار خودرو می شوند + تصاویر و مشخصات فنی

4 تویوتایی که احتمالاً وارد بازار خودرو می شوند + تصاویر و مشخصات فنی

طبق آخرین اخبار واردات خودرو، صلاحیت شرکت ایرتویا (نماینده تویوتا در ایران) توسط وزارت صنعت جهت انجام واردات تایید شده است؛ بنابراین ورود خودروهای اقتصادی تویوتا به ایران قطعی به نظر می‌رسد. در ادامه چهار محصول تویوتا را که جزو گزینه‌های احتمالی برای واردات خودرو به کشور محسوب می‌شوند، به حضورتان معرفی می‌کنیم.

به گزارش خودروتک به نقل از اقتصادآنلاین، آن‌طور که نشانه‌ها حکایت می‌کنند، ظاهرا بالاخره بعد از حدود چهار سال گره واردات خودرو در حال باز شدن است و مشتریان می‌توانند به جز خودروهای قدیمی داخلی یا وارداتی، محصولات نسبتا جدید و روز دنیا را طی ماه‌های آینده در بازار کشورمان خریداری کنند.

البته سقف قیمت ۲۰ هزار دلار باعث می‌شود تا صرفا خودروهای اقتصادی و میان‎قیمت امکان ورود به کشور را داشته باشند که البته در شرایط خاص بازار خودروی ایران، همین مدل‌ها نیز می‌توانند بسیار تاثیرگذار و مهم باشند.

به هر ترتیب وزارت صنعت بالاخره بعد از چند ماه تاخیر اسامی شرکت‌های مجاز واردکننده خودرو را اعلام کرد که در میان آنها نام نماینده برند تویوتا در ایران یعنی شرکت ایرتویا نیز به چشم می‌خورد. از آنجا که این شرکت ظرف سال‌ها و دهه‌های گذشته صرفا به امر واردات محصولات تویوتا و ارائه خدمات به این خودروها فعالیت داشته است، بنابراین می‌توان اطمینان داشت که حضور خودروهای وارداتی تویوتا با مدل ۲۰۲۲ -۲۰۲۳ در کشور قطعی خواهد بود.

 

اما حالا که کلیت این موضوع به قطعیت نزدیک شده، بهتر است وارد جزئیات آن شویم و بررسی کنیم کدام محصولات اقتصادی تویوتا در بازار کشورهای اطراف ایران وجود دارند که قادر به دریافت تاییدیه حضور در کشورمان به عنوان خودرو وارداتی زیر ۲۰ هزار دلار هستند. در ادامه چهار مدل از خودروهای وارداتی تویوتا در کشورهای اطراف ایران را بررسی کرده‌ایم که پیک قیمتی آنها کمتر از ۲۰ هزار دلار بوده و امکان ورود به کشور ما برایشان فراهم است.

تویوتا Raize مدل ۲۰۲۳

شرکت تویوتا در سال ۲۰۱۹ محصول جدیدی به نام رِیز را توسط زیرمجموعه خود یعنی شرکت دایهاتسو به بازار فرستاد. تویوتا رِیز یک کراس اوور کوچک اما خوش استایل است که فرم بدنه آن تقریبا به سبک طراحی‌های جعبه‌ای تعلق دارد و درکل ظاهری امروزی به عنوان یک خودروی نه‌چندان گران‌قیمت از خود به نمایش می‌گذارد.

معرفی چهار محصول تویوتا به عنوان گزینه‌های اصلی واردات خودرو به ایران

 فضای داخلی جادار از دیگر ویژگی‌های مثبت این محصول به حساب می‌آید که باعث می‌شود حضور آن در کشورمان با استقبال نسبتا مناسب خانواده‌ها مواجه شود. این خودرو فعلا در کشورهای همسایه جنوبی ایران از دو نوع قوای محرکه نیروی خود را تامین می‌کند. پیشرانه تنفس طبیعی ۱.۲ لیتری و موتور ۱ لیتری توربوشارژ به همراه گیربکس CVT اتوماتیک، بازیگران اصلی بخش فنی تویوتا ریز ۲۰۲۳ به حساب می‌آیند. 

معرفی چهار محصول تویوتا به عنوان گزینه‌های اصلی واردات خودرو به ایران

بیشترین قدرت موتور تنفس طبیعی و توربوشارژ تویوتا ریز به ترتیب معادل ۸۷ و ۹۷ اسب بخار ذکر شده است که نشان از توان فنی نه‌چندان مهیج اما کافی این خودروها جهت تامین خواسته‌های کاربران خانوادگی و عادی دارد. قیمت تویوتا Raize در مدل مجهز به پیشرانه تنفس طبیعی حدود ۱۵ هزار دلار (بدون احتساب عوارض دولتی) بوده و ارزش نسخه توربوشارژ که علاوه بر توان فنی بهتر، از آپشن ها و امکانات متنوع‌تری نیز سود می‌برد، به حوالی ۱۶۵۰۰ دلار می‌رسد.

اگر آن طور که برخی منابع اعلام کرده‌اند، تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور کمتر از ۱۰۰۰ سی سی برابر ۱۰ درصد باشد، آن وقت انتظار داریم که تویوتا ریز در بازار بورس ایران با قیمتی در محدوده تقریبی ۷۰۰ میلیون تومان حاضر شود. قاعدتا در این رنج قیمت تویوتا رِیز می‌تواند حریف قدری برای کراس‌ اوورهای چینی و مونتاژ داخل محسوب شود.

تویوتا کرولا ۲۰۲۳

تویوتا کرولا همواره یکی از محبوب‌ترین، بادوام‌ترین و خوش‌فروش‌ترین سدان‌های شرکت تویوتا در سراسر جهان به شمار رفته و در ایران نیز بسیاری از مشتریان با نسل‌های مختلف آن خاطره‌سازی کرده‌اند. اما حالا جدیدترین نسل تویوتا کرولا با مدل ۲۰۲۳ این امکان را دارد که مجددا به خدمت مشتریان ایرانی درآید.

 تویوتا کرولا مدل ۲۰۲۳ در قالب تیپ‌های مختلف به کشورهای اطراف ایران وارد شده است، اما آن تیپ‌هایی از این خودرو که احتمالا مجوز ورود به کشور را دریافت خواهند کرد، صرفا به موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری و گیربکس اتوماتیک سی وی تی مجهز هستند.

معرفی چهار محصول تویوتا به عنوان گزینه‌های اصلی واردات خودرو به ایران

این پیشرانه قادر است حداکثر توانی در حد ۱۲۱ اسب بخار و ۱۵۴ نیوتن متر گشتاور به سوی چرخ‌های جلو ارسال کند و توان حرکتی نسبتا معمولی در اختیار کاربران خود بگذارد. نکته مثبت تویوتا کرولا، کیفیت و دوام فنی بسیار بالای آن است که همواره زبانزد مشتریان بوده و باعث شده تا تویوتا کرولا به یکی از نمادهای باکیفیت‌ترین خودروهای جهان تبدیل شود.

قیمت تویوتا کرولا ۲۰۲۳ مجهز به موتور ۱.۶ لیتری در بازار کشورهای اطراف ما طیف‌های مختلفی را در برمی‌گیرد که دو مدل آن کمتر از ۲۰ هزار دلار ارزش دارند. نسخه پایه این خودرو با قیمت فوب ۱۸ هزار و ۶۰۰ دلار به فروش می‌رسد و تیپ گران‌تر در محدوده ۱۹ هزار و ۲۰۰ دلار در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

معرفی چهار محصول تویوتا به عنوان گزینه‌های اصلی واردات خودرو به ایران

 بنابراین احتمال می‌رود که قیمت حدودی تویوتا کرولا ۲۰۲۳ در بورس کالای ایران با احتساب عوارض و هزینه‌های عمومی چیزی نزدیک به یک میلیارد تومان بشود. البته باید منتظر ماند و دید فرآیند تعرفه گذاری روی خودروهای وارداتی به چه نحوی صورت می‌گیرد تا بتوان به صورت دقیق‌تر قیمت این دست خودروها را محاسبه کرد.

تویوتا یاریس سدان ۲۰۲۳

یکی از جدیدترین محصولات اقتصادی شرکت تویوتا که در همکاری با شرکت دایهاتسو به تولید رسیده و روانه بازار کشورهای نه‌چندان ثروتمند شده، تویوتا یاریس سدان مدل ۲۰۲۳ است. این خودرو برخلاف نسل پیشین یاریس سدان، طراحی ظاهری نسبتا دلنشین تری ارائه می‌دهد و به دلیل بهره‌مندی از استایلی شبیه به خودروهای فستبک می‌تواند راحت‌تر از گذشته با مشتریان ارتباط برقرار کنند. با رصد بازار کشورهای میزبان این خودرو نیز می‌توان دریافت که این خودرو به عنوان یک سدان اقتصادی کوچک، مورد توجه مشتریان در آن بازارها قرار گرفته است.

معرفی چهار محصول تویوتا به عنوان گزینه‌های اصلی واردات خودرو به ایران

همچنین طراحی داخلی تویوتا یاریس سدان جلوه‌ای تقریبا جذاب از خود به نمایش می‌گذارد که در کنار استفاده از متریال نسبتا باکیفیت و روکش‌های چرم مصنوعی، توانسته محیطی فراتر از انتظار را در داخل اتاق یاریس سدان ۲۰۲۳ برای کاربران فراهم بیاورد. بنابراین عواملی مثل استایل ظاهری نسبتا دلنشین، طراحی داخلی جذاب، کابین تقریبا باکیفیت و جادار و امکانات مناسب، از عواملی هستند که نوید آینده‌ای درخشان را برای این سدان ژاپنی در بازار ایران می‌دهند.

معرفی چهار محصول تویوتا به عنوان گزینه‌های اصلی واردات خودرو به ایران

لازم به ذکر است که تویوتا یاریس سدان مدل ۲۰۲۳ به موتور ۴ سیلندر تنفس طبیعی ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گیربکس اتوماتیک سی وی تی به میدان آمده است. محدوده قیمتی این خودرو نیز در بازه ۱۶ تا ۱۹ هزار دلار جا می‌گیرد.

تویوتا راش ۲۰۲۳

تویوتا راش ۲۰۲۳ یک کراس اوور نسبتا جمع‌وجور محسوب می‌شود و آمده تا فاصله بین شاسی بلندهای تقریبا گران‌قیمت‌تر نظیر راوفور و محصولات اقتصادی با قیمت پایین‌تر را به نحوی پر کند که خانواده‌های با توان مالی کمتر نیز بتوانند از مزایای تصاحب یک کراس اوور ساخت تویوتا بهره‌مند شوند. البته طراحی بیرونی و داخلی این خودرو شاید خیلی دل‌چسب نباشد و خودروهای شاسی بلند قدیمی‌تر را در ذهن بیننده تداعی کند.

معرفی چهار محصول تویوتا به عنوان گزینه‌های اصلی واردات خودرو به ایران

پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی به قدرت ۱۰۵ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۱۳۵ نیوتن متر به علاوه گیربکس اتوماتیک چهار سرعته گرد هم آمده‌اند تا صرفا به تامین نیازهای حداقلی مشتریان خانوادگی بپردازند. بنابراین این خودرو به عنوان یک کراس اوور نسبتا خوش قیمت می‌تواند مورد توجه برخی خانواده‌ها قرار گیرد، هرچند که احتمالا در بازار ایران استقبال از آن چندان بالا نخواهد بود.

معرفی چهار محصول تویوتا به عنوان گزینه‌های اصلی واردات خودرو به ایران

 قیمت تویوتا راش در محدوده ۱۷ تا ۱۹ هزار دلار قرار دارد و در بازار ایران احتمالا به دسته خودروهای ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومانی می‌پیوندد. البته شاید ایرتویا به آینده تویوتا راش در ایران امید چندانی نداشته باشد و از عرضه آن صرف نظر کند. چراکه نه استایل این خودرو و نه نمای داخلی و سطح امکانات آن برای مشتری ایرانی در رنج قیمت ۸۰۰ میلیون تومان چندان جذابیتی ندارد.

در پایان باید به اطلاع برسانیم علاوه بر چهار مدل ذکر شده در بالا، احتمال می‌رود که خودروهای جدیدتری همچون تویوتا آیگو ایکس به عنوان یک کراس اوور کوچک جذاب و همچنین تویوتا یاریس هاچبک نیز در محدوده قیمتی نزدیک ۲۰ هزار دلار به بازار ایران وارد شوند. البته با توجه به آنکه قیمت فوب آنها به سقف قیمتی در نظر گرفته شده برای ورود خودرو به ایران بسیار نزدیک است، هنوز معلوم نیست که این دو مدل بتوانند در کشورمان حضور پیدا کنند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها