کد خبر : 81221

آخرین قیمت خودروها در بازار | تقریباً همه گران شدند!

آخرین قیمت خودروها در بازار | تقریباً همه گران شدند!

پس از آنکه بازار خودرو در ابتدای هفته با افزایش‌های چند میلیونی همراه بود و به طور مشخص در دو روز ابتدایی شاهد جهش قیمت بسیاری از مدل‌های پرتقاضای داخلی بودیم؛ حالا دو روزی می‌شود که قیمت‌های در اغلب خودروها بدون تغییر باقی مانده‌است. در معاملات روز چهارشنبه تنها دو خودروی ۲۰۶ تیپ ۲ و دنا اتوماتیک افزایش قیمت را ثبت کردند.

به گزارش خودروتک به نقل از اقتصادآنلاین؛ به گفته مسئولان وزارت صمت، واردات خودرو رسما با معرفی شرکت‌های مجاز آغاز شده است و ثبت سفارش خودروها در حال انجام است؛ حتی منوچهر منطقی در نشست خبری روز چهارشنبه اعلام کرد که در آینده خودروهای وارداتی،‌به صورت اقساطی عرضه خواهد شد. از دیگر خبرهای خودرویی که در این نشست مطرح شد، آغاز فروش اقساطی خودروهای داخلی از سال آینده، معرفی ۹ خودروی جدید و تولید خودروهای اقتصادی بود. با این وجود این موج‌های خبری هم فعلا نتوانسته است بازار خودرو را کاهشی کند.

همانگونه که بارها گفته شد،‌ متغیرهای اصلی اثرگذار بر بازار خودرو انتظارات تورمی و نرخ دلار است که فعلاً سیگنال کاهشی از طرف آن ها وجود ندارد. به نظر می‌رسد که مسئولان با توجه به شرایط موجود سعی می‌کنند با انتشار اخبار مثبت و به بیان دقیق‌تر وعده درمانی، افزایش قیمت را کنترل کنند. موضوعی که تنها به تعمیق رکود بازار خودرو می انجامد.

در معاملات روز چهارشنبه نیز خودروهای داخلی پرتقاضا غالباً بدون تغییر بودند و تنها قیمت دنا اتوماتیک افزایش ۵میلیون تومانی را تجربه کرد و قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲، یک میلیون تومان افزایش یافت.

قیمت ایران خودرو

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ۲ با افزایش یک میلیون تومانی به ۳۱۰ میلیون تومان رسید.

قیمت دنا توربو اتوماتیک نیز افزایش ۵ میلیون تومانی را تجربه کرد و به ۵۳۰ میلیون تومان رسید.

قیمت پژو پارس که در این هفته افزایشی بود، در جریان معاملات روز چهارشنبه بدون تغییر بود. قیمت پژو پارس LX این هفته با افزایش ۶ میلیون تومانی به ۴۰۰ میلیون تومان رسید. قیمت پژو پارس ELX-TU5 نیز این هفته با افزایش ۷ میلیونی به ۴۴۵ میلیون تومان رسید.

قیمت رانا پلاس هم این هفته با افزایش ۵ میلیون تومانی به ۳۵۰ میلیون تومان رسید.

قیمت ایران خودرو

قیمت سایپا

قیمت پراید ۱۱۱ همچنان بدون  تغییر همچنان بر روی ۲۰۴ میلیون تومان باقی مانده است.

قیمت کوییک که پس از مدت‌ها،‌ تغییر قیمت را تجربه کرده بود،‌در معاملات روز چهارشنبه بدون نوسان بود. قیمت کوییک معمولی ۲۰۸ میلیون تومان و قیمت کوییک R نیز ۲۱۶ میلیون تومان در بازار روز چهارشنبه اعلام شد.

قیمت سایپا

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها