کد خبر : 76097

جدیدترین شرایط و مدارک لازم برای خرید لاستیک دولتی / قیمت لاستیک دولتی برند های مختلف در خرداد 1401

جدیدترین شرایط و مدارک لازم برای خرید لاستیک دولتی / قیمت لاستیک دولتی برند های مختلف در خرداد 1401

خرید لاستیک دولتی در شرایط افزایش قیمت لاستیک در بازار یک گزینه مناسب برای بسیاری از مالکان خودرو است. قیمت لاستیک دولتی برحسب سایز تایر و شرکت تولید کننده معمولا بین 10 تا 35 درصد زیر قیمت بازار است.

خرید لاستیک دولتی در شرایط کنونی بازار خودرو انتخاب بسیاری از مالکان خودرو است. خرید لاستیک دولتی از شرکت های داخلی امکانپذیر است. خرید لاستیک دولتی شامل لاستیک های خارجی و وارداتی نمی شود. خرید لاستیک دولتی به صورت نامحدود نیست و به صورت سهمیه ای عرضه می شود. خرید لاستیک دولتی نیاز به ثبت نام و ارائه مدارک دارد. در ادامه شرایط خرید لاستیک دولتی را مرور می کنیم.

خرید لاستیک دولتی

خرید لاستیک دولتی در حال حاضر شامل لاستیک های مارک، ایران تایر، گلدستون، لاستیک بارز، کویر تایر و یزد تایر می شود. لاستیک هایی که براساس آنچه مصرف کنندگان می گویند مارک های بارز و ایران تایر طرفدار بیشتری برای خرید لاستیک دولتی دارند.

لاستیک خودرو با قیمت دولتی در اختیار نمایندگی های منتخب قرار می گیرد و آنها با ثبت نام از متقاضیان اقدام به توزیع لاستیک با قیمت دولتی می کنند. خرید لاستیک دولتی به 2 صورت حضوری و آنلاین قابل انجام است که البته مصرف کنندگان اغلب خرید لاستیک دولتی حضوری را ترجیح می دهند چرا که از نزدیک می توانند کیفیت لاستیک خودرو را تا حد زیادی ارزیابی کنند.

شرایط ثبت نام خرید لاستیک دولتی

همانگونه که عنوان شد خرید لاستیک دولتی نیازمند ثبت نام اولیه است و برای ثبت نام خرید لاستیک دولتی مدارکی را باید از قبل آماده کرد.

برای ثبت نام خرید لاستیک دولتی ابتدا باید ثبت نام کنید. برای ثبت نام سایت واحدی وجود ندارد. بلکه ابتدا باید وارد سایت شرکتی که قصد خرید لاستیک دولتی از آن را دارید شده و سپس به قسمت ثبت نام در سایت شرکت بروید. مثلا در مورد خرید لاستیک دولتی از شرکت کویر تایر باید وارد این آدرس شوید: https://kavirtire.ir/esale/register

برای ساخت پروفایل یا همان ثبت نام نیاز به کد ملی و شماره موبایل است. نکته مهم این است که برای خرید لاستیک دولتی حتما اطلاعات مالک خودرو باید وارد شود.

مدارک لازم برای خرید لاستیک دولتی

برای ثبت نام و خرید لاستیک دولتی باید اطلاعات هویتی و آدرس مالک خودرو و همچنین مشخصات خودرو را وارد کنید. مدارک لازم برای خرید لاستیک دولتی نیز باید در سایت آپلود شوند. این مدارک شامل اسکن رنگی روی کارت ملی مالک خودرو و همچنین اسکن رنگی پشت و روی کارت خودرو می شود. کارت ملی باید متعلق به مالک خودرو باشد.

نکته مهم: تصویر اسکن شده حتما باید رنگی باشد. پس از کپی سیاه و سفید مدارک اسکن نگیرید. حجم تصاویر اسکن شده نباید بیشتر از 100 کیلوبایت باشد. پس حتما حجم عکس های آماده ارسال مدارک را پایین بیاورید. این کار را می توانید با برنامه های مختلف از جمله نرم افزار Paint که روی تمام نسخه های ویندوز وجود دارد انجام دهید.

نکات خرید لاستیک دولتی

خرید لاستیک دولتی براساس ضوابط کنونی هر سال یکبار امکانپذیر است و در هر بار می توان تا 4 حلقه لاستیک به قیمت دولتی به صورت آنلاین و یا 2 حلقه به صورت حضوری خریداری کرد. همچنین مشخصات خودروی انتخابی شما با مشخصات مندرج در کارت خودرو می‌بایست یکسان باشد، در غیر اینصورت سفارش لغو خواهد شد.

نکته مهم در مورد خرید لاستیک دولتی به صورت آنلاین

کسانی که خرید آنلاین را انجام داده و لاستیک با پست برای آنها ارسال می شود، هنگام تحویل لاستیک باید کارت ملی خریدار که در سایت ثبت نام درج شده است را به مامور پست ارائه کنند. هنگام خرید آنلاین و حضوری، از سایز صحیح تایر مناسب خودروی خود و تعداد تایر اطمینان حاصل کنید چرا که بعدا تعویض آن یا امکانپذیر نبوده و یا مستلزم طی کردن مراحل دشواری خواهد بود.

قیمت لاستیک دولتی

قیمت لاستیک دولتی همانطور که گفته شد نسبت به تایرهای خارجی که با افزایش ارز ، قیمت آنها نیز افزایش پیدا می کند، کمتر بوده که این می تواند برای هر راننده ای بخصوص رانندگان تاکسی صرفه اقتصادی بیشتری داشته باشد. مبلغ نهایی قابل پرداخت براساس قیمت مصوب تایر، هزینه حمل (به ازاء هر حلقه تایر ۳۷۶،۲۶۲ ریال) و مالیات بر ارزش افزوده (۹ درصد) محاسبه شده است. قیمت لاستیک دولتی نسبت به بازار برحسب سایز بین 10 تا 35 درصد کمتر است.

قیمت لاستیک دولتی کویر تایر

سایز تایر

قیمت تایر (تومان)

۱۴

۶۴۰۰.۰۰۰

۱۵

۷۵۰.۰۰۰

۱۶

۸۵۰.۰۰۰

۱۸

۱.۳۳۰.۰۰۰

قیمت لاستیک دولتی بارز

سایز تایر

قیمت تایر (تومان)

۱۳

۵۰۰.۰۰۰

۱۴

۶۰۰.۰۰۰

۱۵

۶۰۰.۰۰۰

۱۸

۱.۳۰۰.۰۰۰

قیمت لاستیک دولتی ایران تایر

سایز تایر

قیمت تایر (تومان)

۱۳

۵۰۰.۰۰۰

۱۴

۷۲۵.۰۰۰

۱۵

۷۵۰.۰۰۰

۱۸

۱.۷۵۰.۰۰۰

قیمت لاستیک دولتی گلدستون

سایز تایر

قیمت تایر (تومان)

۱۳

۳۶۰.۰۰۰

۱۵

۳۹۰.۰۰۰

۱۸

۹۰۰.۰۰۰

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها