کد خبر : 75190

قیمت امروز خودرو شاهین سایپا | روند افزایشی قیمت خودرو شاهین | بازار در انتظار شاهین 1401

قیمت امروز خودرو شاهین سایپا | روند افزایشی قیمت خودرو شاهین | بازار در انتظار شاهین 1401

قیمت خودرو شاهین در بازار خودرو به مانند دیگر خودروها روند افزایشی دارد.

به گزارش خودروتک، قیمت خودرو شاهین از ابتدای عرضه تا کنون اغلب روند کاهشی داشته است. قیمت خودرو شاهین باتوجه به قیمت گذاری بهتر از سوی نهاد قیمت گذار، نسبت به دیگر خودروها روند نوسانی کمتری را طی کرده است. قیمت خودرو شاهین در اغلب مواقع نزدیک به قیمت کارخانه بوده است که از همان قیمت گذاری منطقی ناشی می شود. با این حال قیمت خودرو شاهین نیز مانند دیگر خودروها تابع تغییرات قیمت بازار است. نزدیکی قیمت خودرو شاهین در بازار و کارخانه یکی از عوامل دور شدن سفته بازان از این خودرو به حساب می آید.

قیمت خودرو شاهین در یکشنبه 28 فروردین 1401

قیمت خودرو شاهین همچنان برخلاف روند سال گذشته افزایشی دنبال می شود. روندی که برگرفته از کلیت جریان حاکم بر قیمت خودرو در بازار است. این افزایش قیمت در شرایطی است که کاهش عرضه نیز بر قیمت شاهین سایپا اثر گذار بوده است. در حالی که یک ماه از سال جدید می گذرد هنوز تعداد خودروهای شاهین مدل 1401 در بازار بسیار اندک است که نشان از عرضه کم آن دارد.

قیمت خودرو شاهین امروز به 360 تا 361 میلیون تومان از سوی نمایشگاه داران خودرو قیمت داده می شود و این در حالیست که این قیمت مربوط به خودرو شاهین مدل 1400 است و هنوز قیمت مدل 1401 در بازار کشف قیمت نشده است.

قیمت خودرو شاهین مدل 1401

در حالی که به آخرین روزهای اولین ماه سال 1401 می رسیم هنوز بازار با وفور خودرو سایپا شاهین مدل 1401 رو به رو نشده است. اما امروز چند آگهی فروش شاهین مدل 1401 در یکی از سایت های خرید و فروش خودرو درج شده است. قیمت اعلامی فروشنده برای این خودرو 450 میلیون تومان است که تقریبا 100 میلیون تومان از قیمت کنونی خودرو شاهین مدل 1400 در بازار قیمت داده شده است.

این قیمت اعلامی نشان می دهد که هنوز تا رسیدن به قیمت تعادلی شاهین مدل 1401 در بازار فاصله زیادی داریم و اکنون زمان خرید مدل امسال خودرو سایپا شاهین فرا نرسیده است. با افزایش شاهین های تحویلی مدل سال، قطعا این قیمت خواهد شکست. چرا که به اعتقاد اکثر فروشندگان خودرو قیمت خودرو شاهین در حال حاضر ظرفیت بازگشت به محدوده 400 میلیون تومان را ندارد.

تصویر آگهی خودرو سایپا شاهین در سایت باما

قیمت خودرو شاهین مدل 1401

قیمت خودروشاهین سایپا مدل 1400در دوشنبه 22 فروردین

قیمت خودرو شاهین در حالی که در چند ماه آخر سال 1400 اغلب در محدوده قیمت کارخانه بود، از نیمه فروردین 1401 بار دیگر شروع به اوج گیری کرد و امروز قیمت این خودرو به 355 میلیون تومان رسیده است که نشان می دهد شاهین در بازار حدودا 12 میلیون تومان از قیمت کارخانه گرانتر است. نکته مهم این است که این قیمت هنوز به خودرو شاهین مدل 1400 تعلق دارد و هنوز خودروهای شاهین مدل 1401 به بازار خودرو نرسیده و قیمت آن درنیامده است.

مورد جالب قیمت خودرو شاهین

قیمت خودرو شاهین

خودرو سایپا شاهین از آخرین روزهای سال 99 به مشتریان تحویل داده شد و اولین قیمت خودرو شاهین در بازار پس از تعطیلات عید 1400 مشخص شد که البته قیمت نوبرانه بود و حتی بالای 500 میلیون نیز از سوی فروشندگان قیمت داده می شد. اولین قیمت به ثبات رسیده سایپا شاهین در محدوده 400 تا 410 میلیون تومان بود که از اوایل خرداد 1400 به ثبت رسید و البته روند قیمت خودرو شاهین همواره نزولی ادامه یافت. با افزایش تعداد شاهین های تحویلی از یک سو و افزایش قیمت کارخانه آن که حاشیه سود سفته بازی شاهین را کم کرد، کاهش قیمت خودرو شاهین در بازار ادامه دار باقی ماند.

این روند کاهشی قیمت خودرو شاهین در بازار تا آنجا ادامه یافت که در شش ماهه دوم سال 1400 در اغلب زمان ها قیمت بازار و کارخانه نزدیک به هم بودند و حتی در چند مقطع قیمت خودرو شاهین در بازار یک تا 2 میلیون تومان به زیر قیمت کارخانه هم رسید.

خودرو شاهین سرآغاز فصل جدید سایپا

خودرو شاهین در ابتدا با نام رهام از سوی سایپا در اوایل تابستان 1397 رونمایی شد. قرار بود این خودرو ظرف ماه های آینده همان سال به بازار عرضه شود اما رونمایی از خودرو رهام مصادف شد با خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم های صنعت خودرو. به این ترتیب کلیه برنامه های خودروسازان دستخوش تغییر شد و تولید نبوه و عرضه این خودرو به بازار نیز دو سال و نیم به تعویق افتاد.

در این میان نام خودرو از سایپا رهام به سایپا شاهین تغییر کرد. در کنار شاهین، سایپا خودرو دیگری را هم به نام آریا طراحی کرده است که قرار است به بازار بیاید و این دو خودرو یک بار دیگر یادآور خودروهای آریا و شاهین باشند که در گذشته در ایران تولید می شدند.

قیمت خودرو شاهین

خودرو کراس اوور آریا برادر کوچک شاهین

خودرو آریا به عنوان تکمیل کننده خاطره نوستالژیک خودروهای آریا و شاهین از سوی سایپا تولید و معرفی شده است.

خودرو سایپا آریا یک کراس اوور با ظاهری جذاب است که روی پلتفرم خودرو شاهین ساخته شده و قرار است سبد محصولات این خودروسازی را تکمیل کند.

پیش از این برخی خودروهای داخلی تحت عنوان کراس هم عرضه شدند که البته در خصوص اینکه واقعا کراس هستند یا خیر نیاز به بحث فنی دارد. اما واقعیت این است که خودرو آریا را می توان اولین کراس اوور داخلی به حساب آورد.

کراس اوور سایپا خودرو سایپا آریا

قیمت خودرو شاهین و کاندیدا شدن برای عرضه در بورس کلا

دست کم دو سالی می شود که موضوع عرضه خودرو صفر کیلومتر از سوی بورس کالا هر از گاهی مطرح شده و در راس اخبار خودرویی کشور قرار می گیرد. روشی که پس از مقاومت در برابر آزادسازی قیمت خودرو و ایجاد شکاف قیمتی بالا در بازار و کارخانه و به تبع آن هجوم مردم برای ثبت نام خودرو ایجاد شد. حالا در اولین گام خودرو از دور جدید آزمون عرضه خودرو در بورس کالا ، خودرو سایپا شاهین برای عرضه در بورس کالا پذیرفته شده است. البته این اولین گام برای فروش خودرو از طریق بورس نیست. چند سال پیش نیز تلاشی برای فروش خودرو سراتو آپشنال از کانال بورس کالا انجام شد که به نتیجه ملموسی نرسید.

انتخاب خودرو شاهین به عنوان اولین خودرو برای عرضه در بورس کالا شاید به قیمت آن باز گردد. در میان خودروهای تولیدی دو خودروساز بزرگ کشور تنها خودرویی که قیمت آن در بازار و کارخانه تقریبا برابر است ، همین شاهین سایپا است. به این ترتیب خودرو سایپا شاهین به دلیل نداشتن حاشیه سود در بازار، گزینه وسوسه انگیزی برای سفته بازان به حساب نمی آید.

در این رابطه احمد رحیمی، مدیر عملیات عرضه بورس کالا جزئیات پذیرش خودروی شاهین در این بازار را تشریح کرد.

رحیمی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه خودروی شاهین در بورس کالا پذیرش شده است، اظهار کرد: با توجه به مستنداتی که ارائه شده و انجام همه مراحل قانونی، طبق مصوبات شورای عالی بورس، پذیرش انجام و مقرر شده است که 80 درصد از تولید سالانه این خودرو از طریق بورس عرضه شود.

تست تصادف خودرو سایپا شاهین

 

 

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها