کد خبر : 73681

اینجا پیکان از پراید گران تر است ! + لیست قیمت

اینجا پیکان از پراید گران تر است ! + لیست قیمت

بازار پیکان همچنان در شهرستان‌ها و روستاهای ایران داغ است و البته در تهران هم کم و بیش مشتری دارد. جالب است که بدانید برخی مدل های پیکان از پراید گران تر است و البته فعالان بازار می گویند که مشتریان نسبتا زیادی پیکان را به خرید پراید ترجیح می دهند!

به گزارش خودروتک به نقل از اقتصاد آنلاین، خودروهای قدیمی و کلاسیک مورد توجه بسیاری از افراد است. بعضی ها اعتقاد دارند که خودروهای جدید از نظر فنی و لوازم یدکی کیفیت پایینی دارند و اصطلاحا خودرو هم خودروهای قدیم!

برخی دیگر معتقد هستند خودروهای کلاسیک مد شده است و البته فعالان بازار خودرو می گویند که زنده کردن نوستالوژی ها یکی از دلایل گرایش دوباره به خودروهای قدیمی است.

 هر کدام از این خودروها و تاریخچه و داستان های خاص خود را دارند. اکثر این خودروها توسط کلکسیونرها جمع آوری و نگه داری می شود. قیمت بعضی از این خودروها برابر یا در بعضی موارد گران تر از خودروهای لوکس امروزی است اما این موضوع که استفاده شخصی از این خودروها صرفه اقتصادی دارد یا نه موضوعی قابل بررسی است.

پیکان چند؟

در حال حاضر در بازار تهران پیکان کارلوکس تولید سال ۱۳۶۰ در بازار با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان معامله می شود.

پیکان کلاسیک مدل ۶۶ در بازار ۸۹ میلیون تومان قیمت دارد. پیکان دولوکس مدل ۵۹ با ۳۶۸ هزار کارکرد ۵۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می شود.

پیکان دنده اتوماتیک نیز در بازار وجود دارد که مدل ۲۵۳۵ بوده و فابریک است. این خودرو جزو تولیدات سفارشی محسوب می شود که ۲۵۰ میلیون تومان قیمت دارد.

این پیکان شبیه پیکان دولوکس است اما تفاوت آن با دولوکس، موتوری قوی به‌قدرت ۷۳ اسب بخار و گیربکس اتوماتیک چهار دنده و دارای شیشه برقی جلو است.

خودروهای کلاسیک خارجی چند؟

برخی دیگر از خودروهای قدیمی مانند ژیان یا خودروهای کلاسیک خارجی هم در حال حاضر مشتریان خاص خود را دارد. ژیان مدل ۱۳۵۵ در بازار به قیمت ۱۲۰ میلیون تومان معامله می شود. ژیان مهاری مدل ۵۶ با قیمت ۱۹۵ میلیون تومان در دسترس است.

ژیان سیتروئن ۵۴ با کارکرد ۶۶ هزار کیلومتری با قیمت ۱۴۰ میلیون تومان در بازار معامله می شود.

دوو اسپرو دنده ای مدل ۱۹۹۳ با کارکرد ۱۹۵ هزار کیلومتر در بازار به قیمت ۹۵ میلیون تومان به فروش می رسد.

کادیلاک سویل مدل ۵۹ با قیمت ۳۵۰ میلیون تومان در بازار معامله می شود البته بسته به تمیزی خودرو مبلغ ممکن است بیشتر یا کمتر شود.

شورلت نوا مدل ۱۹۸۸ با کارکرد ۱۰۰ هزار کیلومتری به قیمت ۱۲۰ میلیون تومان معامله می شود.

شورلت بلر مدل ۱۹۵۵ با کارکرد ۱۰۰ هزار تایی خود در بازار ۱ میلیارد تومان قیمت دارد. این خودرو دارای پلاک ملی است.

شورلت کامارو مدل ۱۹۷۴ با کارکرد ۳۰۰ هزارتا ۲۰۰ میلیون تومان معامله می شود این خودرو دارای پلاک قدیم است.

خودرو بیوک مدل ۱۹۸۷ با ۲۵۰هزار کارکرد ۳۰۰ میلیون تومان معامله می شود. این خودرو دارای گیربکس اتوماتیک است.

تویتا سلیکا مدل ۱۹۹۱ با ۲۱۸ هزار کیلومتر کارکرد به قیمت ۶۵۰ میلیون تومان معامله می شود این خودرو داری گیربکس دنده ای است.

خودرو بی ام و مدل ۷۴ با قیمت ۱۲۸ میلیون تومان معامله می شود این خودرو دارای پلاک ملی است.

مشتریان پیکان را به پراید ترجیح می دهند

فعالان بازار خودرو می گویند که در برخی مناطق به ویژه شهرستان ها خرید پیکان را به خرید پراید ترجیح می دهند زیرا اعتقاد دارند که این خودرو نسبت به پراید باکیفیت تر است!

فیروز نادری، فعال بازار خودرو با اشاره به افزایش رغبت برای خرید خودروهای کلاسیک مانند پیکان به اقتصاد آنلاین می گوید: بازار پیکان در حال حاضر بیشتر در شهرستان ها رایج است و در تهران  خیلی طرفدار ندارد و خرید و فروش آن بسیار کم است.

او می گوید: رانندگی با پیکان دشوار است و این خودرو به دلیل مصرف بالای بنزین و امکانات بسیار پایین و نداشتن هیدرولیک و ترمز ای بی اس خواهان ندارد اما قطعات آن به سادگی هنوز در دسترس است.

او ادامه می دهد: پیکان به نسبت سایر خودروها فناوری بسیار ساده تری دارد و تعمیرات آن پیچیده نیست. قطعات این خودرو در لوازم یدکی فروشی ها بوده و همچنان موجود است چون این خودرو تولید ایران بوده و چندین سال نیز تولید شده است، لوازم آن به وفور یافت می شود.

او خرید و فروش خودروهای خارجی کلاسیک را البته بازاری خاص و مربوط به کلکسیون دارها می داند و توضیح می دهد: خودروهای قدیمی دیگر مانند ژیان، شورلت، فلوکس و... حالت کلکسیونی دارند و افراد مدل های سالم این خودرو ها را برای کلکسیون خود جمع آوری می کنند. این خودروها برای مصرف شخصی صرفه اقتصادی ندارد و بیشتر یک کالای لوکس به حساب می آیند و تردد آن محدود به داخل شهرهاست.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها