کد خبر : 6191

قیمت لاستیک دولتی + نحوه دریافت ( به روزرسانی اسفند 1398 )

قیمت لاستیک دولتی + نحوه دریافت ( به روزرسانی اسفند 1398 )

قیمت فروش به نرخ دولتی لاستیک‌های ایرانی در بازار پس از نزدیک به دو ماه رایزنی با وزارت صنعت و معدن افزایش یافت. در ادامه مروری خواهیم داشت بر قیمت رسمی فروش تایرهای بارز در نمایندگی‌های رسمی این شرکت.

به گزارش خودروتک به نقل از ایرنا ،  «داوود سعادتی‌نژاد» رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک درباره وضعیت کلی بازار می‌گوید: «بازار در حال حاضر مشکلی ندارد. در مورد لاستیک های باری که کامیون‌ها مشکل داشتند، با وارد شدن وزارت صنعت و ساماندهی‌شان، بازار اشباع شده است. در حال حاضر تنها برای لاستیک پراید و نیسان وانت مشکل داریم که اگر کارخانه ها درایتی داشته باشند، این هم حل می شود.»

سعادتی نژاد ادامه می‌دهد: «در حال حاضر بازار از نظر عرضه لاستیک، اشباع است. تنها قالب بعضی از لاستیک هایی را که وارداتی هستند، نداریم.»

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، از وضعیت قیمت‌ها در بازار چنین روایت می‌کند: «در حال حاضر قیمت کارخانه و بازار لاستیک تنها 10 تا 15 هزار تومان تفاوت می‌کند. همه انواع لاستیک بر اساس قیمت‌های مصوب است. بعضی از لاستیک‌ها هم حتی زیر قیمت مصوب در بازار فروخته می‌شوند. تنها تفاوت برای همان قیمت لاستیک پراید و نیسان است.»

به گفته سعادتی‌نژاد، در حال حاضر قیمت مصوب لاستیکپراید حدود 350 هزار تومان است که در بازار آزاد حدود 350 هزار تومان فروخته می‌شود. همچنین قیمت کارخانه و بازار لاستیک نیسان وانت نیز نزدیک به یک میلیون تومان، اختلاف دارد. وی می‌گوید: «اختلاف قیمت به‌خاطر کمبود این دو نوع لاستیک در بازار است. چاره‌اندیشی برای رفع مشکل آن هم فقط این است که کارخانه‌ها درایت کنند و تولید این دو قالب را بیشتر کنند.»

تولیدکنندگان: تولید لاستیک پراید 22 درصد افزایش یافته‌است

«مصطفی تنها» سخنگوی انجمن صنفی تایر ایران، درباره وضعیت فعلی تولید لاستیک می‌گوید: «در 5ماه اول امسال، 5 درصد نسبت به 5 ماهه اول سال 97 کاهش تولید داشتیم. ولی ما با خون دل تولید می کنیم. با مسائل و مشکلات و مصائب بسیاری که ناشی از شرایط موجود اقتصادی است، تولید می کنیم.»

به گفته تنها، سالانه در کشور 280 هزار تن لاستیک تولید می‌شود، در حالیکه ظرفیت منصوب این صنعت 370 هزار تن در سال است. 45 درصد از مواد اولیه تولید لاستیک وارداتی است. برای تامین 55 درصد از دیگر مواد هم برخی تولیدکنندگان به تامین ارزی نیاز دارند. وی می‌گوید: «در این شرایط ما برای تامین مواد اولیه داخلی با افزایش قیمت‌های بی‌ضابطه روبرو بودیم. برای انتقال ارز و خریدهای خارجی مشکلات جدی داشتیم. با این حال 10 کارخانه تولید تایر داریم که هر 10 تای آن‌ها فعال هستند.»

سخنگوی انجمن صنفی تایر ایران درباره کمبود لاستیک پراید و نیسان می‌گوید: «ما در 5 ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، نه تنها کاهش تولید نداشتیم بلکه 22 درصد افزایش تولید لاستیک پراید داشتیم.»

به روزرسانی : قیمت رسمی فروش تایرهای بارز در نمایندگی های فروش ( اسفند سال 1398)

با توجه به این مساله قیمت رسمی فروش تایرهای بارز در نمایندگی‌های رسمی عرضه محصولات این شرکت (یک حلقه) به شرح زیر خواهد بود:


 

مدارک لازم برای دریافت لاستیک به نرخ دولتی

به همین دلیل و برای جلوگیری از دلالی و فروش به مصرف کنندگان واقعی، نمایندگان فروش با دریافت مدارک از خریداران، تایر مورد نیاز را در اختیار مصرف کنندگان واقعی قرار می‌دهند.

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های رسمی بارز در سرتاسر کشور با ارائه مدارک فهرست زیر تایر به نرخ دولتی و مصوب را دریافت نمایند:

  1. اصل و کپی سند مالکیت خودرو (برگ سبز)
  2. کپی کارت خودرو
  3. کپی کارت ملی مالک خودرو

پیش از خرید از آدرس تمام نمایندگی های فروش لاستیک بارز مطلع شوید.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها