کد خبر : 59459

ریزش محسوس قیمت خودرو نسبت به هفته گذشته/ قیمت انواع دنا در صدر کاهش ها

ریزش محسوس قیمت خودرو نسبت به هفته گذشته/ قیمت انواع دنا در صدر کاهش ها

بازار خودرو این هفته در مقایسه با هفته گذشته روندی نزولی را در پیش گرفت و قیمت خودرو در اغلب خودروها کاهش محسوسی را تجربه کرد. به عنوان مثال قیمت سمند LX که هفته گذشته تا 187 میلیون تومان نیز افزایش داشت دیروز به 182 میلیون تومان رسید که کاهش 5 میلیون تومانی را نشان می دهد.

به گزارش خودروتک، بازار خودرو در آخرین هفته های سال 99 شباهت چندانی به بازار شب عید در سال های گذشته ندارد. علت آن نیز حبابی بودن قیمت خودرو است که تقاضای واقعی را از بازار دور کرده و تقاضای کاذب نیز چشم اندازی برای خرید با قیمت کنونی و فروش گرانتر در آینده نمی بیند.

کاهش قیمت ارز در کنار کاهش ریسک های سیاسی اصلی ترین عامل های بیرونی موثر بر کاهش قیمت خودرو هستند. منصرف شدن اروپایی ها از طرح قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی هسته ای که امیدها را به احیای برجام زنده نگاه داشت یکی از موارد موثر بر کاهش قیمت ارز و به تبع آن خودرو است.

هم چنین از منظر عوامل درونی بازار نیز ورود خودروهای مدل 1400 به بازار موجب شده تا فایل های فروش خودرو مدل 99 در بازار بیشتر شود. افزایش عرضه خودرو صفر کیلومتر عامل دیگری به سود کاهش قیمت خودرو است.

کاهش محسوس قیمت ایران خودرو

یکی از خودروهایی که بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرده دنا پلاس توربو است. قیمت دنا پلاس توربو در مقایسه با هفته گذشته کاهش 10 میلیونی داشته و دیروز به 347 میلیون تومان رسید.

دنا پلاس توربو اتومات هم که هفته گذشته تا 427 میلیون تومان بالا رفته بود، دیروز به 398 میلیون تومان رسید و کاهش 29 میلیون تومانی را تجربه کرد.

قیمت دنا معمولی هم با 10 میلیون تومان کاهش نسبت به اواسط هفته گذشته دیروز روی 256 میلیون تومان ایستاد. قیمت سمند EF7 هم با کاهش 7 میلیون تومانی به 197 میلیون تومان رسید.

قیمت پژو 405 SLX هم کاهش شش میلیون تومانی را به خود دید و از سوی فروشندگان 191 میلیون تومان قیمت داده شد. قیمت پژو 207 دنده ای هم با 11 میلیون تومان کاهش به قیمت 269 میلیون تومان رسید.

بقیه خودروهای ایران خودرو نیز در مقایسه با هفته گذشته بین 2 تا 6 میلیون تومان کاهش را به خود دیده اند.

کاهش قیمت خودروهای سایپا

در گروه خودروهای سایپا نیز کاهش قیمت محسوس بود. هر چند به دلیل قیمت پایین تر محصولات سایپا میزان کاهش قیمت آنها نیز کمتر است.

قیمت پراید 131 دیروز به 108 میلیون تومان رسید که کاهش 5 میلیون تومانی را نسبت به هفته گذشته نشان می دهد. قیمت پراید 111 نیز با 3 میلیون تومان کاهش به 125 میلیون تومان رسید.

تیبا صندوقدار نیز کاهش 5 میلیون تومانی را به خود دید و به قیمت 117 تا 118 میلیون تومان رسید. قیمت کوییک دنده ای نیز در مقایسه با هفته پیش 5 تا 6 میلیون تومان ارزان شد و به 139 تا 140 میلیون تومان قیمت داده شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها