کد خبر : 57522

ریزش قیمت خودروهای چینی در بازار

ریزش قیمت خودروهای چینی در بازار

تشدید رکود، قیمت برخی خودروهای چینی را به‌شدت کاهش داده، این روزها خودروهای مونتاژی در مدیران خودرو و کرمان موتور حتی به قیمت ۴۰ تا ۱۲۰میلیون تومان کمتر از نرخ کارخانه نیز خریدار ندارد.

به گزارش خودروتک به نقل از همشهری ، ریزش قیمت خودروهای تولید داخل و بازار بی‌مشتری، موجب افت قیمت برخی خودروهای چینی شده است. معامله‌گران بازار می‌گویند این روزها برخی خودروهای مونتاژی در شرکت‌های عمده تولید‌کننده خودروهای چینی نظیر مدیران خودرو و کرمان موتور، حتی به قیمت ۴۰ تا ۱۲۰میلیون تومان کمتر از نرخ کارخانه نیز خریدار ندارد.

با وجود توقف سیر نزولی نرخ ارز، ریزش قیمت خودروها در حاشیه بازار ادامه دارد. روند کاهش قیمت در بازار برخی محصولات مونتاژی چینی بیشتر بوده است؛ به‌طوری که قیمت معامله برخی از این خودروها در بازار، نسبت به قیمت مصوب کارخانه، ۴۰ تا ۱۲۰میلیون تومان کمتر است اما حتی در این قیمت‌ها نیز تقاضای چندانی برای چینی‌های بازار خودرو وجود ندارد.

فعالان بازار می‌گویند؛ مشتریان در انتظار کاهش بیشتر و واقعی‌شدن قیمت این خودروها هستند و کمتر خریداری ریسک خرید این خودروهای گران و ضرر و زیان احتمالی ناشی از آن را تحمل می‌کند.

برخی معامله‌گران بازار خودرو به خبرنگاران همشهری گفته‌اند؛ عرضه محصولات جدید خودروسازان داخلی مانند تارا و شاهین، عرضه محصولات جدید گروه بهمن و همچنین اعلام طرح فروش اقساطی مزدا‌۳ و همچنین انتشار طرح فروش خودروهای مونتاژی کرمان موتور نیز موجب تحریک تقاضای خرید در بازار خودرو نشده است. این شرایط بازار در حالی است که دیروز اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری عرضه خودرو به شیوه کنونی قرعه‌کشی را رد کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها