کد خبر : 55708

خودروهایی که امروز ارزان شدند/ قیمت دنا پلاس 4 میلیون افت کرد

خودروهایی که امروز ارزان شدند/ قیمت دنا پلاس 4 میلیون افت کرد

امروز نیز روند کاهش قیمت خودرو در بازار ادامه پیدا کرد.

به گزارش خودروتک، امروز سه شنبه نیز شاهد کاهش قیمت خودرو در قیمت های اعلامی از سوی فروشندگان بودیم. به گونه ای که قیمت برخی خودروها از کف قیمت قبلی آنها که در اوایل آذر ماه رقم خورد نیز پایین تر آمد.

قیمت سمند LX یکی از این خودروها بود. قیمت سمند ال ایکس امروز با 2 میلیون تومان کاهش نسبت به دیروز به 169 میلیون تومان رسید.

همچنین قیمت پراید 131 نیز امروز یک بار دیگر به زیر 100 میلیون بازگشت. قیمت این خودرو امروز بین 97 و 98 میلیون تومان اعلام شد. 

شرایط کلی حاکم بر بازار خودرو به طور کلی به سود روند کاهش قیمت ها است. مهمترین عامل آن نیز عدم صعودی شدن نرخ ارز و ورود به دوره رکود زمستانی بازار خودرو است. بازار خودرو در حالی وارد فصل رکود سنتی خود شده است که پیش از این نیز تقاضای موثری در بازار وجود نداشت.

امروز کاهش اغلب قیمت ها در حد یک و دو میلیون تومان بود. دلیل آن نیز رسیدن سطح قیمت به کف قبلی است. عبور از این کف می تواند روند کاهش قیمت بیشتری را رقم بزند. بررسی عوامل موثر بر بازار خودرو حاکی از آن است که کاهش بیشتر قیمت خودرو اجتناب ناپذیر خواهد بود.

البته پیش بینی می شود که شیب کاهش قیمت خودرو با همین ریتم آرام ادامه پیدا کند. کاهش آرام قیمت ها می تواند پایداری بلند مدت تر روند کاهشی را به دنبال داشته باشد که در نهایت به نفع مصرف کننده است.

قیمت پژو 405 اس ال ایکس امروز 177 میلیون تومان و پژو پارس سال 193 میلیون تومان بود. پژو پارس TU5 هم با کاهش 2 میلیون تومانی به 230 میلیون تومان رسید. قیمت پژو 207 دنده ای نیز 2 میلیون تومان کاهش یافته و به 270 میلیون تومان رسید.

قیمت پژو 206 صندوقدار هم با افت 2 میلیون تومانی به 230 میلیون تومان رسید. قیمت دنا پلاس تیپ یک امروز کاهش 4 میلیون تومانی داشت و به 282 میلیون تومان رسید و قیمت دنا پلاس توربوشارژ اتومات هم یک میلیون کاهش یافته و به 414 میلیون تومان رسید.

قیمت تیبا صندوقدار، تیبا هاچبک و ساینا نیز امروز هر کدام یک میلیون تومان افت کرده و به ترتیب 110، 119 و 125 میلیون تومان اعلام قیمت شدند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها