کد خبر : 54355

خودروهای تولید داخل که کاهش قیمت بیش از 100 میلیون داشتند

خودروهای تولید داخل که کاهش قیمت بیش از 100 میلیون داشتند

کاهش یا به تعبیر بهتر ریزش اخیر خودروها به گونه ای بوده که برخی خودروهای تولید داخل کاهش قیمت بیش از 100 میلیون تومان و برخی چند صد میلیون تومان را هم تجربه کرده اند.

به گزارش خودروتک، دور اخیر کاهش قیمت خودرو که از نیمه آبان ماه به این سو آغاز شد و همچنان هم ادامه دارد، کاهش بی سابقه ای در قیمت خودرو را رقم زد. در این میان حتی قیمت خودروهایی که تولید آنها متوقف شده است نیز از ریزش در امان نمانده است.

هر چند هنوز هم قیمت خودروها با چیزی که قبلا بود فاصله زیادی دارد اما این موج ریزشی به خوبی نشان می دهد که قیمت خودرو به طور کاذب و تحت تاثیر عواملی غیر از تقاضا در بازار خودرو بالا رفته بود.

علاوه بر خودروهای پرتیراژی که کماکان تولید می شود، قیمت خودروهای کم تیراژ و توقف تولید نیز تحت تاثیر عوامل موثر بر کاهش قمیت خودرو افت محسوسی داشته است. در ادامه به برخی از کاهش های سنگین قیمت در بازار اشاره می کنیم:

با خودرو سوگلی ایران خودرو در بازار یعنی دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک شروع می کنیم. خودرویی که در بدو ورود به بازار قیمت نوبرانه 610 میلیون تومان را هم به خود دید، اما اکنون با کاهشی 185 میلیون تومانی به 425 میلیون تومان رسیده است و با قیمت کارخانه تنها 55 میلیون تومان فاصله دارد.

پژو 2008 خودرو دیگری است که ریزش سنگین قیمت را تجربه کرد. این خودرو که در زمان اوج تا یک میلیارد و 300 میلیون تومان هم قیمت داده می شد، اکنون به 850 میلیون تومان رسیده است. یعنی کاهش 450 میلیون تومانی در کمتر از یک ماه!

هایما S7 توربو هم کاهش قابل توجهی داشته است. این خودرو از قیمت 885 میلیون تومان با کاهش 225 میلیون تومانی به 660 میلیون تومان رسیده است. قیمت هایما S5 توربو نیز از 740 میلیون تومان با ریزش 190 میلیونی به 550 میلیون تومان رسید.

شاید باورش سخت باشد اما قیمت پژو 207 اتومات در بازار خودش را تا 525 میلیون تومان هم در قیمت های اعلامی بالا کشیده بود. اما حالا این خودرو با کاهش 145 میلیون تومان به 380 میلیون تومان رسیده است. البته هنوز هم قیمت این خودرو تحت تاثیر عرضه کم آن به بازار قرار دارد و در صورت عرضه از سوی ایران خودرو جای کاهش بیشتری هم دارد.

کیا سراتو 2000 سایپا نیز کاهش قیمت خوبی را تجربه کرده است. این خودرو از کمی بالای یک میلیارد تومان به 760 میلیون تومان رسیده است که کاهش 240 میلیون تومانی را نشان می دهد.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها