کد خبر : 50791

سیگنال ثبات کف قیمت خودرو با فریز قیمت پراید

سیگنال ثبات کف قیمت خودرو با فریز قیمت پراید

بازار خودرو در روزهای اخیر را می توان به دو بخش تقسیم کرد. در یک بخش خودروهای کف قیمت بازار مانند پراید و تیبا قرار می گیرند و در بخش دیگر خودروهایی که بیشتر هدف سفته بازان هستند.

به گزارش خودروتک، خرید و فروش خودرو در بازار در فاز حداقلی است و تقریبا کسانی که نیاز قطعی به خودرو دارند در این سطح از قیمت اقدام به خرید می کنند. از سوی دیگر خودروهای بالاتر از 200 میلیون تومان نیز هدف سرمایه گذارانی است که برای حفظ ارزش پول خود قصد خرید خودرو و فروش آن در آینده را دارند.

در این هفته سیگنال هایی از قیمت خودرو در بخش خودروهای کف قیمت بازار می رسد که نشان می دهد فعلا ثبات به قیمت خودرو بازگشته است. هر چند اغلب فعالان بازار اذعان دارند که آنچه قیمت خودرو را در هفته های اخیر تحریک کرده نرخ ارز است و در صورت ثبات نرخ ارز حتی باوجود مناسب نبودن عرضه خودرو به بازار، باز هم انتظار ثبات بلند مدت قیمت خودرو می رود.

قیمت پراید 111 در یک هفته اخیر بین 110 تا 112 میلیون تومان نوسان داشته که باز هم نسبت به قیمت هفته گذشته یک میلیون تومان کمتر است. قیمت پراید 131 نیز بین 97 و 98 میلیون تومان نوسان داشته است. به گفته فعالان بازار خودرو نوسان یک میلیون تومانی قیمت خودرو نه به معنی افزایش و نه کاهش قیمت است و همواره بخشی از جریان بازار است که همیشه نیز وجود داشته است.

به این ترتیب می توان گفت که قیمت خودرو در بخش خودروهای کف بازار در این هفته به ثبات رسیده است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها