کد خبر : 50411

مقاومت قیمت پراید برای زیر 100 میلیون ماندن

مقاومت قیمت پراید برای زیر 100 میلیون ماندن

روند جهشی قیمت خودرو در بازار در دو سه روز اخیر متوقف شده است. رسیدن تقاضا به کف در بازار خودرو فعلا دست دلالان و سفته بازان را برای هیجانی کردن بازار خودرو بسته است.

به گزارش خودروتک، توقف روند رشد قیمت دلار از یک سو جذاب شدن قیمت سهام در بورس که موجب بازگشت پول های سرگردان به این بازار در دو روز گذشته شده است، این امید را ایجاد کرده تا جریان نقدینگی بار دیگر از بازار خودرو خارج شده و به سوی بازار سرمایه حرکت کند.

از سوی دیگر افزایش جهشی قیمت خودرو در چند هفته اخیر موجب شده تا تقاضای واقعی در بازار به صفر برسد و کسانی که خودرو را برای استفاده می خواهند نه کسب سود درآینده، فعلا برای خرید دست نگه دارند.

در این شرایط قیمت پراید که می رفت تا در تمام مدل ها از مرز 100 میلیون تومان بگذرد بار دیگر از این مرز روانی فاصله گرفت.

البته قیمت پراید 111 اگر چه در حدود 4 میلیون نسبت به هفته گذشته کاهش یافته اما همچنان با 108 میلیون تومان در بالای 100 میلیون است. در این مورد باید به این نکته توجه داشت که از زمان توقف تولید این مدل زمان بیشتری گذشته و به تبع میزان عرضه مدل های صفر کیلومتر آن در بازار کاهش بیشتری داشته است. همچنین تیراژ تولید پراید 111 همواره نسبت به مدل های صندوق دار کمتر بود.

قیمت پراید 132 که در ابتدای هفته تا 102 میلیون نیز عنوان می شد، حالا به 99 میلیون تومان رسیده است. قیمت پراید 131 نیز در بازار 97 میلیون تومان عنوان می شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها