کد خبر : 47506

استپ وی چند شد؟

استپ وی چند شد؟

با اینکه از آخرین نمونه‌های تولید شده از دو خودرو ‌رنو‌ساندرو و برلیانس سی کراس زمان زیادی می‌گذرد ولی این دو محصولاتی هستند که همچنان در سطح پرداخت ۳۵۰ میلیون تومان طرفدار دارند.

به گزارش خودروتک به نقل از هفت صبح ، پارس خودرو داشت به یکی از قطب‌های مهم صنعت خودرو تبدیل می‌شد که تحریم شیره جانش را کشید. انتخاب دو شریک خوب یعنی رنو و برلیانس موجب شده بود تا محصولاتی جذاب را در سبد تولیداتش به مشتریان ارائه کند.

از جمله این محصولات البته یکی رنو ساندرو‌استپ‌وی بود. خودوریی جنجالی که داستان پیش‌فروش آن در سال‌های ۹۵ و ۹۶ همیشه تیتر رسانه‌ها بود. برلیانس سی‌کراس هم در همان رده قیمتی محبوب افراد تنوع طلب بود.

رنو محصول خود را روی پلتفرم بی۹۰ که پلتفرمی کاملا مشترک با خودروی نام آشنای تندر ۹۰ است ساخته بود. خودرویی که تنها تفاوت آن با هاچ‌بک ساندرو، اندکی افزایش در ارتفاع خودرو به همراه یک رینگ متفاوت و اندکی تجهیزات ظاهری بود.

ساندرو استپ‌وی که دقیقا از همان موتو و گیربکس تندر۹۰ بهره می‌برد، کم مصرف است و با دوام. استپ‌وی از یک پیشرانه ۱،۶ لیتری ۱۶ سوپاپ بهره می‌برد که قادر است حداکثر قدرت ۱۰۵ اسب بخار و حداکثر گشتار ۱۴۰ نیوتن متر را از طریق یک گیربکس اتوماتیک چهار سرعته به محور جلوی خودرو منتقل کند که با این مشخصات این خودرو قادر است تا در زمان ۱۱،۵ ثانیه در مدل اتوماتیک سرعت خودرو را به مرز ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند.

رانندگی با استپ‌وی در جاده بسیار معمولی است ولی خودرو به گاه گاز دادن بد عمل نمی‌کند. خوشبختانه این نسخه از ساندرو در سیکل ترکیبی مصرف سوختی معادل ۷ لیتر دارد که چندان بد نیست.

با اینکه ظاهر خودرو بهتر از ساندرو است ولی کماکان پشت سر برلیانس سی‌کراس قرار دارد. برلیانس‌کراس، در واقع مدل کراس ۳۲۰ است. کراس از پیشرانه ۱،۶۵ لیتری چهار سیلندری بهره می‌برد که قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۱۳ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۱۵۴ نیوتن‌متر است که این قدرت را از طریق یک گیربکس اتوماتیک چهار دنده با قابلیت تعویض دستی به محور جلوی خودرو منتقل می‌کند.

برلیانس کراس با استاندارد آلایندگی یورو ۴ در سیکل ترکیبی مصرفی معادل ۷،۵ لیتر به ازای هز ۱۰۰ کیلومتر مسافت طی شده دارد که به میزان جزیی از رقیبش یعنی استپ‌وی بیشتر است.

رنگ سقف کراس با بدنه تفاوت دارد و ارتفاع خودرو به دلیل تفاوت سیستم تعلیق و نصب روف راک، حدود ۵ سانتی‌متر در مقایسه با بقیه محصولات افزایش یافته است.اتاق به نسبت استپ‌وی بزرگتر است و کابین هم‌طرح بهتر اما کیفیت کمتری دارد.

این خودرو هر چقدر ظاهر خوبی دارد ولی در بازار فروشش ساده نیست و به همین خاطر با سطح بالاتر فنی از قیمت کمتری برخوردار است. اگر زیبایی و گنجایش برایتان مهم است قطعا سراغ سی‌کراس بروید. اگر دوام و کیفیت اهمیت بیشتری دارد، حتما رنو را انتخاب کنید.

یادتان باشد، قیمت روز استپ‌وی در نسخه اتوماتیک و ۹۸ حدود ۳۵۰ میلیون تومان است اما برلیانس سی‌کراس را بین ۳۰۰ تا ۳۲۰ میلیون می‌توانید بخرید. این فاصله ۳۰ تا ۵۰ میلیونی را هم نباید فراموش کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها