کد خبر : 4324

قیمت انواع دیسک و صفحه کلاچ (به روزرسانی شهریور 98)

قیمت انواع دیسک و صفحه کلاچ (به روزرسانی شهریور 98)

این روزها برای خرید صفحه کلاچ فرانتک مدل 413896 مناسب برای پراید باید 172,000 تومان و برای خرید صفحه کلاچ ایساکو کد 58657 مناسب برای پژو 206 باید 279,000 تومان هزینه کرد.

به گزارش خودروتک ، از صفحه کلاچ برای به حرکت در آوردن سایر قسمت‌های کلاچ استفاده می‌شود.  صفحه کلاچ حاوی رویه های اصطحکاکی (لنت های صفحه کلاچ ) است که به یک صفحه فولادی پرچ شده اند.

صفحه فولادی حرکت دورانی را بوسیله فنرهای پیچشی به صفحه داخلی انتقال می‌دهد. صفحه داخلی با یک محور خروجی از موتور که محور ابتدایی دستگاه انتقال حرکت است در تماس است. رویه‌های اصطحکاکی بین دو عضو محرک یعنی چرخ طیار و صفحه فشار در اثر نیروی وارده از فنرهای بین روپوش و صفحه فشار بصورت کامل تحت فشار قرار می گیرند.

زمان مشخصی برای تعویض دیسک و صفحه کلاچ وجود ندارد و هنگامی که نشانه‌های ضعیف شدن آن را مشاهده کردید باید برای تعویض اقدام کنید. دیسک و صفحه کلاچ در برندهای مختلفی در بازار عرضه می‌شود و عمر آن‌ها به جنس کیت کلاچ و نحوه رانندگی بستگی دارد.

ممکن است در صورتی که در یک شهر پر ترافیک زندگی کنید و دیسک و صفحه ۴۰ هزار کیلومتر دوام آورد و در مقابل اگر در شهر خلوت باشید همان دیسک و صفحه ۸۰ هزار کیلومتر برای صاحب خودرو کار کند.  

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها