کد خبر : 41360

قیمت جدید انواع فیلتر روغن ( به روزرسانی فروردین 99 )

قیمت جدید انواع فیلتر روغن ( به روزرسانی فروردین 99 )

در حال حاضر قیمت فیلتر روغن خودرو جک S5 حدود 60 هزار تومان است.

به گزارش خودروتک ، فیلتر روغن خودرو، وسیله ای است که روغن روان کننده را تصفیه می کند. عملکرد اصلی فیلتر در سیستم روغنکاری موتور، جلوگیری از آسیب رساندن ذرات ساینده به یاتاقان ها و قسمت های در معرض اصطکاک است.

فیلتر باید به طور دایمی در مدار روغنکاری بوده و بتواند تمام جریان را از خود عبور دهد. این مسئله در مورد فیلترهایی که در موتورهای نو نصب می شود از اهمیت بیشتری برخوردار است، چون در موتورهای نو مقادیر زیادی ذرات فلزی یا ذرات ساینده ناشی از عملیات ساخت وجود دارد.

به نظر می‌رسد تعویض این قطعه خودرو چندان پیچیدگی خاصی نداشته باشد که بخواهیم بخش ویژه‌ای را به آن اختصاص دهیم؛ اما آمار نشان می‌دهد بعد از رعایت تمام نکات مربوط به انتخاب یک فیلتر مناسب، تعبیه نامناسب آن کار دست صاحب خودرو داده است. خودروسازان بنام و معتبر دنیا برای کلیه قطعات خود یک فشار مخصوص برای باز و بست کردن را اعلام می‌کنند.

سفت کردن و شل بستن بیش از حد فیلتر سر جای خود می‌تواند رزوه‌های مادگی آن را خرد کند و طبیعتاً باعث هدررفت روغن اصلی شود. به این منظور باید ضمن مراجعه به کتابچه راهنما از ابزاری به اسم «تورک‌متر» برای باز و بست این قطعه با فشار مناسب بهره گرفت.

 

 

 

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها