کد خبر : 38767

مقایسه قیمت فعلی پراید و تیبا با قیمت ماه گذشته

مقایسه قیمت فعلی پراید و تیبا با قیمت ماه گذشته

در مورد تیبا نیز که در دو مدل صندوقدار و هاچ‌بک تحت عنوان تیبا۲ در بازار وجود دارد قیمت‌ آن‌ها در بهمن‌ماه به ترتیب ۶۷.۵ و ۷۲.۵ میلیون تومان بود. امروز ۸ اسفند ۹۸ قیمت این دو خودرو به ۷۷.۵ و ۸۱.۵ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش خودروتک به نقل از گسترش‌نیوز: این روزها فضای بازار خودرو آشفته شده و با نزدیک شدن به شب عید شرایط نیز کمی وخیم‌تر شده است. گرانی نه تنها گریبان خودروهای داخلی را گرفت بلکه شامل حال نمونه‌های مونتاژی و حتی وارداتی نیز شد. هر چند که باید گفت طی روزهای اخیر قیمت برخی از خودروها تا حدودی افت داشته اما به طور کلی روند قیمت‌ها در یک ماه گذشته به شدت افزایشی بوده است.

در این میان قیمت یک سری از خودروها به صورت ویژه‌ای مورد توجه مردم قرار دارد و به نوعی همه از قیمت آن‌ها صحبت می‌کنند. دو خودروی مورد نظر پراید و تیبا هستند چرا که ارزان‌ترین مدل‌هایی هستند که این روزها می‌توان به صورت صفر خریداری کرد. هرچند که با افزایش قیمتی که این دو خودرو در بازار آزاد به خود دیده‌اند دست بسیاری از افراد نیز از آن‌ها کوتاه شده است.

یک ماه گذشته در روز ۸ بهمن ۹۸ قیمت پراید ۱۳۱ و ۱۱۱ به ترتیب در بازار ۵۶ و ۶۱ میلیون تومان بود. در حال حاضر قیمت این دو خودرو در بازار ۶۱.۵ و ۶۴. میلیون شده است. بدین ترتیب پراید ۱۳۱ یک ماهه ۵.۵ میلیون تومان و پراید ۱۱۱ مبلغ ۳ میلیون تومان افزایش قیمت پیدا کرده‌ است.

در مورد تیبا نیز که در دو مدل صندوقدار و هاچ‌بک تحت عنوان تیبا۲ در بازار وجود دارد قیمت‌ آن‌ها در بهمن‌ماه به ترتیب ۶۷.۵ و ۷۲.۵ میلیون تومان بود. امروز ۸ اسفند ۹۸ قیمت این دو خودرو به ۷۷.۵ و ۸۱.۵ میلیون تومان رسیده است. تیبا صندوقدار ۱۰ میلیون و تیبا ۲ نیز ۹ میلیون تومان رشد قیمت داشته است. تمامی این موارد در شرایطی است که پراید قرار است به زودی از خط تولید خارج شود و تیبا نیز به عنوان یکی از جایگزین‌های آن اعلام شده است. اما با شرایطی که وجود دارد حتی بسیاری از مردم توان خرید پراید را با چنین قیمت‌هایی ندارند چه برسد به آن که بخواهند تیبا را به عنوان جایگزین آن خریداری کنند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها