کد خبر : 38468

پژو 2008 ناگهان 32 میلیون تومان گران شد (جزئیات)

پژو 2008 ناگهان 32 میلیون تومان گران شد (جزئیات)

به دنبال سناریو افزایش شدید قیمت خودرو در بازار تنها کراس اور پژو در بازار ایران رشد باورنکردنی قیمت را تجربه کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از خبرآنلاین ، خودروهای گروه پژو امروز از افزایش قیمت ها در امان نماندند و قیمت پژو 2008 امروز با ۳۲ میلیون تومان افزایش به ۴۷۲ میلیون تومان رسیده است. پژو 2008 که پیش تر روی بازه 440 میلیون تومان قیمت گذاری می شد نیز مشتری چندانی نداشت. پژو 2008 یکی از آخرین پروژه های مشترک ایران خودرو و گروه پژو بوده است.

و سایر خودروهای این گروه نیز افزایش قیمت داشته اند و قیمت خودروهای پژو ۲۰۶ تیپ ۲ فول، پژو ۲۰۷ دنده ای و پژو پارس به ترتیب ۵، ۷ و ۶ میلیون افزایش یافته است.

به گفته کارشناسان خرید و فروش در بازار خودرو متوقف شده است و بازار راکد شده است با این حال افزایش قیمت خودرو متوقف نشده است.

طی هفته های گذشته قیمت ها در بازار خودرو با درصد ثابت و به طور مداوم در حال افزایش بوده است ولی در حال حاضر بازار خودرو شاهد رشد ناگهانی و چشم گیر قیمت خودرو است به گونه ای که امروز با اتمام تعطیلات آخر هفته قیمت وانت آریسان با رشد ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتومانی به ۷۷ میلیون تومان رسید.

وانت آریسان تنها خودرو در بازار نیست که افزایش قیمت داشته است و در این بین خودروهای گروه سمند نیز افزایش قیمت را تجربه می کنند به طوری که قیمت سمند ال ایکس، سمند ای اف ۷ و سمند سورن به ترتیب ۴، ۴ و ۲ میلیون تومان افزایش یافته است.

سایر خودروهایی که امروز افزایش قیمت داشته اند عبارتند از رانا ال ایکس که با افزایش ۴ میلیونی به قیمت ۱۱۱ میلیون تومان رسیده است، دنا تیپ ۱ نیز با افزایش قیمت ۱۰ میلیون تومانی به قیمت ۱۵۷ میلیون تومان رسیده است و رنو تندر ای ۲ نیز با ۲ میلیون تومان افزایش قیمت به ۱۸۲ میلیون تومان رسیده است.

قیمت روز خودروها در جدول زیر آمده است:

پژو 2008 از کجا آمد؟

به گزارش دیجی کالا ، شرکت خودروسازی پژو در سال ۲۰۱۳ تولید یک محصول جدید از کلاس شاسی‌بلند کوچک شهری (کراس‌اوور) را تحت عنوان پژو ۲۰۰۸ در برنامه‌ی خود قرار داد. نمونه به‌روز شده‌ی این خودرو در سال ۲۰۱۶ در نمایشگاه خودرو ژنو رسما رونمایی شد. این اتومبیل با زبان طراحی اسپرت، خشن و جوان‌پسند از مشخصات فنی مناسب بهره می‌برد. یکی از پیشرانه‌های این خودرو که از نوع ۳ سیلندر است، برنده جایزه‌ی بهترین موتور سال را از آن خود کرد؛ پیشرانه‌ای که در دیگر محصولات شرکت پژو مثل پژو ۲۰۸، ۳۰۸، ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ نیز استفاده شده است.

پژو ۲۰۰۸ اولین بار در نمایشگاه خودرو تهران سال ۱۳۹۵ رونمایی عمومی شد. این اتومبیل توانست نظر بسیاری از بازدیدکنندگان را به سوی خود جلب کند با این حال اطلاعات مهمی از جمله قیمت و تاریخ عرضه این خودرو به بازار ایران در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. پس از آغاز پیش‌فروش این خودرو، مشتریان علاقمند هنگام خرید با مشکلات متعددی مواجه شدند و عده زیادی نتوانستند این محصول جدید را خریداری کنند. همین اتفاقات باعث شد تا پژو ۲۰۰۸ به عنوان پرحاشیه‌ترین خودرو پسابرجام لقب گیرد.

آغاز تولید در ایران

به گزارش زومیت اسفند سال 95 شرکت ایران‌خودرو و کمپانی پژو، با همکاری هم و پس از آماده‌سازی‌های لازم، خط تولید نسخه‌ی جدید خودروی پژو ۲۰۰۸ را شش ماه پس از شروع تولید این خودرو در اروپا، در کشورمان راه‌اندازی کردند.تجهیز خطوط تولید محصولات شرکت مشترک ایران‌خودرو و پژو، موسوم به ایکاپ، پس از امضای قرارداد بین دو کمپانی یادشده آغاز شد و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، نخستین دستگاه از خودروی پژو ۲۰۰۸ در ماه اسفند به تولید رسید. خط تولید پژو ۲۰۰۸ با سرمایه‌گذاری شرکت ایکاپ راه‌اندازی شده است و ظرفیت تولید سالانه‌ی آن، بیش از ۳۰ هزار دستگاه برآورد می‌شود.

شرکت تام ایران‌خودرو، پروژه‌ی خط تولید بدنه‌ی پژو ۲۰۰۸ را طی یک مناقصه‌ی بین‌المللی و با حضور تعدادی از شرکت‌های چینی و اروپایی، برنده شد. این شرکت تجهیز خطوط یادشده را گامی در جهت استفاده از دانش و توانمندی‌های داخلی و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی می‌داند.

پلت فرم مشترک با پژو 206

به گزارش دیجیاتو پژو 2008 مانند پژو 206، پژو 207 و پژو 208 بر روی کوچکترین پلت فرم مشترک پژو سیتروئن موسوم به PSA PF1 شکل گرفته است، در واقع پژو 206 به عنوان اولین خودرو طراحی شده روی این پلت فرم، تحولی در محصولات پژو سیتروئن به حساب می آمد و راه این خودرو تاکنون ادامه داشته است.

 

البته 2008 محصول سال 2013 است و طبیعتا تفاوت های ساختار و به خصوص ایمنی زیادی نسبت به پژو 206 مربوط به سال 1998 دارد اما می توان گفت که با توجه به یکسان بودن مهندسی دو خودرو، اجزای زیر بندی و ساختار فنربندی تمامی خودروهای شکل گرفته بر روی این پلت فرم بسیار به یکدیگر نزدیک است و از همین روست که 2008 نیز مانند 206 از فنربندی مک فرسون برای چرخ های جلو و اکسل عرضی به همراه بازوهای دنباله ای در چرخ های عقب سود می برد که البته فنربندی چندان پیشرفته و کاملی در سال 2017 به حساب نمی اید.

به همین دلیل نیز بسیاری از نشریات خارجی از هندلینگ و کیفیت سواری پژو 2008 نسبت به رقبای نامدار خود ایراد گرفته اند.

مشکل داخلی سازی

 آغاز تولید آزمایشی پژو 301 بدون مجوز خودروساز فرانسوی، نگرانی‌هایی را بابت اقدام حقوقی علیه ایران خودرو پدید آورده، این در حالی است که یک مقام مسوول در ایران خودرو می‌گوید قرار نیست اتفاق بدی در این ماجرا رخ بدهد. وی همچنین تاکید می‌کند که ممکن است ایران خودرو داخلی‌سازی و تولید پژو 2008 را نیز کلید بزند.

ایران خودرو هفته گذشته خط تولید پژو 301 را افتتاح کرد تا ساخت آزمایشی آن کلید بخورد. آن طور که مسوولان این شرکت اعلام کردند، تولید پژو 301 بدون حضور پژویی‌ها انجام می‌شود، چه آنکه در حال حاضر داخلی‌سازی این خودرو به بالای 60 درصد رسیده و تا پایان سال نیز به 80 درصد افزایش خواهد یافت. با توجه به آنکه مسوولان پژو به مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرده‌اند این شرکت حق ندارد 301 را بدون مجوز تولید کند، احتمال می‌رود خودروساز فرانسوی علیه آبی‌های جاده مخصوص (بابت تولید بدون مجوز برند پژو) اقدام حقوقی انجام دهد. آن‌طور که مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرده، مسوولان پژو در جلسه‌ای مشترک با وی هشدار داده‌اند چون پژو از ایران رفته، 301 نباید توسط ایران خودرو تولید شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها