کد خبر : 3743

قیمت انواع رادیاتور خودرو (به روزرسانی شهریور 1398)

قیمت انواع رادیاتور خودرو (به روزرسانی شهریور 1398)

در حال حاضر قیمت رادیاتور رنو ال 90 کوشش 334,000، رادیاتور لیفان 620 کوشش 489,000، رادیاتور سوزوکی ویتارا 2000 حدود 957,000 و قیمت رادیاتور هیوندای HANON - I20 حدود 1,901,000 تومان است.

به گزارش خودروتک ، طبیعتاً به دلیل اعمال عمل احتراق در موتور خودرو حرارت زیادی تولید شده و به قطعات داخل موتور می‌رسد.

بنابراین برای خنک کردن محیط موتور باید دستگاهی وجود داشته باشد تا مانع آسیب موتور گردد. حرارتی که در اثر عمل احتراق تولید می‌شود، به بیش از۲۰۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. کمبود حرارت (پایین بودن بیش از حد دمای موتور) هم به موتور آسیب می‌زند. پس چاره کار حرارت و دمای متعادل است.

برای موتور خودرو دما در حدود ۸۰ درجه سانتیگراد مناسب‌ترین حرارت است. در نتیجه دمای موتور با طراحی دقیق یک سیستم خنک‌کننده می‌تواند ثابت بماند و وجود این سیستم جهت جلوگیری از ذوب شدن فلزات و قطعات موتور ضروری است.

رادیاتور نیز همانند سایر قطعات خودرو بالاخره روزی نیاز به تعویض پیدا می‌کند. ممکن است تعویض به دلیل سوراخ شدن رادیاتور در اثر تصادف باشد یا به دلیل رسوب و گرفتگی مجاری نیاز به تعویض پیدا کنید. لازم به ذکر است که هنگام تعویض رادیاتور، مایع خنک‌کننده به صورت ۵۰-۵۰ آب و ضد یخ استفاده شود تا بهترین نتیجه را بگیرید.

بهتر است از آب مقطر آزمایشگاهی استفاده کنید که در داروخانه‌ها می‌توان خریداری کرد. پس از تعویض رادیاتور نیز آن را از لحاظ نشتی به دقت بررسی کنید و هواگیری را انجام دهید. زمانی که رادیاتور تعویض می‌شود بهتر است درب رادیاتور و ترموستات نیز تعیض شود.

عنوان قیمت تصویر    
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها