کد خبر : 35563

پراید 60 میلیون تومان شد؟! (عکس)

پراید 60 میلیون تومان شد؟! (عکس)

هرچند در قیمت‌های پیشنهادی برخی آگهی‌دهندگان فروش پراید ۱۵۱ رقم‌های بالای ۶۰ میلیون تومان مشاهده می‌شود اما در متوسط نرخ‌های استعلامی از بازار قیمت این مدل پراید هنوز به ۶۰ میلیون تومان نرسیده و رقمی بین ۵۹ میلیون تا ۶۰ میلیون تومان است.

به گزارش خودروتک به نقل از تجارت‌نیوز، با وجود نوسان‌های قابل توجه در بازار طلا و سهام و کمی هم ارز طی روزهای اخیر اما بازار خودرو نسبت به روزهای هفته قبل نوسان چندانی نداشته است.

با این حال قیمت پراید مدل ۱۵۱ (پراید وانت) که گرانترین مدل پراید محسوب می‌شود در آستانه ۶۰ میلیون تومان شدن است.

بر اساس آخرین ارقام استعلامی از بازار پراید ۱۱۱ (تنوع رنگ) معادل ۵۶٫۶ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ (تنوع رنگ) معادل ۵۲٫۳ میلیون تومان، پراید ۱۳۲ (تنوع رنگ) معادل ۵۳٫۹ میلیون تومان و پراید ۱۵۱ یا همان پراید وانت ۵۹٫۵ میلیون تومان است.

از سوی دیگر برخی رسانه‌ها هم درباره پراید ۶۰ میلیونی گزارش‌هایی داشته‌اند. روزنامه سازندگی نوشته است: «مرداد سال گذشته که پراید رکورد قیمت ۳۰ میلیون تومانی را رد کرد، کسی فکرش را هم نمی‌کرد که قیمت آن در کمتر از یک سال به ۶۰ میلیون تومان برسد. شاید اگر مردم از این جهش قیمت خبر داشتند، هیچ وقت به پراید به چشم خودروی معمولی پرخطر نگاه نمی‌کردند و ارج وقرب بیشتری برای این خودروی ۶۰ میلیون تومانی قائل بودند.»

محمدرضا نجفی‌منش، رئیس انجمن صنایع همگن هم به خودروبانک گفته است: «گوشت کیلویی ۳۰ هزار تومانی کیلویی ۱۳۰ هزار تومان شده است و آیا با شرایط اقتصادی مردم همخوانی دارد؟ مردم در نهایت آن را خریداری نمی‌کنند. اگراجازه دهند که خودروسازان و بازار و حاشیه بازار برای تعیین قیمت تصمیم بگیرد قیمت‌ها مناسب می‌شود، زیرا قیمت پراید که می‌گویند ۶۰۰۰ هزار دلار (بیش از ۶۰ میلیون تومان براساس نرخ دلار ۱۲ هزار تومانی) صادر می‌شود، اگر این مبلغ را با هر نرخ ارزی در داخل محاسبه کنید گرانتر از قیمت داخلی خواهد بود، پس قیمت داخلی پراید مقرن به صرفه‌تر بوده و جای کار دارد.»

 

قیمت انواع پراید در کارخانه و بازار (ایسنا)

با این حال در آگهی‌های فروش پراید ۱۵۱ رقم‌های بالاتر از ۶۰ میلیون تومان هم مشاهده می‌شود.

 

 

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها