کد خبر : 33103

مالیات بر خرید خودرو در راه است؟

 مالیات بر خرید خودرو در راه است؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در کمیسیون صنایع و معادن مطرح شده که باید قانونی گذاشته شود که هر کسی فقط یک بار در سال خودرو ثبت نام کند و کسانی که خودرو بیشتری ثبت نام کنند باید مالیات بیشتری بپردازد و منتظر هستیم تا این طرح در مجلس نیز مطرح شود.

 به گزارش خودروتک به نقل از تجارت نیوز، در پی تحریم‌ها و نوسانات بازارهای سرمایه بازار خودرو نیز دچار تغییراتی شده است.

از جمله مسائل بازار خودرو این است که شرکت‌های خودروسازی خارجی مثل رنو از ایران خارج شده‌اند، خودروسازی‌ها نمی‌توانند به وعده‌های خود در خصوص خودروهای پیش‌فروش شده عمل کنند، تعداد شاکیان از دو خودروسازی بزرگ کشور یعنی سایپا و ایران‌خودرو بسیار زیاد است، واردات خودرو ممنوع است و قطعه‌سازان در تامین کالاهای خود با مشکل مواجه‌اند.

در جدیدترین اقدام نیز دولت قیمت بنزین را افزایش داده است و بهای این سوخت رشد 200 درصدی داشته است. از آن جایی که بسیاری از کارشناسان وضعیت اقتصاد را تا پایان سال آرام ارزیابی نمی‌کنند، بازار خودرو چگونه خواهد بود؟

سید جواد حسینی کیا، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بازار ارز را تا پایان سال جاری اینگونه پیش‌بینی کرد: اگر تدابیری برای بازار خودرو اتخاذ نشود، این بازار ملتهب می‌شود و قیمت خودرو افزایش می‌یابد.

وی در این خصوص افزود: این کار نیاز به تدابیری از سوی دولت و نهادها مختلف دارد تا به این موضوع ورود کنند. باید دستگاه‌های امنیتی مافیایی که در حاشیه بازار خودرو هستند را رصد و مدیریت کنند و خودروسازان تولیدات خود را افزایش دهند.

نماینده مردم سنقر در مجلس معتقد است: افزایش قیمت بنزین ظرفیتی را برای تلاطم در بازار خودرو ایجاد کرده است،

حسینی‌کیا ضمن اشاره به این که در این خصوص نیاز است که مجلس ورود کند، گفت: در کمیسیون صنایع و معادن مطرح شده که باید قانونی گذاشته شود که هر کسی فقط یک بار در سال خودرو ثبت نام کند و کسانی که خودرو بیشتری ثبت نام کنند باید مالیات بیشتری بپردازد و منتظر هستیم تا این طرح در مجلس نیز مطرح شود.

وی در پایان تاکید کرد: اگر این اقدامات صورت گیرد تلاطمات کمتر است، اما اگر رهاشدگی که در حال حاضر در بازار خودرو جریان دارد، ادامه پیدا کند؛ این بازار دستخوش حوادث بسیاری خواهد شد و قیمت خودرو افزایش پیدا می‌کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها