کد خبر : 32897

ریزش سنگین قیمت خودروهای داخلی در بازار/ پراید 2 میلیون ریخت

ریزش سنگین قیمت خودروهای داخلی در بازار/ پراید 2 میلیون ریخت

روند ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو دیروز تشدید شد و قیمت برخی خودروها با کاهشی محسوس در بازار مواجه شدند. در این میان قیمت پراید 111 کاهش 2 میلیون تومانی را به خود دید. در این میان چند عامل را می توان برای کاهشی شدن قیمت خودرو در بازار برشمرد. مهمترین آن مایوس شدن دلالان خودرو از ظرفیت بازار خودرو برای هیجان دادن به قیمت خودرو است.

به گزارش خودروتک، دلالان خودرو در یک ماه اخیر بار دیگر تلاش کردند تا با اعلام قیمت های بالا بازار را به سمت هیجانی شدن سوق دهند و این ذهنیت را ایجاد کنند که قیمت ها در حال افزایش شدید است و به این ترتیب متقاضیان خودرو مجاب شوند که سریعتر خودرو را با قیمت های اعلامی آنها خریداری کنند.

با این حال این حربه خیلی زود و با کاهش زنگ خور آگهی های دارای قیمت پرت در سایت های خرید و فروش خودرو، رنگ باخت و همان اندک مشتریان واقعی خودرو نیز دست نگه داشتند.

به این ترتیب از آغاز هفته تاکنون شاهد کاهش چشمگیر قیمت خودرو بودیم. این روند کاهشی همچنان ادامه دارد به طوری که سمند ال ایکس با یک میلیون تومان کاهش،  ۸۲ میلیون تومان، دنا پلاس تیپ ۱ با یک میلیون تومان کاهش، ۱۴۲ میلیون تومان و پژوپارس با ۶۰۰ هزارتومان کاهش، با قیمت ۱۰۲ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان در بازار معامله شد.

پژو ۲۰۰۸ با کاهش چشمگیر ۱۵ میلیون تومانی با قیمت ۳۲۵ میلیون تومان و کیا سراتو ۲۰۰۰ نیز با کاهش ۵ میلیون تومانی با قیمت ۳۱۱ میلیون تومان در بازار به فروش رفت.

از میان محصولات سایپا، قیمت پراید ۱۱۱ با کاهش ۲ میلیون تومانی به ۵۱ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ با کاهش۵۰۰ هزار تومانی به ۴۹ میلیون تومان و همچنین پراید ۱۳۲ با افزایش ۱۰۰ هزارتومانی به 49 میلیون و 800 هزار تومان رسید.

کوییک اتومات نیز به ۹۶ میلیون تومان رسید که نشان می دهد یک میلیون تومان نسبت به روز گذشته کاهش را تجربه کرده است.

دیگر خودروهایی که دیروز کاهش قیمت داشتند را می توانید در اینجا مشاهده کنید

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها