کد خبر : 32221

قیمت انواع خودروی آفرود در ایران

قیمت انواع خودروی آفرود در ایران

سافاری تجربه نابی است که گردشگران قهار بارها و بارها تجربه کرده‌اند. بسیاری از گردشگران آرزو دارند بتوانند در دل طبیعت قدم بگذارند و با حیوانات و محیط طبیعی پیرامون‌شان ارتباط برقرار کنند؛ سافاری به این آرزو رنگ واقعیت بخشیده است.

به گزارش خودروتک به نقل از ایرنا ، مهم‌ترین ابزار سافاری‌ بازها، خودروهایی هستند که برای این مدل طبیعت‌گردی‌ها انتخاب می‌شوند. در این گزارش ویژگی‌ و قیمت خودروهای شاسی‌بلند و مناسب آفرود که به سافاری معروف هستند زیر ذره­بین قرار گرفته است.

تعریف «سافاری» بسیار ساده است. سافاری (Safari) یک ماجراجویی است که غالبا به‌صورت زمینی انجام می­شود. مهد اصلی تجربه سافاری در آفریقا است. در سال‌های گذشته، برنامه‌های شکار در آفریقا جزئی از سافاری به حساب می‌آمد، اما امروزه سافاری صرفا در سفرهای کوتاه زمینی به‌منظور مشاهده و تصویربرداری از حیوانات در حالت طبیعی خلاصه می‌شود.

البته مفهوم سافاری در عصر مدرن با برخی تغییرات همراه شده و تنها به مشاهده حیوانات و رفتار آنها محدود نمی‌شود. «گشت و گذار در طبیعت آنهم به‌صورت مستند و نزدیک، خواسته و تمایلی است که امروز از سمت سافاری‌­بازها بیشتر مشاهده می‌شود. سافاری این روزها به یک گردش مناسب برای ایام تعطیل گردشگران تبدیل شده است. همچنین در بسیاری از نقاط دنیا، این مدل از طبیعت‌گردی به فرصتی برای کمک و حمایت از طبیعت و حیات­وحش نیز بدل شده است.

پاترول؛ فراتر از انتظار

حال که مفهوم سافاری به‌صورت ساده بیان شد، وقت آن رسیده که مهمترین ابزار این نوع طبیعت‌گردی زیر ذره‌بین قرار گیرد. نیسان سافاری یکی از خودروهای شاسی‌بلند و مناسب آفرود است؛ نسل جدید این خودرو دارای موتور قوی ۶ سیلندر ۴.۸ لیتری با قدرت ۲۸۰ اسب بخار است. سیستم گیربکس این خودرو به‌صورت ۵ دنده اتوماتیک است.

این خودرو می‌تواند صفر تا ۱۰۰ را در ۱۰.۵ ثانیه بپیماید و به حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت برسد. اما مصرف سوخت بالایی دارد که از معایب آن به شمار می‌رود؛ ۱۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر. سیستم ترمز ضد قفلABS، سیستم توزیع نیروی ترمز الکترونیکیEBD، سنسور پارک، ۲ عدد ایربگ،CD Player ، صندلی‌های پارچه‌ای، آینه برقی و جلو پنجره کروم از جمله امکانات پاترول سافاری به شمار می­روند.

موتور پاترول سافاری شاید روی کاغذ مشخصات معمولی داشته باشد، اما موتوری به شدت قابل اطمینان و توانمند است و به‌خوبی از پس وظایف خود بر می‌آید. یکی از آپشن‌های خوب پاترول سافاری دیفرانسیل لغزش محدود در عقب است که به‌صورت استاندارد روی این خودرو موجود نبود. اما در صورت سفارش روی خودرو نصب می‌شد. اگر یکی از این مدل‌های دارای دیفرانسیل لغزش محدود را گیر آوردید، قابلیت‌هایی فراتر از انتظار را در آفرود مشاهده خواهید کرد.

اما یکی از مشکلات نیسان پاترول نسل چهارم در بازار ایران، پیش‌زمینه ذهنی عموم مردم درباره پاترول است. عموماً پاترول نسل سوم در دسترس مردم ایران است و به دلیل مشکلاتی که این خودرو همچون قدیمی بودن تکنولوژی ساخت، مونتاژ و تولید ضعیف در ایران دارد، باعث شده مردم از توانایی‌ها و راحتی این خودرو بی‌خبر بمانند. مخصوصاً که از نظر ظاهری بسیار شبیه به یکدیگر هم هستند.

خانواده سافاری‌­ها

وانت­‌های تویوتا یکی دیگر از ماشین­‌های محبوب برای سافاری­‌بازها هستند. شرکت تویوتا با تولید بیش از ۱۰ میلیون خودرو در سال، بزرگ­ترین خودروساز جهان است. تویوتا زیرمجموعههایی همچون لکسوس و Scion را دارد و همچنین هیبریدی‌­های مختلفی را تولید می­کند که تویوتا پریوس پرفروش­‌ترین هیبریدی جهان برای چندین سال اخیر محسوب می‌­شود. در خانواد تویوتا، چند خودور وجود دارند که خوراک سافاری رفتن و گشت ­وگذار در طبیعت هستند. تویوتا لندکروز، تویوتا هایلوکس و تویوتا FJ کروز خودرویی هستند که برای آفرود کردن بسیار مناسبند. در ادامه این گزارش قیمت این خودروها بررسی شده است.

مظنه قیمت‌ها

سافاری از دید عموم، در بازار قیمتی غیرمنطقی دارد که دلیلش کمیابی و ارزشمند بودن این خودروها در بین خودروهای آفرودر است. با گشتی در بازار و سایت‌های خرید و فروش آنلاین به راحتی می‌توان مظنه قیمت این مدل خودروها را به دست آورد. قیمت‌های درج شده ماشین‌های سافاری متنوع و مختلف است. برخی از مدل‌ها با توجه به امکانات بیشتر قیمتی بالای یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان دارند و برخی دیگر تا ۶۰ میلیون تومان هم خرید و فروش می‌شوند.

در جدول زیر قیمت انواع خودروهای سافاری قابل مشاهده است

مدل خودرو

سال ساخت قیمت کارکرده (تومان) قیمت صفر (تومان)
پاترول سافاری

۲۰۰۳-۱۳۸۲

۶۸,۰۰۰,۰۰۰ ۴۰۰ هزار کیلومتر
تویوتا لندکروز - از ۷۰۰ میلیون تا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون یک میلیارد و ۷۰۰ تا ۲ میلیارد
تویوتا FJ کروز ۲۰۰۱ از ۷۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون -
تویوتا هایلوکس ۲۰۰۶

از ۸۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد

-

پاترول فیس لیفت

۱۹۹۶-۱۳۷۵ ۷۵,۰۰۰,۰۰۰ ۲۵۰۰ کیلومتر
پاترول سافاری ۱۳۸۲

۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰

-
پاترول سافاری موتور رونیز ۱۳۸۲ ۱۰۲,۰۰۰,۰۰۰ ۲۶۰ هزار کیلومتر

پاترول ۲ در درجه ۱

۱۳۷۴ ۵۵,۰۰۰,۰۰۰ ۵۳۹ هزار کیلومتر
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها