کد خبر : 31002

با 30 تا 50 میلیون کدام خودروی چینی را بخریم؟

با 30 تا 50 میلیون کدام خودروی چینی را بخریم؟

اگر دنبال خودروهای چینی هستید و از محصولات داخلی هم خسته شده‌­اید، با قدرت خریدی در محدوده ۵۰ میلیون تومان، می‌­توانید هفت خودرو که همگی از اهالی سرزمین اژدها هستند را خریداری کنید.

 به گزارش خودروتک به نقل از ایرنا ، از ورود خودروهای چینی به بازار ایران، حدود یک دهه می‌­گذرد و حجم فروش این محصولات در کشور مدتی است که از مرز یک میلیون دستگاه عبور کرده است. از گوشه و کنار بازار خودرو این سوال زیاد شنیده می‌­شود که ماشین‌­های چینی چه قابلیت‌­هایی دارند که در کورس رقابت با خودروهای کره­ای و ژاپنی گوی فروش را ربوده­‌اند؟

بسیاری از صاحبان خودروهای چینی معتقدند محصولات چینی به ایرانی­‌ها طرح و رنگ و امکانات بهتر هدیه داده­‌اند، هر چند مونتاژ این خودروها چنگی به دل نمی­‌زند. در واقع مونتاژی‌­های داخلی برای مشتریان خودرو آنقدر تکراری شده­‌اند که برخی افراد حاضرند ضرر کنند اما اما دیگر پژو 405 و پراید سوار نشوند.

از سوی دیگر، افت قیمت بالای خودروهای پنج‌­ساله چینی در بازار هم مزید بر علت شده تا انتخاب برخی از خودروهای چینی جاذبه بالایی برای خریداران خودرو ایجاد کند.

در ادامه این گزارش هفت خودرو چینی ارزان قیمتکه به نسبت برخی از خودروهای ساخت داخل ممکن است امکانات بهتری داشته باشند معرفی می‌­شود.

هافی لوبو، هاچ­بک 30 میلیونی

هافی لوبو؛ یک هاچ­بک کوچک با ظاهری عجیب و قدیمی است که در کرمان موتور مونتاژ می‌­شد. این خودرو پس از عرضه محدود، خیلی زود گوشه­‌نشین شد. راهنما روی ستون جلو، چراغ‌­های مستطیلی در عقب و البته لاستیک‌­های کوچک خودرو از معایب ظاهری هافی لوبو محسوب می‌­شوند. اما در عوض، این کوچولوی چینی که در بازار خریدار چندانی ندارد، اتاقش به نسبت رنو pk یا برخی دیگر از محصولات قدیمی بازار چینش بهتری داشته و به واسطه پنجره­‌های بزرگ­اش، کابین روشن و دلبازی دارد. مصرف سوخت پایین هم از دیگر مزایای این هاچ­بک چینی به‌­شمار می­رود. مدل 1394 این خودرو با قیمتی از 30 تا 35 میلیون تومان خرید و فروش می­‌شود.

 

 

­ویانا؛ جایگزین پراید

خودرویی سدان با بدنه‌­ای شبیه یک پیکان فیس­‌لیفت که هر چقدر نامتوازن مونتاژ شده اما می­‌تواند به جای خودروهای ارزان‌­قیمت داخلی مورد استفاده قرار گیرد. صندوق باز بزرگ، اتاقی جادار برای پنج نفر در سفرهای شهری و البته مصرف سوخت بالا از جمله مزایا و معایب این خودرو چینی قدیمی محسوب می­‌شود. کیفیت پایین رنگ سپر و برخی ادوات تزئینی بدنه در کنار داشبورد قدیمی و امکانات اندک از جمله دلایلی است که پروژه تولید ویانا را به شکست کشاند. به هر حال در این رِنج قیمتی به جز پراید، ویانا می‌­تواند گزینه متفاوتی برای خرید باشد. قیمت مدل 1390 ویانا بین 35 تا 45 میلیون تومان است.

 

 

جک j3 ؛ چینی خوش ساخت

جک j3 توجوی هم در نسخه سدان و هم مدل هاچ­بک جزو باکیفیت­‌ترین محصولات چینی حاضر در بازار ایران است. توجوی که با کد j3 تولید شد، در نسخه سدان از صندوق باری به گنجایش 458 لیتر بهره می‌­برد و در مدت کوتاهی در کرمان ­موتور مونتاژ شد و سپس برای همیشه خط تولید را ترک کرد. از نقاط قوت این محصول چینی می­‌توان به موتور کم‌­مصرف ساخت شرکت میتسوبیشی و هماهنگی مناسب آن با گیربکس خودرو اشاره کرد. همین عامل در کنار مونتاژ مناسب خودرو موجب شد تا به‌­رغم امکانات معمولی، این خودرو در بلندمدت خاطره خوبی از خود در ذهن خریداران ایرانی به جا بگذارد. جک j3 مدل سال 1391، قیمتی بین 45 تا حدود 47 میلیون تومان دارد.

 

 

 لیفان 520؛ خودرویی با طراحی خاص

لیفان 520 دنده­ای، زمانی که به ایران پا گذاشت با کیاریو LS مونتاژی مقایسه می­شد و بخشی از اعتبار به واسطه طراحی خاص جلو پنجره و فرم مناسب عقب این خودرو بود. سری 520 لیفان که فروش نسبتا خوبی را در ایران تجربه کرد، در بخش دوام و ماندگاری خودرو ضعیفی نیست ولی ادوات ظاهری آن مخصوصا در بخش کابین کیفیت خود را به خوبی حفظ نمی­کند که این موضوع یک پوئن منفی برای 520 به شمار می­رود. برگ برنده 520 البته در مقایسه با محصولات هم­قیمت امکاناتی است که در اتاق آن ارائه شده که این موضوع برای برخی از خریداران خوشایند است. مدل 1392 این خودرو قیمتی حدود 50 میلیون تومان دارد.

 

 

ام ­وی­ ام 530؛ جادارترین ماشین گروه

ام­وی­ام 530، سدانی با طرح نسل آخر میتسوبیشی گالانت که کیفیت سواری بدی ندارد و اگر بد مونتاژ نمی­‌شد یا پرمصرف نبود، شاید فروش بیشتری تجربه می‌­کرد. سری 530 که کشش مناسبی در دورهای بالای موتور دارد، در کنار صندوق بار جادار و اتاق بزرگ، موتوری نسبتا قدرتمند دارد. بزرگترین عیب جادارترین خودرو گروه، طراحی بخش عقب آن است. گرچه با راندن خودرو و دیدن صفحه نمایش لمسی، سانروف و سیستم تهویه مطبوع در کابین احتمالا مسئله طراحی یا مونتاژ ضعیف خودرو برای شما سریعا حل خواهد شد. قیمت مدل 1391 این خودرو 50 میلیون تومان است.

 

 

چینی شبیه فولکس واگن

خیلی­‌ها خریدش را پیشنهاد نمی‌­کنند، اما در بازاری که خدمات پس از فروش معنایی ندارد، چرا از این سدان کوچک چینی که ظاهری مشابه محصولات یک دهه قبل فولکس واگن دارد، استقبال نکنیم؟ نمونه­‌های ساخته شده راین­ولا V5 در سال 96 که میزانی کارکرد دارند، هم­‌اکنون در بازار خودرو  بهایی در محدوده 50 میلیون تومان دارند که با توجه به ابعاد و سطح امکاناتی که دارند، قیمت منصفانه‌­ای است. البته باید پس از خرید خودرو با سختی فروش آن در بازار یا اتاق کوچکی که برای چهار سرنشین بزرگسال جا دارد، کنار بیایید.

بهترین انتخاب

طراحی ظاهری سدان کوچک گریت­‌وال بد نیست، گرچه فرم بخش عقب آن ناشیانه از آب درآمده است. در بخش کابین کلیت آنچه خلق شده خوب است، اما کیفیت کاملا متوسطی دارد. شاید اگر این خودرو سال 1393 با قیمت ارزانتری به بازار عرضه می‌شد، می‌­توانست در بازار ایران موفقیت بیشتری به دست آورد؛ چرا که از نظر کیفیت از رقبای چینی خود جلوتر است. تکنولوژی به کار رفته در شاسی و موتور این خودرو از تویوتا یاریس 2000 برداشته شده است. ولیکس دنده­‌ای بهترین انتخاب ممکن در این گروه است. مدل 1394 این خودرو با قیمت بین 50 تا 55 میلیون تومان خرید و فروش می­‌شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها